R1-piloter

Vad är vinsten med att ha cykeln upprätt?

Edit: D'oh! Att kunna köra snabbare utan att det släpper, så slapp något smart- :arsele svara det. Men vad gör att greppet är bättre med mindre nerlägg?

Last edited:
ft skrev:
Vad är vinsten med att ha cykeln upprätt?

Edit: D'oh! Att kunna köra snabbare utan att det släpper, så slapp något smart- :arsele svara det. Men vad gör att greppet är bättre med mindre nerlägg?

Du måste luta mer och mer när du kör snabbare... och lutar du max (så fotpinnar och dyl tar i) i 120km/h så är ju gränsen nådd.... Men hänger du ut och sitter lite rakare kanske du kan köra 150km/h i samma kurva utan att fotpinnar o dylikt börjar ta i...

Förstår du??

Edit: Du förstår.. :tummenupp Men greppet ärväl desamma oavsett vinkel!?! Eller??

Last edited:
Kostet78 skrev:
Man kan få hojjen "rakare" genom att sitta "rakare" oxå.... :tummenupp

Titta! Där är en kille som både kan köra snyggt och rätt. Det måste bero på hojen.. :)

Bifogat

• 1_2.JPG
    1_2.JPG
    6 KB · Visningar: 201
Hunter skrev:
Men håll med att det ser lustigt ut. :)

Det lustiga va att du gör narr av dig själv o din okunnighet trots att du kör en zx10 du har säkert FETA chickenstripes på däcken oxå! :pannkyss

Det tycker jag va det lustiga :rofl

Blondie skrev:
Det lustiga va att du gör narr av dig själv o din okunnighet trots att du kör en zx10 du har säkert FETA chickenstripes på däcken oxå! :pannkyss

Gick det så här i kurvorna med min 600 så går det nog endå bättre med tian kan jag lova.
Så du behöver inte va orolig!

Bifogat

• jojje.jpg
    jojje.jpg
    74 KB · Visningar: 124
Blondie skrev:

Skulle precis skriv samma (liknande), så nu ställer jag mig i din kö och håller med. Jag ser absolut inget konstigt, roligt eller något som har med R1-förare att göra på bilden.

Gör så här nu käre trådstartare:
Skaffa dig ett nytt nickname och bild så ingen kommer ihåg dig.

Ps. V-Gurra är upptaget och något du bör undvika :rolleyes: Ds.

Hunter skrev:
Gick det så här i kurvorna med min 600 så går det nog endå bättre med tian kan jag lova.
Så du behöver inte va orolig!

du gör alla klassiska fel vågar inte ens flytta lite påå rumpan:)

ja ja du lär väl dig som alla andra

men det e dumt att gnälla på andra när man iinte kan själv

Bifogat

• blondie.jpg
    blondie.jpg
    97.6 KB · Visningar: 114
Last edited:
Blondie skrev:
du gör alla klassiska fel vågar inte ens flytta lite påå rumpan:)

ja ja du lär väl dig som alla andra

men det e dumt att gnälla på andra när man iinte kan själv

Om du tittar noga så har jag redan flyttat den.
Jag gnällde aldrig jag sa bara att det såg lustigt ut. :pannkyss

Dino Velvet skrev:
Skulle precis skriv samma (liknande), så nu ställer jag mig i din kö och håller med. Jag ser absolut inget konstigt, roligt eller något som har med R1-förare att göra på bilden.

Gör så här nu käre trådstartare:
Skaffa dig ett nytt nickname och bild så ingen kommer ihåg dig.

Ps. V-Gurra är upptaget och något du bör undvika :rolleyes: Ds.

Behöver inte byta nickname eller bild, bara för att du ska känna igen mig och rätta till mina skämt i framtiden. Eller man kanske inte får tycka att det ser lustigt ut när han kör den där R-ettan.

Hunter skrev:
Om du tittar noga så har jag redan flyttat den.
Jag gnällde aldrig jag sa bara att det såg lustigt ut. :pannkyss

Det var tydligt att du menade att r1 förare inte kan köra och att killen där tar kurvan på helt fel sätt. :mattias

säg förlåt

Hunter e säkert singel oxå efterssom han skriver om tjejer självfår välja :)

Hunter skrev:
Behöver inte byta nickname eller bild, bara för att du ska känna igen mig och rätta till mina skämt i framtiden. Eller man kanske inte får tycka att det ser lustigt ut när han kör den där R-ettan.

Ok, men att ditt var ett skämt kanske inte framgick så tydligt. Jag fattade vad du var ute efter, nämligen att retas lite med R1-killarna. Men att du sedan hade "fel" gjorde det lite lockande, i alla fall för mig, att svara halv-elakt på ditt inlägg/tråd.

Att "hoppa på" någons avantar/bild där man själv kör är inte så taktiskt, inte heller något som för något positivt med sig, eftersom det tar hårt på egot och bara leder till sandlåds-diskussioner.

Skit i det nu!

Snart vår :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Hyfsad vinkel ändå i detta foto...

Bjuder lite på brorsans röv.

Bifogat

• Eric.jpg
    Eric.jpg
    37.5 KB · Visningar: 70
  • Eric_rät-vinkel.jpg
    Eric_rät-vinkel.jpg
    21.5 KB · Visningar: 81
Kostet78 skrev:
Du måste luta mer och mer när du kör snabbare... och lutar du max (så fotpinnar och dyl tar i) i 120km/h så är ju gränsen nådd.... Men hänger du ut och sitter lite rakare kanske du kan köra 150km/h i samma kurva utan att fotpinnar o dylikt börjar ta i...

Men nu gällde det att hänga ut mer för att kunna ha cykeln rakare. Ergo rakare än max nerlägg dikterat av geometrin.

Förstår du??

Edit: Du förstår.. :tummenupp Men greppet ärväl desamma oavsett vinkel!?! Eller??

Inte enligt McB, som jag börjar inse har rätt bra koll, och urklippet Kostet78 postade. Därav frågan, jag förstår inte sambandet högsta möjliga lateralkraft <-> nerläggsvinkel. Blir den möjliga slipvinkeln lägre ju närmare fälgen kontaktytan är, eller något i den stilen? Å sjunde sidan borde kraften för den lägre slipvinkeln öka om det är så... :va

Någon som vet, så icke-snillen slipper spekulera?

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN