R1 problem

Körde 13mil i söndags och den gick hur bra som helst,körde även i tisdags,oxå då inga problem. Dock ska jag byta olja/filter,stift och batteri.

Det där med dålig soppa är en skröna.
Kört på 3-4 år gammal bensin i vissa maskiner, och det har startat och fungerat som vanligt (nej, inte i en högvarvig MC, utan båtmotor, gräsklippare, röjsåg etc.

Att bränslet blir sämre, absolut, det köper jag. Men att den inte startar, nja.

Det finns olika bränslekvalitéer med, så det behöver nödvändigtvis inte vara en skröna.
Har i princip varje vår märkt av att bensinen inte varit helt hundra i någon av hojarna, då de efter första tankningen gått mycket bättre.
I gräsklipparen var det just byte av bensin som löste att den vägrade starta en vår dessutom. Visst går det att köra på gammal bensin men den blir sämre ju längre den lagrats.

Byt blinkers!'

Eller så tar du den till en bra mc mek som kan kolla igenom cdi med mera med dator! Med tanke på att det va de sista du krabba med. Eller krabbar du in där igen o kolla diagnostiken. O du! Använd inte biltema batteri. Prova ett riktigt så märker du skillnaden. Provade en ggn på en r1 o det blixtrade bara o rök. Provat på flera hojar med blandat resultat men aldrig bra

O jag skulle läst hela tråden innan jag skrev! Perfekt exempel på o va noggran. Skönt att den funkar. Hoppas du blåser om mig i 300 i sommar!

Aldrig använt biltema batteri förut,va förra ägaren som satt i det. Men som du säger,har hört massor av hojfolk som berättat att deras älskling mår kass med biltema. Nu blir det ett yuasa batteri:) syns på vägarna ;)

Varför byta batteriet när det funkar????!! Min r1 funkar då hur bra som helst med Biltema batteri.

Det nya jag köpte va skit,de gamla håller inte laddningen. Bara därför,finns säkert bra biltemabatterier oxå men samtidigt mår jag bättre när jag vet att jag har de bästa. Kanske är barnsligt men sån är jag :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT