R1 Priser!?

SpykeR1

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2004
Hoj
ingen nu
Kommer priserna stiga på r1orna som ligger runt 50 - 55 000 kr stiga till våren eller efter nyår? hur funkar det? när ska man passa på att köpa?

Skulle tro att det går ungefär som jag upplevde det förra året;

Framåt våren stiger priserna lite, men när vi kommer in i maj och folk ska börjar ställa på vill många sälja pga extrema premier och då dumpas begagnatpriserna.

Dumpas är nog fel ord. Det stiger till våren för att sedan sjunka lite till juni kanske. Men detta är inte så väldigt markant. Jag har varit inne på blocket varje dag i 3-4 år(Ja vet, jag är en nörd) och dessa VÄLDIGA prisskillnader som en del pratar om har jag aldrig riktigt märkt av.

HanneZ skrev:
Dumpas är nog fel ord. Det stiger till våren för att sedan sjunka lite till juni kanske. Men detta är inte så väldigt markant. Jag har varit inne på blocket varje dag i 3-4 år(Ja vet, jag är en nörd) och dessa VÄLDIGA prisskillnader som en del pratar om har jag aldrig riktigt märkt av.

Enda stället jag har märkt av "prisdumpning" på vårkanten är i butikerna på helt nya hojar av "gammla" modeller. T.ex CBR 954 RR när CBR 1000 RR kom, då droppades priset på de kvarvarande gamla modellerna ca 15-20%. Då köpte jag min :tummenupp

//D

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...