R1 och R6-tråden!

Vart i landet är det du bor? Jag kanske kan styra upp nån mc runda med tillhörande grillafton hemma hos mig?
 
Dels för att jag inte kan tyska dels för att du länka till en R1a och den lilla tyska jag kan så verkar det bara skickas till tyskland och österike men som sagt jag kan inte tyska så jag kan ha fel =)
 
Hallå!
Är det nån här som vet vart man kan få tag i en nummerskylt hållare til en r1 -03? Har en sån undertail på och den skylthållaren som var med passar dåligt.. Är ute efter en billigare typ än de som jag har sett hittills som ligger på runt 1000 spänn...
 
Du har fjädrar som sitter längst in i tryckplattan. Dessa kan bytas ut mot hårdare dito. Likaså kan du ersätta orginal kopplingslameller mot eftermarknads med annan sammansättning.

Är det Motul 300V så kommer det att fungera klockrent efter urtappning & rengöring.

Vill du se alla ingående delar & var fjädrarna sitter, klicka på min länk nedan om sprängskisser så kan du klicka dig fram till din modell.

Lycka Till!

Ordnade kopplingen idag. Sitter ju en stor solfjäder som trycker :tummenupp Hade i Motul 300V så nu hoppas jag de funkar bättre :) Och vilken underbar doft på oljan.:D
 
Någon som vet om det finns lackstift till våra pärlor?
har ett liitet stenskott jag vill fylla i

Jag köpte en R6 i veckan.. Ska besiktiga den om ca 1 mån. Ankstjärten är borttagen, så jag undrar hur jag ska koppa in den igen. Ser nämligen ingen kabel att ansluta så blinkersena funkar..
 
Tjenare gott folk:)

Ska dom närmaste dagarna ge mig på att byta packboxar i gaffeln på en R6 99, och har aldrig gjort det innan.

Så tänkte höra om någon har några bra tips o tricks som kan underlätta??


Tacksam för all hjälp:tummenupp :tummenupp
 
Tjenare gott folk:)

Ska dom närmaste dagarna ge mig på att byta packboxar i gaffeln på en R6 99, och har aldrig gjort det innan.

Så tänkte höra om någon har några bra tips o tricks som kan underlätta??


Tacksam för all hjälp:tummenupp :tummenupp

Bra idé! Ett tips är att investera i en Haynes-manual för R6 99-02. Den kostar ca 200kr & beskriver ingreppet i detalj samt vilka hjälpmedel du behöver.

Kan bl a köpas på www.motorboken.se

Edit: 339kr var det visst.
http://www.motorboken.se/product.php?product_id=10662&section1_id=113&section2_id=260
 
Bra idé! Ett tips är att investera i en Haynes-manual för R6 99-02. Den kostar ca 200kr & beskriver ingreppet i detalj samt vilka hjälpmedel du behöver.

Kan bl a köpas på www.motorboken.se

Edit: 339kr var det visst.
http://www.motorboken.se/product.php?product_id=10662&section1_id=113&section2_id=260


Är det stor skillnad på den och yamahas service manual??
Jag har yamaha's (den som ligger på yzfR6.net) och hoppades på att den skulle räcka..
 
Har äntligen fått min nya hoj, en R1 08 med noll mil på mätaren.:yoparty
Men undrar hur försiktig eller rädd behöver man vara pga av nya och hala däck? Hört en del skräckhistorier som att det är som att åka på såpa i början...
eller vad säger ni?
 
Japp man bör definetivt ta det lite lugnt i början och inte lägga ner för mycket.... Däcken bör ha blivit rejält varma en gång innan man börjar med några avancerade manövrar ! Jag visste om detta när jag köpte min R6a men fick ändå ett litet släpp på vägen hem brrrrr tat lugnt =)
 
Är det stor skillnad på den och yamahas service manual??
Jag har yamaha's (den som ligger på yzfR6.net) och hoppades på att den skulle räcka..

Jag har servicemanualen från Yamaha, men har inte jämfört proceduren mot den i Haynes tyvärr.

Har äntligen fått min nya hoj, en R1 08 med noll mil på mätaren.:yoparty
Men undrar hur försiktig eller rädd behöver man vara pga av nya och hala däck? Hört en del skräckhistorier som att det är som att åka på såpa i början...
eller vad säger ni?

Som Goffen säger, ta det lugnt tills du ruggat upp gummit runt om och fått bort släppningsmedlet från däckens yta. Ett alternativ är att ta ett sandpapper och slipa upp ytan med.
 
Last edited:
Jag har servicemanualen från Yamaha, men har inte jämfört proceduren mot den i Haynes tyvärr.



Som Goffen säger, ta det lugnt tills du ruggat upp gummit runt om och fått bort släppningsmedlet från däckens yta. Ett alternativ är att ta ett sandpapper och slipa upp ytan med.

misstänkte det... slippapper låter vettigt, ska nog köra det, tack!

Japp man bör definetivt ta det lite lugnt i början och inte lägga ner för mycket.... Däcken bör ha blivit rejält varma en gång innan man börjar med några avancerade manövrar ! Jag visste om detta när jag köpte min R6a men fick ändå ett litet släpp på vägen hem brrrrr tat lugnt =)

känner man på däcken med handen, är det snorhalt, betyder mycket lugn körning i början :) då är det sant som alla varnar för....
 
Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top