R1 Prisvärd?

Vad sägs om denna annons från idag, sugen? :D

http://www.blocket.se/vi/10955370.htm?ca=23_3_s

/D.
Men du får ju plast för 55000 på köpet. Blir ju bara 10 för själva hojen och två feta slipon.

eller vänta nu :va :confused: :rolleyes:

(men ärligt, folk verkar tro att hojen blir värd jättemycket mer bara för att dom (eller i detta fall snarare försäkringsbolaget) har betalat en verkstadsräkning/etc på en massa pengar....)
 
Jag är sugen på att köpa den här, den skulle jag putsa upp & placera i vardagsrummet! http://www.blocket.se/vi/10451275.htm?ca=13_s

Just en röd/vit R1 -98 i bra orginalskick står med på listan "Future Classic Bike" i engelska tidningen "Superbike Magazine". Alltså, har man en sådan i bra skick så spås den bli en sann klassiker i framtiden.


Jag vill oxå ha en "Polka R1" Det är den snyggaste färgsättningen i mina ögon, sen att det kommer att bli samlar värde på dom gör ju inte saken sämre....det finns redan få av dom.
 
Hade den hojjen på min profil. Röd/Vit R1 98. Att tänka på när du kollar på 98ans r1 är växellådan. Kolla även efter 2 extra * i ramnumret va?

Jag var iaf hur nöjd som helst med min. Dock bytte jag den mot en zx9r som var betydligt mer lättkörd. R1an uppfattade jag som lite mer "stirrig".
Men en jävla snygg hoj är det. Men testkör dom noga och spana överallt efter fel så gör du dig ett bra köp tror jag.

Kanske min för 42,:tummenupp

Kör du den ner till sthlm eller ännu bättre till småland så köper jag den :)
 
Last edited:
Hade den hojjen på min profil. Röd/Vit R1 98. Att tänka på när du kollar på 98ans r1 är växellådan. Kolla även efter 2 extra * i ramnumret va?

Jag var iaf hur nöjd som helst med min. Dock bytte jag den mot en zx9r som var betydligt mer lättkörd. R1an uppfattade jag som lite mer "stirrig".
Men en jävla snygg hoj är det. Men testkör dom noga och spana överallt efter fel så gör du dig ett bra köp tror jag.

Tycker R1:an är rena körskolehojen om man inte är för okänslig i handleden, stirrig tycker jag inte den är. Kan i.o.f.s bero på att jag precis haft en Aprilia RS 250 (2 takt):rolleyes: , ingenting under 8000 rpm och sedan en kraftig hästspark i arslet upp till drygt 10500 och sedan tvärdött igen...

/D.
 
Prisvärt att köpa en hoj som man med stor säkerhet kommer få riva lådan på:va Beror väl på hur mkt man gillar att skruva eller:D

Men seriöst så hade jag köpt en -04 för ca 75000kr (vet inte exakt vad dom ligger på men) för då skiljer det väl inte så otroligt mkt till en -07 och man har betalat lite drygt hälften i pengar och har garanti kvar... Det var väl 5 års garanti på -04???
 
Ja men det är väl klart att dom ska ha pröjs av yamma när dom repar lådan eller hur menar du???:D

Syftade på att dessa "utökade garantier" som t.ex. Honda och Yamaha kör med är fullspäckade med olika förbehåll.
Vilket gör att om du inte pyntar upp den extra kosingen för att se till att all service görs hos en ansluten verkstad så är den antagligen inte värd mycket om något väl händer med hojen.

Något som iaf för bilar mig veterligen är olagligt.
 
Syftade på att dessa "utökade garantier" som t.ex. Honda och Yamaha kör med är fullspäckade med olika förbehåll.
Vilket gör att om du inte pyntar upp den extra kosingen för att se till att all service görs hos en ansluten verkstad så är den antagligen inte värd mycket om något väl händer med hojen.

Något som iaf för bilar mig veterligen är olagligt.

Olagligt???

Sen så ser jag ingen större skillnad i att pröjsa försäkring för att slippa betala rep på hojen utvändigt och att pröjsa service för att slippa punga ut med en motor-reparation... Kalla det motor och el-försäkring eller nåt...

Sen är det ju upp till var och en att köpa hojar med dåliga garantier och sedan trafikförsäkra dom... Kanske trådskaparen hellre köper en -03 R1 för att slippa den där bluff-garantin vad vet jag...
 
Last edited:
Hej!

Har tänkt mej o köpa en R1:a nu te våren/sommaren.

Men min fråga är, vilken av modellerna från 98 och uppåt är prisvärdast i dagsläget? Kostar alla lika mycke o serva på verkstad tex? Eller är de så att dom lite äldre är billigare? Är de någon spec årsm som de va mycke probs me?

Mvh Andreas

Tjena!

Satsa på en -02 eller nyare. Har själv en -02a som går kanonfint med insprutningen, bra vrid hela vägen utan svackor i mellan registret som vissa nyare. Jag fick min för 65kkr för drygt ett år sen, och då var där en massa extra som slipon, styrdämpare mm. Jag tror att dom är mer lättsålda än de äldre om du vill byta efter ett par år. Dessutom sägs det att de nyare är mer lättkörda än de äldre.

Lycka till!
 
Tjena!

Satsa på en -02 eller nyare. Har själv en -02a som går kanonfint med insprutningen, bra vrid hela vägen utan svackor i mellan registret som vissa nyare. Jag fick min för 65kkr för drygt ett år sen, och då var där en massa extra som slipon, styrdämpare mm. Jag tror att dom är mer lättsålda än de äldre om du vill byta efter ett par år. Dessutom sägs det att de nyare är mer lättkörda än de äldre.

Lycka till!

Har också hört att de nya skall vara mer lättkörda. På vilket vis undrar jag, någon som vet?

/D.
 
Syftade på att dessa "utökade garantier" som t.ex. Honda och Yamaha kör med är fullspäckade med olika förbehåll.
Vilket gör att om du inte pyntar upp den extra kosingen för att se till att all service görs hos en ansluten verkstad så är den antagligen inte värd mycket om något väl händer med hojen.

Något som iaf för bilar mig veterligen är olagligt.

Exakt samma sak på bilar med så kallade rostskyddsgarantier.
Det får inte vara pga. stenskott, det får inte vara pga. vägsalt, det får inte vara hit och inte vara dit. Så mycket förbehåll så det är inte värt ett skit när det väl kommer till skott.

Snackade med killarna som sålde åt en privatperson den hojen jag precis inhandlat. Jag frågade vad som gällde med garantier och sånt om nu den förra ägaren kört sönder t.ex. växellåda pga. bakhjulsåka. "Ja, det ska gå på garantin för den ska hålla för sånt."
- Bra, sa jag. Då ringer jag er om jag får problem med den!
- Du är välkommen, sa dom då! (auktoriserad Yamahaverkstad och yamahaförsäljare)
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top