R1 putsair?

Sorry! jag menade puls air,fast killen sa nog fel då till mig när han sa puts air.
Skönt då slipper jag de 600 kr för bortmontering av det,skulle tydligen tas bort eller nåt när ett Akrapovic helsystem monteras på.
Mvh Peter.

Det enda som du plockar bort förutom orginalsystemet är exup ventilen men den sitter ju i orginalsystemet. Sen kan du ju plocka bort servomotorn till exup:en också om du vill. Det borde dock generera ett felmeddelande på varvräknaren, men det går att avhjälpa med denna pryl:

http://www.samannasystems.com

R1 racer skrev:
Sorry! jag menade puls air,fast killen sa nog fel då till mig när han sa puts air.
Skönt då slipper jag de 600 kr för bortmontering av det,skulle tydligen tas bort eller nåt när ett Akrapovic helsystem monteras på.
Mvh Peter.

Jomenvisst har 00:an något modernt avgas jox.
Air induction någonting.
Osäker på om det måste bort om du skall byta krökar.

Deefred skrev:
Jomenvisst har 00:an något modernt avgas jox.
Air induction någonting.
Osäker på om det måste bort om du skall byta krökar.

Möjligt att dom nyare kanske har det, har inte det i huvudet men det finns ingen direkt anledning att plocka bort det, annat än ett par gram i viktbesparing :D . Det enda du ska tänka på är att när du ställer in hojens lambdavärde så pluggar det tillfälligt så att du inte får en felmätning. Sen spelar det kvitta om det blåser friskluft i avgaskanalerna...
/Wd

Nyheter
CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis”