R1 och R6-tråden!

X-up va tycker du om hagas byte från yamaha till ducati?,

Tycker inte om det alls, och det ska han få höra när jag åker ner till honom den 30:e oktober. :)

Jag ska nämnligen åka ner och tillbringa sista World Superbike racet i Portimao - Portugal hos just Yamaha Motor Italia med Noriyuki Haga och Troy Corser.

För mig är Haga en utpräglad Yamahaförare och att han nu byter till Ducati gör att jag blir lite sorgsen. Vill så gärna se honom ta VM-titeln på en Yamaha.

Men jag vet varför han byter till Ducati, nu när Troy Bayliss lägger hjälmen på hyllan så ser Haga sin chans att äntligen kunna ta hem titeln 2009. Ducatin är något stabilare än vad Yamahan är och om han har en av Duccarna är risken mindre att han ser sig snuvad på segern ännu en gång.

Tycker inte om det alls, och det ska han få höra när jag åker ner till honom den 30:e oktober. :)

Jag ska nämnligen åka ner och tillbringa sista World Superbike racet i Portimao - Portugal hos just Yamaha Motor Italia med Noriyuki Haga och Troy Corser.

För mig är Haga en utpräglad Yamahaförare och att han nu byter till Ducati gör att jag blir lite sorgsen. Vill så gärna se honom ta VM-titeln på en Yamaha.

Men jag vet varför han byter till Ducati, nu när Troy Bayliss lägger hjälmen på hyllan så ser Haga sin chans att äntligen kunna ta hem titeln 2009. Ducatin är något stabilare än vad Yamahan är och om han har en av Duccarna är risken mindre att han ser sig snuvad på segern ännu en gång.

ojojoj :D, hälsa haga från yamaha beundrarna ;)

Nybliven ägare till en vit röd Yzf R6. Riktigt stolt faktiskt :tummenupp
attachment.php

Om tex batteriet varit bortkopplat, och dom svarta nycklarna inte fungerar, hur programmerar man in dom igen?

Någon som har R1 -07 instruktionsbok i utskrivningsbar .pdf? Hittade .pdf hos Yamaha, men utskriftsblockerad. Verkstadshandbok?

Hallå, är det någon som kan hjälpa mej med hur man programmerar in nycklarna?

MVH/HR

Fråga Loke han håller på med det just nu ! Dock lyckas han inte så han kanske gör nått fel=)

Last edited:
Hallå, är det någon som kan hjälpa mej med hur man programmerar in nycklarna?

MVH/HR

Fråga Loke han håller på med det just nu ! Dock lyckas han inte så han kanske gör nått fel=)

1. Sätt i den RÖDA nyckeln vrid på tädningen vänta 5 sekunder, vrida av tändningen, ta ur den röda nyckeln.
2. Vänta 5s, sätt i en av dom svarta nycklarna vänta 5s, vrid av tändningen ta ur nyckeln.
3. Vänta 5s sätt i den sista svarta nyckeln vrid på tändningen vänta 5s vrid av tändningen ta ur nyckeln.

Under omkodnings cyklen så ska den röda dioden blinka snabbt, när kodningen är klar så ska den sluta blinka.
Dessa 5 sekunder behöver inte exakt va 5s...

1. Sätt i den RÖDA nyckeln vrid på tädningen vänta 5 sekunder, vrida av tändningen, ta ur den röda nyckeln.
2. Vänta 5s, sätt i en av dom svarta nycklarna vänta 5s, vrid av tändningen ta ur nyckeln.
3. Vänta 5s sätt i den sista svarta nyckeln vrid på tändningen vänta 5s vrid av tändningen ta ur nyckeln.

Under omkodnings cyklen så ska den röda dioden blinka snabbt, när kodningen är klar så ska den sluta blinka.

Whoo coolt! Hade ingen aning om att hojar var så hightech. Undrar om det känns lite likadant som det måste kännas när man armerar ett kärnvapen typ. :yoparty

Nästan så jag måste hem o prova. Måste batteriet vara tomt sa du?

Tack för hjälpen.
Dock fick jag det ej att funka. Kanske nåt fel med immobilizern? Det kan väl inte vara någon tvekan att det är korrekta nycklar, dom passar mekaniskt i låset.

Någon som har koll på service intervaller på en r6:a -02? Gjorde stora servicen vid 2100 mil. Och ligger runt 2300mil nu. När ska nästa service göras samt vad innefattar i den servicen. Om det finns något service schema så skulle det uppskattas också. =)

Någon som har koll på service intervaller på en r6:a -02? Gjorde stora servicen vid 2100 mil. Och ligger runt 2300mil nu. När ska nästa service göras samt vad innefattar i den servicen. Om det finns något service schema så skulle det uppskattas också. =)

Var 600:e mil. Mao i följande intervaller:

600, 1200, 1800, 2400....så frågan är om du gjorde 1800 eller 2400 mils service vid 2100? 1800 mil är en mindre service & eftersom du säger att den stora gjorts så är det förmodligen 2400 milaren. Dock aningen tidigt :)

Serviceschema finns i manualen. Har du ingen så kan du tanka hem den direkt från Yamaha via min länk nedan.

2400 mil innefattar bla:

Byte tändstift.
Byte luftfilter.
Byte olja.
Byte oljefilter.
Kontroll/Byte bromsolja fram & bak.
Kontroll, rengöring & synkning av förgasare.

etc...

Vid 4200 mil kommer den dyra servicen som förutom ovan nämnda punkter även inkluderar byte av kamkedja. Ca 6000:- hos Yamaha.

Föressten, jag har kollat med polaren ang blinkarna. Han ville inte sälja dem separat tyvärr!

Tjenare !

När gör man kamkedjebyte på en R1 -00 ?

/ M

Samma intervall som på R6, dv s vid 4200 mil.

Alla Yamaha R1/R6 med förgasare har serviceintervall 600:a mil.
Alla med insprutning var 1000:e mil.

Varannan service är "stor" och runt 4000 mil är det alltså dags för kamkedjebyte.

Tjena R1 kunniga människor!

Är det något speciellt man ska kolla efter när man köper en R1, 98-99?

Mvh, Martin.

Tjena R1 kunniga människor!

Är det något speciellt man ska kolla efter när man köper en R1, 98-99?

Mvh, Martin.

Hej!

Ja det finns en hel del att se över, se bakåt i tråden för utförlig lista eller kika på R1:ans "Wiki" här på Sporthoj. Det du främst ska kolla är växellådan.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman