R1 och R6-tråden!

det var det mest största sannolikhet :D ska du dit imorgon? jag kan inte - tragedi

vurpade i söndags, knäckte av cliponet med bäckenbenet...

väntar på nytt från trollhättan.... (inte på nytt bäckenben då alltså.... det verkar ha klarat sig :yoparty)

vill inte köra lånad CB600 en vecka till, även om jag hängde på fint förra veckan...
 
vurpade i söndags, knäckte av cliponet med bäckenbenet...

väntar på nytt från trollhättan.... (inte på nytt bäckenben då alltså.... det verkar ha klarat sig :yoparty)

vill inte köra lånad CB600 en vecka till, även om jag hängde på fint förra veckan...

ajfan.. skönt det gick bra med dig då! Clipon? jag vet inte vad det är du menar faktiskt men störigt om du inte kan köra din egen hoj ju.. Jag jobbar kvällar varannan vecka så får lugna mig denna ggn.. det kommer många fina veckor till :tummenupp
 
Ni som är aktiva på banan, var får ni tag på däcksdekaler till gaffelbenen? Det ser coolt ut så jag frågade den lokale handlaren och han hade inte en aning var man kan hitta dekaler.

Kör min förra fråga igen: någon här på forum som provat på Pirelli Rosso på sin R6 eller R1?
 
Skriver för att få tråden "läst" eller vad man ska säga, hittar den lättare.

Drömmen är att ha en R hoj när man haft körkortet 4-5år.
 
Ni som är aktiva på banan, var får ni tag på däcksdekaler till gaffelbenen? Det ser coolt ut så jag frågade den lokale handlaren och han hade inte en aning var man kan hitta dekaler.

Kör min förra fråga igen: någon här på forum som provat på Pirelli Rosso på sin R6 eller R1?

eBay är din vän! :)
 
Velocity stacks på R1 -04-06

Nån som har erfarenhet av v-stacks på Rettan?

Positivt/negativt? Graves / Factory pro annat? Som jag har förstått det så är dom korta orginal optimerade för toppeffekt, och längre trattar ger ett bättre (mera användbart) mellanregister, men med nån häst bort på toppen? Hur e tanken med Graves som har 2 som är längre och 2 kortare, till skillnad från Factory pro som har alla 4 samma längd?
 
Alltså, allt hänger ju på hur man nyttjar hojen. Egentligen skulle man ju behöva anpassa fjädringen från dag till dag beroende på hur man kör & hur underlaget ser ut där man kör.

Om du i ditt fall är ute efter en sportigare inställning så skulle jag med din vikt göra en ordentlig inställning där du först mäter frihänget och därefter ställer in kompression, retur & fjäderförspänning.

Rent generellt tror jag du behöver öka på både kompression, retur & fjäderförspänning med några klick.

Mitt tips är att du ökar samtliga samtidigt med max 2 klick både fram & bak och sedan provkör inspirerat för att lära känna skillnaden.

Ändra inte mer än 1-2 klick per gång och inte olika antal klick per enhet.
(Helst ska man inte ändra på mer än en egenskap åt gången).

Och inte fram å bak samtidigt, utan en i taget. Känns det konstigt fram, kan det vara fel bak...och vice versa då...
 
Kan man justera hastighetsmätaren (vid omdrevning) med hjälp av Powercommandern? :va
Vet att det finns en SpeedoHealer, men jag är inte intresserad av att lägga pengar på att få det att fungera.

Nope, blir nog att skaffa en speedohealer om du vill ha korrigerat hastighetsmätaren.
 
Kan man justera hastighetsmätaren (vid omdrevning) med hjälp av Powercommandern? :va
Vet att det finns en SpeedoHealer, men jag är inte intresserad av att lägga pengar på att få det att fungera.

Jag vet att det går att justera i instrumentet på en R6 06 på något sätt.
Läste instruktionen på ett, kanske Engelskt, forum för två år sedan.
Självklart sparade jag länken.:tummenupp
Men Murphy finns ju, så den datorn krachade såklart.:krama
Så om någon duktig kan finna den sidan igen så vore många tacksamma.
Eller på annat vis sitter inne med kunskapen om hur man går tillväga.:)

Dal-Mausen
 
har letat som fanken men hittar ingen info...
har naturligtvis sökt utan större lycka
att lusläsa 400 sidor, nja..... :gnissla

RJ03 (R6 99-02)
Såg på mcpoolen att det fanns angivet även en stypt effekt (98 hk) :va
Avser detta svensksålda hojjar ?
Isåfall, hur blir jag av med detta ?

Brukar Yamaha strypa sina bågar som Suzuki gör, dvs stypta på 1-4 växel ?

Finns det växelgivare som man kan plocka signal från som har olika motstånd eller liknande ? (till växelindikering eller likn.)

Ingen som har en speedohealer liggande ?? :banana

Hoppas att någon orkar hjälpa eller länka lite åt mig ! :Bugar
 
Ni som är aktiva på banan, var får ni tag på däcksdekaler till gaffelbenen? Det ser coolt ut så jag frågade den lokale handlaren och han hade inte en aning var man kan hitta dekaler.

Kör min förra fråga igen: någon här på forum som provat på Pirelli Rosso på sin R6 eller R1?

Google ftw :) "pirelli dekaler".... http://www.dekalshoppen.se/shop/index.php?cPath=106_113

har inte provat rosso men skulle gärna göra :tummenupp
 
Ja då har man köpt sig en R1 -05, satt slipon på och original följde med. Däremot så låg det ett y-rör i lådan också, original förmodligen men frågan är då varför det andra y-röret sitter på. Följer det med slipon'et för att passa eller är det nåt annan orsak.

Reserverar mig för dålig svenska/meningsuppbyggnad då jag dricker öl.... fredag!
 
Ja då har man köpt sig en R1 -05, satt slipon på och original följde med. Däremot så låg det ett y-rör i lådan också, original förmodligen men frågan är då varför det andra y-röret sitter på. Följer det med slipon'et för att passa eller är det nåt annan orsak.

Reserverar mig för dålig svenska/meningsuppbyggnad då jag dricker öl.... fredag!

Grattis! Bor i samma "håla" som mig ser jag :) Du får hänga med på våra samåkningar! Spana in tråden "Samåkning - Skövde".

Anledningen till att Y-röret är ersatt beror på att du antingen har ett helsystem monterat, eller, som jag själv, har behållt främre grenrören & monterat ett rensat Y-rör (katalysatorn) för att på så vis göra ett "helsystem" av orginalgrejerna & endast komplettera med slip-on.

Hängde du med? :)
 
Grattis! Bor i samma "håla" som mig ser jag :) Du får hänga med på våra samåkningar! Spana in tråden "Samåkning - Skövde".

Anledningen till att Y-röret är ersatt beror på att du antingen har ett helsystem monterat, eller, som jag själv, har behållt främre grenrören & monterat ett rensat Y-rör (katalysatorn) för att på så vis göra ett "helsystem" av orginalgrejerna & endast komplettera med slip-on.

Hängde du med? :)

Trevligt, men om det är ett helsystem bör ju även ett grenrör följt med, kan vara alt. 2 då alltså en rensat y-rör, hursomhelst riktigt nöjd med hojen, snäll när man vill och en best om man är på det humöret, syns på SS Korsberga!
 
Service

Tjaa nyss köpt en R6 års 03...det är en lite invecklad historia men den har gått ca 140mil men första servicen är inte gjord, så tänkte ev göra den hemma med bara olje o filter byte, nån som vet vad det är mer dom gör vid 100mila service.//dogge
 
Tjaa nyss köpt en R6 års 03...det är en lite invecklad historia men den har gått ca 140mil men första servicen är inte gjord, så tänkte ev göra den hemma med bara olje o filter byte, nån som vet vad det är mer dom gör vid 100mila service.//dogge

100mila är olja och filter.
Kontroll av en del annat men inga andra byten.

Henrik
 
Back
Top