R1 och R6-tråden!

jtds

Yamaha
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne/Sunnanå
Hoj
2008 Yamaha R6 Blå
Någon som sitter och trycker på bilder på en blå R1 00-01 med vita fälgar?
Har sökt men inte hittat speciellt många bra.

Någon som lackat fälgar och kan komma med några heta tips, priser etc.?


Här en vit med vita fälgar
http://www.blocket.se/jonkoping/Yamaha_R1_21950204.htm?ca=23_11&w=3
9392839003.jpg
 

Phoenix69

Wheelie-Trainee
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Den Retta -09
Idag fick jag 1500 i böter för nummerplåten. Någon som har en snygg lösning att få dit den bak? Har haft den i hjulhuset snyggt men dom är som hökar på sånt nu.Jag ville inte vara så kaxig o gnälla mot konstapeln kör utan blinkers o skärm mm har inte hittat några bra bak blinkers ännu men det tänkte han nog inte på sen mullrar den ganska bra åxo

Köpte min skylthållare från ValterMoto,den är anpassad för 09:an,sitter kanon! Finns även uttag på sidorna för miniblinkers.Priset låg nånstans runt 600:- har jag för mej...
 

Bjorkan

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Längst upp
Hoj
05 YZF R1
Högre kåpglas till r1 -05

någon som har tips på nåt högre kåpglas? samt adress till att köpa det? får gärna vara snyggt oxå ;)

Mvh
 

Chrille79

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Kolbäck
Hoj
2000, Yamaha R1
Tjena. Tänkt höra mig för om några här har bytt från 98-01:ans r1 till 02-03:an. Är lite intresserad av åsikter ang känsla, skillnader osv. Skicka gärna svaren till min postlåda. Mvh.
 

PalleR1

På 1000cc sen -96
Gick med
29 Apr 2007
Ort
I landet med den långa vintern
Hoj
R1 -05
Tjena alla Yamma-åkare.

Jag har misskött mitt batteri för länge nu (R1 -03) det verkar inte ta emot tillräckligt med laddning. Skall ge det ett försök till annars får det bli ett nytt.
Där kommer min fråga in.
Vet någon om billiga batteri?
Har biltema något som passar? Har dom i så fall en tabell för olika mc-modeller eller måste man mäta storleken på batteriet?

Tacksam för svar.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Tjena alla Yamma-åkare.

Jag har misskött mitt batteri för länge nu (R1 -03) det verkar inte ta emot tillräckligt med laddning. Skall ge det ett försök till annars får det bli ett nytt.
Där kommer min fråga in.
Vet någon om billiga batteri?
Har biltema något som passar? Har dom i så fall en tabell för olika mc-modeller eller måste man mäta storleken på batteriet?

Tacksam för svar.
Körde med Biltema i min gamla SS-R6. Fanns ett som var på vippen samma storlek som original. Mig veterligen finns det ingen tabell för modeller, utan det enklaste och det mest rättvisa är att mäta orignalbatteriet/batterilådan.



Edit: Beträffande min frågeställning ovan med vita fälgar på en blå R1 såg jag i "jocke.w"s garage, vilket ser riktigt bra ut... Så får det bli.

visabild.php
 
Last edited:

Slipp

Med lem
Gick med
30 May 2009
Ort
Floda
Hoj
XR650-01 & R6 -99
Tjena alla Yamma-åkare.

Jag har misskött mitt batteri för länge nu (R1 -03) det verkar inte ta emot tillräckligt med laddning. Skall ge det ett försök till annars får det bli ett nytt.
Där kommer min fråga in.
Vet någon om billiga batteri?
Har biltema något som passar? Har dom i så fall en tabell för olika mc-modeller eller måste man mäta storleken på batteriet?

Tacksam för svar.

När jag kollade hade dom inga tabeller.
Så det är bara att börja mäta.
Deras batterier får inte lutas för mycket, så till R6:an köpte jag två mindre som jag kunde ställa upp. Parallell kopplade blev det 8Ah (original 9Ah). Hur bra dom håller får framtiden utvisa.
Dom var lättare än original så nu går hojen fort...;)
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag hade vita fälgar på en gammal hoj jag hade, fi fan vilket jobb det är att hålla dom rena....
 

Katana#007

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
Suzuki GSX1100S, Katana. Yamaha R1 -07.
Fick min R1'a mappad av MPR. Akra slipon, katersättare, PC, K&N gav 19 hp. Hur mycket har ni andra fått ut vid mappning?
 

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
helt ok
Hoj
R1 -01 banhoj
Vart får jag tag i packningssats (inkl topp-packning) till hojen till ett vettigt pris och med pålitlig frakt?
Länka gärna :)


Tack på förhand!
 

Ec

My Grandis and Me!!!
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Landskrona
Hoj
Röd raket!
Tog ut hojen idag efter den hade stått i ca 1 vecka, blev helt paff att i låg fart kändes det som hojen lutade åt vänster, oxså att den är mera svårstyrd åt höger när jag ska luta mig in i kurvan.

Har provat att se om backdäcket spårar rätt och justerat det, vilket kändes lite bättre.
Men den vill ändå kännas som man måste dra upp hojen vid körning rakt fram, man får känslan att det lutar åt vänster ändå och känns nervös i framgafflen.

Nån som mera har en problemlösning
 
Last edited:
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top