R1 och R6-tråden!

Jag funderar på att krympa profilen på mitt framdäck nästa gång jag byter då d e lite trångt mellan framhjul o intercooler (tar i lite när man bromsar fullt)

Är det någon som har testat å sätta på ett 120/60/17 ist för 70 på sin retta ?
Har hört att dom ska bli mer kvickstyrda om man byter men det kan jag leva med

Jag har en 00:a
 
kolla glykolen på hojen innan ja sällde in den för vintern och då låg nivån strax över mini, men kolla till den nyss och då var de en bra bit under mini ãr de normalt? har inga läckor, är de bara att varmköra och se fall de stiger? och hur vet man fall hojen har börjat dricka glykol när man kör?
 
Har du testat det irl ?

Slappis har rätt & jag har själv provat det på min R6:a både på väg & bana. Gick från 120/60 till 120/70.

Det som händer är att man i början kan uppleva att hojen "trillar" in i kurvorna & att den blir lite nervösare i styrningen under gaspådrag. Men man blir snabbt van & glömmer skillnaden.

Dock är detta dimensionsbyte på framdäck inte att rekommendera för ägare av första generationens R6 då den högre 70-profilen käkar upp framskärmen eftersom det blir väldigt lite utrymme mellan däck & skärm.

(I fart så expanderar däcket av centifugalkraften & nöter sakta men säkert hål på skärmen.)
 
igår blev det en R1 igen, det var ett par år sedan jag hade en sist men jag ska nog komma in i matchen såfort solen kommer. (har kört mycket motard det senaste)
 

Bifogat

  • mc..2.jpg
    mc..2.jpg
    31.8 KB · Visningar: 104
  • mc..3.jpg
    mc..3.jpg
    38.3 KB · Visningar: 100
Slappis har rätt & jag har själv provat det på min R6:a både på väg & bana. Gick från 120/60 till 120/70.

Det som händer är att man i början kan uppleva att hojen "trillar" in i kurvorna & att den blir lite nervösare i styrningen under gaspådrag. Men man blir snabbt van & glömmer skillnaden.

Dock är detta dimensionsbyte på framdäck inte att rekommendera för ägare av första generationens R6 då den högre 70-profilen käkar upp framskärmen eftersom det blir väldigt lite utrymme mellan däck & skärm.

(I fart så expanderar däcket av centifugalkraften & nöter sakta men säkert hål på skärmen.)

Tack ! Såg att michelin hade 65 profil så d lär bli ett sånt då d bara tar i lite vid max broms
 
Jo men däcksprofilen blir ju spetsigare/högre :)

sant..

igår blev det en R1 igen, det var ett par år sedan jag hade en sist men jag ska nog komma in i matchen såfort solen kommer. (har kört mycket motard det senaste)

Någon risk att du vill byta kåpor med mig :tungan har ett set sletna kraschkåpor, jätte tuffa.. :rolleyes:
 
Last edited:
håller med.jag startar en R1 -04 o framåt tråd nu,så delar vi upp det ytterligare lite bland modellerna.:tummenupp
Men då kan man ju dela upp de i generationer också, 98-01 02-03 04-05 osv osv osv

MEN det blir väldigt tråkig läsning och lite fakta, som de är nu så är ju R1/R6 tråden hyfsat död så de känns ju rätt meningslöst att skapa en tråd för varje generation bara för att folk är "lata"!
 
det beror på hur mycket stålar jag får, allt är till salu till rätt pris! :tungan

Bah! Det säger alla :huvet
Ajja, snygg är den iaf..

Men då kan man ju dela upp de i generationer också, 98-01 02-03 04-05 osv osv osv

MEN det blir väldigt tråkig läsning och lite fakta, som de är nu så är ju R1/R6 tråden hyfsat död så de känns ju rätt meningslöst att skapa en tråd för varje generation bara för att folk är "lata"!

Word!
Många frågor lyder bland annat: passar den grejen från den årsmodellen på min som är en annan årmodell (bara ett exempel..) eller så kan det hända att nån som har en 08 har haft en 03 sitter på ett svar som ställs i R1 -03/-04 tråden om 03:n tex, ajja ni fattar..
Eller vad hade du (t.FOGGY och ShadowR1der) tänkt syftet med uppdelningen skulle vara?

/trött..
 
Last edited:
Varför dricker R1 så mycket olja för om man jämför med andra maskiner??
Jag Tog kort nu i oktober, och köpte hoj R1, men har ej provat den, ganska jobbigt, måste vänta tills våren kommer.


Detta är vanligt på R1:or. För har förra ägaren skickat i för mkt olja så brukar packningarna ge upp.. Bara att byta packningar och fyll på med ny olja (men inte för mkt). Hade samma problem innan på min R1:a... Hoppas det löser sig och grattis till kortet och kör lugnt.
 
Bah! Det säger alla :huvet
Ajja, snygg är den iaf..



Word!
Många frågor lyder bland annat: passar den grejen från den årsmodellen på min som är en annan årmodell (bara ett exempel..) eller så kan det hända att nån som har en 08 har haft en 03 sitter på ett svar som ställs i R1 -03/-04 tråden om 03:n tex, ajja ni fattar..
Eller vad hade du (t.FOGGY och ShadowR1der) tänkt syftet med uppdelningen skulle vara?

/trött..

syftet är väl att det handlar om modell-specifika disskusioner "enl forumet".det gör inte denna tråd då r6 är med i samma tråd.ska den va modell specifik så kan det ju bara finnas en modell i samma tråd,annars kan man ju ha en helt allmän tråd med alla märken,o det finns redan.en ren R1-tråd vore kanske bättre änn den jag startade,jag avaktar och ser vad folk tycker,.no hard feelings till en annars bra tråd som r1-r6 tråden är.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top