R1 och R6-tråden!

Vad skall en göra med motoren för att öka hk?

Tjena!

Jag har en R1:a 01, banhoj som jag vill ha lite mer hk i.

Någon här inne som har trimmat dom här lite och kan svara på vad ni har gjort?
Borrat up, nya stämpel, en lägra topp packning? Jag har aldri trimmat eller gjort nått med en hoj motor, så alt av ni kan komma med tas med öppna armar velkomen =)


Tack för hjälpen!

Hallå allihopa... Nykomling med nytaget körkort (17/7).
Är tänkt nu i helgen köpa en hoj men har några frågor om just sporthoj.

Är det obekvämt att köra t.ex en R6?, slitet för armarna? ryggen? går det att köra t.ex 4h non-stop med en sporthoj eller pallar man inte detta?

/Nille

Nu har jag ingen r6:a, men en r1:a och jag har precis kommit hem från min semester med hojen. Och jag blev inte så där sliten, men när jag hade kört några mil, så blir man lite sliten i benen. Jag märkade inget i ryggen, men lite i högre handled.. =) Jag kjörde 689mil på 4 dager, så det blev några mil kan du säga =)

4h,trängs inte... Jag hadde fyllning värje 20mil och det räkte för at få sträkt lite på benen... Så jag kunne aldrig köra mer enn ett par timmar kanske, pga bensinen....

Vet inte om dette hjälpte något men.... Du får ha lycka till!
 
Last edited:
Det är bekvämare att köra sporthoj än glidare tycker jag överlag. Är det jag som är cp eller snackar folk en massa skit utan att faktiskt PROVAT olika hojtyper?

Med HDn hade man ryggont och rövont konstant. Iaf efter en lite längre tur. Det får jag aldrig med rettan. Känns som man får en naturligare sittställning med sporthoj. Ryggen hålls upprätt och man "svankar" naturligt istället för att sjunka ihop som på en glidare.
 
Jag har för mig att det är h7 jag köpte 6000 k på biltema till min vilket grymt ljus det blev. enda nackdelen med xenon var att ibland om man körde bakhjul på natten kan ljusbågen slockna om man missar vid nerlägget.. fast de ska mycket till att båda släcks samtidigt...
 
Nu har jag ingen r6:a, men en r1:a och jag har precis kommit hem från min semester med hojen. Och jag blev inte så där sliten, men när jag hade kört några mil, så blir man lite sliten i benen. Jag märkade inget i ryggen, men lite i högre handled.. =) Jag kjörde 689mil på 4 dager, så det blev några mil kan du säga =)

4h,trängs inte... Jag hadde fyllning värje 20mil och det räkte för at få sträkt lite på benen... Så jag kunne aldrig köra mer enn ett par timmar kanske, pga bensinen....

689mil på 4 dagar? allvarligt? 170mil/dag! Imponerande isf!

Var körde du då? fram och tillbaks på autoban? spanien/portugal?
 
Hejsan. Har blivit lycklig ägare till en r1:a-98! Undrar vart man kan köpa en framskärm i svart-kolfiber för 03:ans gafflar? Söker en ny... har nya gafflar på, och mycket kolfiberdetaljer, så vill att det skall passa in.
Sedan undrar jag hur man enklast byter kylarvattnet? Är det bara att lossa någon undre slang å låta det rinna ut? Sedan är det 50/50 GLYKOL vatten som skall i väl? Något annat man bör tänka på?


mvh Martin S
 
drevning!

Hej!

Nu är det dags att köpa nytt drivpaket o tänkte höra med er om man ska ta orginal drevning eller om man ska ge sig på nån annan?
Vad kör ni med?

/Thommy
 
Såld för 45000:- nu precis, skall jag vara nöjd med det? Vart ju en kanonhoj..
Har lite ågren men måste man så måste man...

Ja, du kan nog vara nöjd. Fick inte ens bud på min 2002 som annonserades för 57 för 2 månader sen, 1800 mil. En kille som var lite småintresserad hann inte ens lämna bud då han åkte och köpte en annan som han prutade ner till 45, en 2003 tror jag kan ha varit en 2002, med samm miltal.
 
jaha, nu måste jag alltså köpa en billig jewla sketbil o så ge mig ut o leta hoj igen nu när de uppebarligen är så billiga..

fan också ;)

Den pärlan skulle du inte sålt :D Kärleken mellan mig o min växer för varje dag.

ja över 7000 rpm finns det mycket kärlek.. det som slog mig mest med R1an var dock chassit, det fick min 916 att kännas som något riktigt gammalt.

saknar den faktiskt..
 
Last edited:
mina blinkers har dött = (. någon som har koll var man ska börja felsöka någonstans? när jag ska blinka åt något håll så lyser den gröna lampan på mätaren ytterst lite...
måste tillägga att jag har tricklights på hojjen om det spelar någon roll.

säkringar o sånt har jag redan kikar (dom under sadeln). var finns det fler? samt var finns relät till blinkerserna?
tacksam för svar!
 
689mil på 4 dagar? allvarligt? 170mil/dag! Imponerande isf!

Var körde du då? fram och tillbaks på autoban? spanien/portugal?

Halden (norge) - Amsterdam
Amsterdam - Kiel
Kiel - Zwickau (såg på moto gp=)
Zwickau - Spanien
Spanien - Halden =)

Så ja, en del på autobahn =)
 
Må ha med min raven i denna tråden :)

:yoparty

347haqh.jpg
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top