R1 och R6-tråden!

Jag är i akut behov av original blinkers till min R1:a!!!:brinnerup Hemska tanke men jag lär besikta hojjen nu i jan-feb -10!! Är det nån som har en uppsättning liggandes??? Köpes eller bytes mot nåt annat bra att ha.....:banana

Varför inte bara ta ett körförbud tills vägarna är körbara igen?
Spara några kronor skatt och slippa krångla med transport till besiktningen. :tummenupp

Är väl ingen större skillnad på en 02:a och en 03:a?

Det är ett stort steg mellan förgasare och insprut. :mattias


Har 03:an hydralisk koppling kanske..? Vet inte varför jag får för mig det, jag har det inte på min 06:a, men jag tror ändå att 03:an har det. :va
 
Last edited:
Det är ett stort steg mellan förgasare och insprut. :mattias


Har 03:an hydralisk koppling kanske..? Vet inte varför jag får för mig det, jag har det inte på min 06:a, men jag tror ändå att 03:an har det. :va
Yes, men den stopra uppdateringen med bla. förgasare/insprut kom mellan 01-02.

Modelländringar från 02-03 var mest, så vitt jag kan utläsa, grafik.

Kolla på http://www.yamaha-motor.se/rseries10/.


Edit: http://www.yamaha-motor.se/rseries10/comparison/details.jsp?model=tcm:36-216869&model=tcm:36-216870
 
Yes, men den stopra uppdateringen med bla. förgasare/insprut kom mellan 01-02.

Modelländringar från 02-03 var mest, så vitt jag kan utläsa, grafik.

Kolla på http://www.yamaha-motor.se/rseries10/.


Edit: http://www.yamaha-motor.se/rseries10/comparison/details.jsp?model=tcm:36-216869&model=tcm:36-216870



Kollar man tekniska spec står det 2002 Keihin CVRD37 with TPS system Kollar du 2003 står det Suction piston type Electronic Fuel Injection

http://www.yamaha-motor.se/rseries10/comparison/details.jsp?model=tcm:36-216880&model=tcm:36-216881

Upptäckte precis att ni tror jag pratar om R1an jag pratar R6an jag ställde några frågor 2sidor bak om R6an sen ställde jag en följ fråga vad som skilde mellan 2002 och 2003 R6.
 
Last edited:
By the way, nästa gång jag ska borra ur en nit ur ramen; Hur går man tillväga för att inte halva niten ska skramla runt i ramen? :va

Montera en stark magnet som håller fast niten :)

Varför inte bara ta ett körförbud tills vägarna är körbara igen?
Spara några kronor skatt och slippa krångla med transport till besiktningen. :tummenupp



Det är ett stort steg mellan förgasare och insprut. :mattias


Har 03:an hydralisk koppling kanske..? Vet inte varför jag får för mig det, jag har det inte på min 06:a, men jag tror ändå att 03:an har det. :va

Ingen hydraulisk koppling på någon modell av vare sig R1 eller R6. :)

Är väl ingen större skillnad på en 02:a och en 03:a?

Jo, massor faktiskt. En helt ny motor, ram & sving bland annat. Motorn har fått insprutning, kåporna är helt annorlunda mot 99-02.
 
Last edited:
är helt 100 på att jag sett länkar till servicehandbok / verkstadshandbok här nånstans, men hittar dem inte nu när ventiljusteringen närmar sig med stormsteg :va

help ???:gnissla
 
Har en R6 2002 som började skramla lite på tomgång/låga varv vid ca 3000 mil tycker det skramlar mer och mer. Den har gått 3500 mil nu. Har läst lite om att det är troligt att det är kamkedjesträckaren som behöver bytas? Vad tror ni om detta och hur lätt är det att byta den?
 
är helt 100 på att jag sett länkar till servicehandbok / verkstadshandbok här nånstans, men hittar dem inte nu när ventiljusteringen närmar sig med stormsteg :va

help ???:gnissla

wiki'n på startsidan syns inte mera, har påpekat detta till swedie, men inget har hänt än.

men klicka på mitt nick, in på min sida så ser du länkar till wiki
 
Montera en stark magnet som håller fast niten :)

Bra idé, själv var jag inne på att fylla ramen med smältlim, men magnet verkar lättare. Var köper man en magnet för aluminium? :rolleyes:

Lite mer seriöst..
Jag kom att tänka på det först nu. Tror ni att det går att skruva i en skruv och slå med gummiklubba för att 'räta ut' the pop-nut så att den går att trä ur. Alltså istället för att borra av skallen och låta den trilla in?
Kräver förvisso att gängorna är skapliga.. :näsblod skit också
 
Last edited:
wiki'n på startsidan syns inte mera, har påpekat detta till swedie, men inget har hänt än.

men klicka på mitt nick, in på min sida så ser du länkar till wiki

:krama


Tack å kram på dig, Sportyspice :D


edit:
där fans ju ingen till min lilla pocketbike
bara till litrarna :galen
 
Last edited:
är helt 100 på att jag sett länkar till servicehandbok / verkstadshandbok här nånstans, men hittar dem inte nu när ventiljusteringen närmar sig med stormsteg :va

help ???:gnissla

RJ03 = R6 MY03? http://www.filestube.com/13e574bd5bc0fdee03e9,g/Yamaha-R6-Service-Manual-2003-English.html

Annars är det bara gå in på r1-forum.com och söka på service manual och söka i topic only så får du upp för din modell bara du letar lite.

För er som letar till en R1, så finns alla årsmodeller här.
 
Snabb fråga. Håller på att bygga ihop en R1 -03 och igår slängde jag i ett batteri. Men när man vrider på nyckeln ska väl baklampan tändas? Det gör inte min.. Bara parkeringsljuset fram. Starta är inget alternativ eftersom jag inte har satt i bensinpumpen än. Plus att den står i lägenheten :)
 
Snabb fråga. Håller på att bygga ihop en R1 -03 och igår slängde jag i ett batteri. Men när man vrider på nyckeln ska väl baklampan tändas? Det gör inte min.. Bara parkeringsljuset fram. Starta är inget alternativ eftersom jag inte har satt i bensinpumpen än. Plus att den står i lägenheten :)

Lyser det fram, så skall det lyss bak, JA

funkar bromsljuset ??

Jag fick på sensommaren glapp i mitt ljusreglage (det högra, som man ställer av/pos/halv ljus med)

lite fipplande fram och tillbaka så hoppar mitt bakljus igång...
förmodligen ärgade kopparbanor..

Kanske samma fel ??

rj03 = r6 my03?

r6 99-02 = rj03
 
Last edited:
Lyser det fram, så skall det lyss bak, JA

funkar bromsljuset ??

Jag fick på sensommaren glapp i mitt ljusreglage (det högra, som man ställer av/pos/halv ljus med)

lite fipplande fram och tillbaka så hoppar mitt bakljus igång...
förmodligen ärgade kopparbanor..

Kanske samma fel ??



r6 99-02 = rj03

Har inget sånt reglage på denna. Halv/helljus lyser när motorn snurrar, annars parkeringsljus. Men jag får väl göra en lite mer seriös felsökning när jag orkar, själva lampan verkar det inte vara nåt fel på allafall. Dött även när man bromsar.
 
Lackera ramen

Hej på er alla kunniga.

Jag köpte mig en R1:a i höstas som är väldigt välbevarad.
Den verkar helt oskruvad förutom att kåpsettet är nytt.
Hojjen är nu helt isärskruvad och jag håller på att putsa upp alla delar till nyskick.

Tyvärr har den varit lagd på vänstersidan tidigare och det finns ett par märken i ramen som stör mig.
Ett av märkena har även en svag inbuktning som är för djup för att slipa rent utan att jag kommer att vara tvungen att spackla den.

Ramen ska sedan lackas i svart tänkte jag men om jag spacklar kan jag inte pulverlacka den.
Går det att våtlacka med gott resultat?
Ska jag blästra bort all eloxering eller går det att lacka ändå?
Vem är bra på att lacka i Stockholmstrakten?

Min hoj är den vänstra och den högra illustrerar vad jag är ute efter.

Hälsningar
/Stefan
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    119.1 KB · Visningar: 71
  • !BbcQm!!B2k~$(KGrHqYH-CoEqvE,hnNHBKwBKQn6g!~~_3[1].jpg
    !BbcQm!!B2k~$(KGrHqYH-CoEqvE,hnNHBKwBKQn6g!~~_3[1].jpg
    142.2 KB · Visningar: 68
Har någon lyckats ta bort/installera ett helsystem på en R1 04-06 utan att ta bort kylaren?

edit: Det gick visst med spärrskaft + förlängare.
 
Last edited:
Jag fortsätter med mitt rosa tema, när fälgarna är på plats kommer det bli succé :banana
 

Bifogat

  • DSC02004.jpg
    DSC02004.jpg
    230.7 KB · Visningar: 70
  • DSC02005.jpg
    DSC02005.jpg
    240.3 KB · Visningar: 104
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top