R1 Priser!?

SpykeR1

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2004
Hoj
ingen nu
Kommer priserna stiga på r1orna som ligger runt 50 - 55 000 kr stiga till våren eller efter nyår? hur funkar det? när ska man passa på att köpa?

Skulle tro att det går ungefär som jag upplevde det förra året;

Framåt våren stiger priserna lite, men när vi kommer in i maj och folk ska börjar ställa på vill många sälja pga extrema premier och då dumpas begagnatpriserna.

Dumpas är nog fel ord. Det stiger till våren för att sedan sjunka lite till juni kanske. Men detta är inte så väldigt markant. Jag har varit inne på blocket varje dag i 3-4 år(Ja vet, jag är en nörd) och dessa VÄLDIGA prisskillnader som en del pratar om har jag aldrig riktigt märkt av.

HanneZ skrev:
Dumpas är nog fel ord. Det stiger till våren för att sedan sjunka lite till juni kanske. Men detta är inte så väldigt markant. Jag har varit inne på blocket varje dag i 3-4 år(Ja vet, jag är en nörd) och dessa VÄLDIGA prisskillnader som en del pratar om har jag aldrig riktigt märkt av.

Enda stället jag har märkt av "prisdumpning" på vårkanten är i butikerna på helt nya hojar av "gammla" modeller. T.ex CBR 954 RR när CBR 1000 RR kom, då droppades priset på de kvarvarande gamla modellerna ca 15-20%. Då köpte jag min :tummenupp

//D

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back