R1 ombyggnad, hjälp!

elfuego

Elfuego håller stumt!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
stockholm
Hoj
R1:a -00
Ni kanske läste mitt inlägg som handlade om min retta som jag inte fick strypa ner till 25 Kw, eftersom besiktningen inte godkände det på fordon från 00 och framåt. Nu försöker jag hitta någon väg runt problemet. Ett alternativ är att bygga om hojen så att den måste registrerings besiktigas på nytt, då kan jag få den godkänd med 25Kw. Man skulle t.ex. kunna montera en längre framgaffel eller något liknande. Så nu behöver jag förslag på enkla ombyggnationer men som ändå ändrar hojen så pass mycket så man måste regga om den.

Jag vet att det är många här som inte gillar att rettor stryps till mellanhojar, så ni behöver inte skriva och tala om det för mig. Blev en ganska lång diskussion om detta förra tråden.
 
Bergis skrev:
Går det inte att bara regbisikta hojen utan modifieringar :confused:

Jo, eller nja.. Det går att regbesiktiga utan modds men dom vill inte godkänna hojar från 00 framåt med 25Kw. Så jag måste göra nå mer med hojen så det räknas som om jag har ändrat hela mc:n.
 
elfuego skrev:
Jo, eller nja.. Det går att regbesiktiga utan modds men dom vill inte godkänna hojar från 00 framåt med 25Kw. Så jag måste göra nå mer med hojen så det räknas som om jag har ändrat hela mc:n.

Min hoj godkände dom...

/NeO :tummenupp
 
Byt hoj. Att strypa ner en R1a till 25kW är inte smart. Den kommer gå som en potta skit.

Dessutom, är det verkligen värt det?
 
Sätt Turbo på den, då måste man väll regga om... :D

25Kw turbo... *S*
 
McB skrev:
Byt hoj. Att strypa ner en R1a till 25kW är inte smart. Den kommer gå som en potta skit.

Dessutom, är det verkligen värt det?

Okey nu börjas det... Rettan går helfint, med strypning. Vill bara klargöra det först. Tror inte den går sämre än nån annan hoj med 25Kw. Så SLUTA TJATA! Har ni iget seriöst att skriva så, SKRIV INTE!
 
elfuego skrev:
Okey nu börjas det... Rettan går helfint, med strypning. Vill bara klargöra det först. Tror inte den går sämre än nån annan hoj med 25Kw. Så SLUTA TJATA! Har ni iget seriöst att skriva så, SKRIV INTE!

:skrämd :skrämd
dagens 18åringar...
 
Jonne_boy skrev:
eller så köper du den en hojj som
1. funkar bra strypt
2. du har en chans att andvända

Men läs. Han ville inte höra om att det e fel å strypa en retta. Han har ju en retta nu, alla har kanske inte ekonomin å köpa en till hoj?
 
Jonne_boy skrev:
:skrämd :skrämd
dagens 18åringar...

Var inte meningen att skrika så högt,, ba lite trött på alla negativa inlägg. Jag gillar din hoj föresten, den va min för typ 2,5 år sen. Skulle jag ha haft kvar den så skulle jag kört helt lagligt nu. Den har ju typ 30 Hk.. Om du inte har strypt den igen förstås.
Har du fixat ypvs'en?
 
elfuego skrev:
Var inte meningen att skrika så högt,, ba lite trött på alla negativa inlägg. Jag gillar din hoj föresten, den va min för typ 2,5 år sen. Skulle jag ha haft kvar den så skulle jag kört helt lagligt nu. Den har ju typ 30 Hk.. Om du inte har strypt den igen förstås.
Har du fixat ypvs'en?

jadå..
allt funkar så fint..

hoppas det inte va du som lackade om den??
 
Jonne_boy skrev:
jadå..
allt funkar så fint..

hoppas det inte va du som lackade om den??

Lacka fälgarna å tank det gjorde jag, såg skit bra ut när jag hade den iaf. Inte lika vacker längre eller??
 
elfuego skrev:
Lacka fälgarna å tank det gjorde jag, såg skit bra ut när jag hade den iaf. Inte lika vacker längre eller??

nu e den underbart fin..
kawasaki blå..

men tyvärr så hade lacken en liten tendens att resa sig när det droppade bensin på den..

så i vinter har hena hojjen blivigt blå..
 

Bifogat

  • tzr topp.jpg
    tzr topp.jpg
    76.1 KB · Visningar: 255
Jonne_boy skrev:
nu e den underbart fin..
kawasaki blå..

men tyvärr så hade lacken en liten tendens att resa sig när det droppade bensin på den..

så i vinter har hena hojjen blivigt blå..

Kanske inte var detta som tråden gick ut på men, fan man blir ju nyfiken.

Vare du som bytte servot till YPVS'n? När den paja monterade jag ett litet handtag som jag trycke in i takt med att jag gasade, funkade skit bra. Såg riktigt fin ut med den blåa färgen! Du måste lägga upp en bild när den e klar!
 
elfuego skrev:
Kanske inte var detta som tråden gick ut på men, fan man blir ju nyfiken.

Vare du som bytte servot till YPVS'n? När den paja monterade jag ett litet handtag som jag trycke in i takt med att jag gasade, funkade skit bra. Såg riktigt fin ut med den blåa färgen! Du måste lägga upp en bild när den e klar!

servon lever nu..
jag fick byta styrenheten (dyr)


aja.. ska vi fortsätta kan vi ta det på PM

lycka till med hojjen
även om jag tycker det e fel med r1a på 25kw
 
elfuego skrev:
Ett alternativ är att bygga om hojen så att den måste registrerings besiktigas på nytt, då kan jag få den godkänd med 25Kw. Man skulle t.ex. kunna montera en längre framgaffel eller något liknande. Så nu behöver jag förslag på enkla ombyggnationer men som ändå ändrar hojen så pass mycket så man måste regga om den.

Du har alltså inte hur mycket pengar som helst heller??

Bygg om bakdelen till en sådan-däring'a ful streetfighter-historia.
Bara med enkel "sockerbit" som sadel.
Eftersom du modifierat bakramen så tar du inte längre passagerare och laglydig som du är vill du att det skall vara rätt i pappren.

Problemet som jag ser är att du inte kan bygga tillbaks den, lika laglydigt utan att du får göra en ny omregning...
Fördelar; får igenom kw'n, och ingen vill stjäla moppen.
Nackdel; jag personligen tycker illa om förfaringssättet! Skapar en massa onödigt arbete... Får aldrig sålt den..??
 
Lacka om den!! ??
Om den är blå så ska det väl stå rätt i papprena eller är jag ute och cyklar?!

Annars kan du ju sätta dragkrok på den! :D

Lycka till iaf!
 
Limma på bly och påstå att du har balanserat hojen
Den väger ett par kilo mer och måste reggas om till
en helt nyu hoj, annars är det väll bara axelavstånd
som spelar roll i och med regbevis ?
 
Re: Re: R1 ombyggnad, hjälp!

Bosco skrev:
Du har alltså inte hur mycket pengar som helst heller??

Bygg om bakdelen till en sådan-däring'a ful streetfighter-historia.
Bara med enkel "sockerbit" som sadel.
Eftersom du modifierat bakramen så tar du inte längre passagerare och laglydig som du är vill du att det skall vara rätt i pappren.

Problemet som jag ser är att du inte kan bygga tillbaks den, lika laglydigt utan att du får göra en ny omregning...
Fördelar; får igenom kw'n, och ingen vill stjäla moppen.
Nackdel; jag personligen tycker illa om förfaringssättet! Skapar en massa onödigt arbete... Får aldrig sålt den..??

Jag funderade på det där också, borde det inte räcka med att ta bort dynan och sätta dit en plastbit i stället? Då kan man ju inte ha passagerare.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top