R1:or

Killen som jag köpte min R1 av sa att han lämnat in den på någon garantiåtgärd efter första säsongen på grund av hög oljekonsumtion och nu drar den inte mer andra hojar, normalt alltså.

Vad som sedan bytes på denna garantiåtgärd vet jag ej...

Vad är enligt dig normalt? Enligt mig drar en frisk motor inte en droppe mellan servicarna. Min sucka har jag inte fyllt i en droppe i på 1100 mil ex.

//jaG

Asken skrev:
Killen som jag köpte min R1 av sa att han lämnat in den på någon garantiåtgärd efter första säsongen på grund av hög oljekonsumtion och nu drar den inte mer andra hojar, normalt alltså.

Vad som sedan bytes på denna garantiåtgärd vet jag ej...

Zeb_Macahan skrev:
Vad är enligt dig normalt? Enligt mig drar en frisk motor inte en droppe mellan servicarna. Min sucka har jag inte fyllt i en droppe i på 1100 mil ex.

//jaG
Men du fiskör ju oxå... :tungan

Zeb_Macahan skrev:
En yamaha R1 ska skramla och dra olja. Det är fullt normalt och ska vara så.

Vill man komma bort från problematiken så skaffar man en suzuki! :mattias

//jaG
skruvsuki... :lol

Zeb_Macahan skrev:

//jaG

Det är olika på exemplar, min urgamla skitR1 drar ingen olja att tala om heller tex.

Däremot en sucka jag hade drog en halvliter på 100 mil.

mao man får inte ut så mycket av det här med märkessnacket, själv ser jag nog en motor som inte drar nån olja att snacka om som friskast.

E del hojar som inte är riktigt inkörda kan ta olja innan de gått sina mil.

Nåväl nu ska jag inte störa herrarna längre.

Last edited:
Jag håller med Zeb... :hihi

Min Suzuki drar ingen olj, Yamhan drog 1dl på 100 mil :tummenner

Hondan drar bara olja när man slagar. Blir fina pölar under hojen när man parkerar.... :rolleyes: :p

Som sagt, det är vedertaget att yamaha R1/R6 drar mycket olja och har en helt värdelös lösning för oljenivåvarningen.

Drar din R1 ingen olja är det som sagt ett undantag som bekräftar regeln. Var glad så länge det varar...

//jaG

Silwer skrev:
Det är olika på exemplar, min urgamla skitR1 drar ingen olja att tala om heller tex.

Däremot en sucka jag hade drog en halvliter på 100 mil.

mao man får inte ut så mycket av det här med märkessnacket, själv ser jag nog en motor som inte drar nån olja att snacka om som friskast.

E del hojar som inte är riktigt inkörda kan ta olja innan de gått sina mil.

Nåväl nu ska jag inte störa herrarna längre.

Zeb_Macahan skrev:
Som sagt, det är vedertaget att yamaha R1/R6 drar mycket olja och har en helt värdelös lösning för oljenivåvarningen.

Drar din R1 ingen olja är det som sagt ett undantag som bekräftar regeln. Var glad så länge det varar...

//jaG
Här på forumet är det mycket som är "vedertaget".

Så vedertaget eller ej så är ämnet som eus antydde rätt uttjatat och uttömt.

Hojar som blir gamla och körs så här hårt går sönder, det kommer att visa sig på alla märken, sen är en del citroner givetvis men de kommer från alla tillverkare.

R1an i tråden togs ju upp tidigare i en annan tråd varpå bra förslag gavs, de dög inte så nu hoppas jag nån kunnig har kommit till forumet och kan svara vad felet exakt är.

Litersvis per 100mil ska man inte acceptera som "vedertaget" det är skitprat, då är nånting fel helt enkelt.

Min 99:a drar ingen olja att tala om heller.........ännu i alla fall.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025