R1 och R6-tråden!

Hallåj
köpte valter moto kraschpuckar idag men det va inte med nån manual alls till dom nån som kan skriva ner lite snabt hur/vart man ska montera dem.

Ps det är till en r1á 02

MVH/Micke

Monteras i höger & vänster motorfäste, på högra sidan är det troligt att du får ta hål på sidokåpan såvida det inte är en "No Cut" modell.

Åtdragningsmoment 48Nm.
 
Hmm ok.. Vet du vad exakt det är som skiljer? Nån annan nyans på det blåa eller?

Jag har kollat på denna sidan http://www.yamaha-motor-europe.com/rseries-10/yzf-r6

och denna http://www.yamaha-motor.com/sport/parts/home.aspx

och vad jag kan se så tycker jag att det ser exakt lika ut, men det är ju iofs dumt att chansa. :va

99-02 är helt identiska, tom den blå färgen är den samma "Deep Bluish Metallic". Det är bara annorlunda dekaler samt att mittfältet i fram på kåpan är svart på -02:an

hittade inget där :S

här letade jag

Hmm, ok, men då kanske den inte är strypt då?
 
Last edited:
99-02 är helt identiska, tom den blå färgen är den samma "Deep Bluish Metallic". Det är bara annorlunda dekaler samt att mittfältet i fram på kåpan är svart på -02:an



Hmm, ok, men då kanske den inte är strypt då?
dom sa att dom skulle strypa den ^^ får väll vara lite piggare på gasen o testa men då som ja fattar det borde den väll gå lite fortare änn 170? :P en annan r6 som ja körde bredvid i går drog mig så inni helvete också full power... börjar kännas skumt, kanske värt ett mail till dom som skulle gjort det, har dock löovat att köra med det tills jag får pappas medgivande att plocka ur strypningen så kör på det, tillräckligt roligt endå :)
 
X-up skrev:
99-02 är helt identiska, tom den blå färgen är den samma "Deep Bluish Metallic". Det är bara annorlunda dekaler samt att mittfältet i fram på kåpan är svart på -02:an

Ja ok, är du helt 100 på att den blå kulören är densamma?
Vet att 02ans kåpa är svart i mitten, men det spelar mig ingen roll, bara den blå kulören är den samma.
Tror du att det kommer att funka med en 00 kåpa på en 01 cykel? Kommer färgerna skära sig?

Mvh
 
dom sa att dom skulle strypa den ^^ får väll vara lite piggare på gasen o testa men då som ja fattar det borde den väll gå lite fortare änn 170? :P en annan r6 som ja körde bredvid i går drog mig så inni helvete också full power... börjar kännas skumt, kanske värt ett mail till dom som skulle gjort det, har dock löovat att köra med det tills jag får pappas medgivande att plocka ur strypningen så kör på det, tillräckligt roligt endå :)

Det låter som att den är strypt om den inte gör mer än 170, jag har haft uppe min i 282km/h vill jag minnas.(Mätarfart).

Ja ok, är du helt 100 på att den blå kulören är densamma?
Vet att 02ans kåpa är svart i mitten, men det spelar mig ingen roll, bara den blå kulören är den samma.
Tror du att det kommer att funka med en 00 kåpa på en 01 cykel? Kommer färgerna skära sig?

Mvh

Ja, jag är 100% säker. Färgkoden är: 0564 Deep Purplish Blue Metallic C (DPBMC) på alla blå Yamaha-R modeller.

Det kommer att fungera alldeles utmärkt med en 00 kåpa. Färgerna kommer inte att skära sig så länge det är en orginallackad kåpa du köper. Kör bara!:tummenupp
 
Last edited:
X-up skrev:
a, jag är 100% säker. Färgkoden är: 0564 Deep Purplish Blue Metallic C (DPBMC) på alla blå Yamaha-R modeller.

Det kommer att fungera alldeles utmärkt med en 00 kåpa. Färgerna kommer inte att skära sig så länge det är en orginallackad kåpa du köper. Kör bara!

Ok gött de! Ska försöka hålla kostnaderna nere så mycket som möjligt, med min studentekonomi..
Du råkar inte ha lite delar över ? :tungan
 
Ok gött de! Ska försöka hålla kostnaderna nere så mycket som möjligt, med min studentekonomi..
Du råkar inte ha lite delar över ? :tungan

Jovars, kan kanske fixa fram om du specar vad du behöver mer exakt:)

Hur gick det med motorkåporna, blev de skrapade?
I så fall har jag ett tips som jag själv har provat. Fyll i med kemisk metall, slipa tills det blir jämt och fint, spraya sedan med värmebeständig silverfärg & vips så ser kåpan ut som ny, det går inte ens att se att det vart ett märke i den.
 
Tänkte kolla om nån kan hjälpa mig, min koppling tar endast de sista 1-2 centimetrarna när man släpper ut kopplingshantaget. Kan man "spänna" kopplngen eller är det något som är utslitet? har skruvat på skruven som sitter vid koplingshantaget men då slirar den vid höga varv. nån som har en ide?
 
Tänkte kolla om nån kan hjälpa mig, min koppling tar endast de sista 1-2 centimetrarna när man släpper ut kopplingshantaget. Kan man "spänna" kopplngen eller är det något som är utslitet? har skruvat på skruven som sitter vid koplingshantaget men då slirar den vid höga varv. nån som har en ide?


Det är väll där den ska ta eller?
Vill du att det ska ta längre ner så att säga? En teori är att du har skruvat åt fel håll på skruven så att den tar ännu högre förmodligen vilket betyder att kopplingen ligger på och därför slirar!
Om du inte får det spel på kopplingen du vill genom att skruva på handtaget får du gå ner och skruva på vajern nere vid kopplingen, så funkar det på min R1:a 05 iaf..
 
X-up skrev:
Jovars, kan kanske fixa fram om du specar vad du behöver mer exakt

Mjo, det jag först och främst behöver är topp-kåpan, kåpstaget och bak-kåpan.
Sen skulle jag även behöva övre delen av vänster sidkåpa (samma 01 och 02?)

Angående motorkåpor så blev den vänstra skrapad, tror att jag kan leva med det, men ska nog fundera på att göra enligt ditt tips, ska kolla igen hurpass skadad den är.

Mvh
 
Det är väll där den ska ta eller?
Vill du att det ska ta längre ner så att säga? En teori är att du har skruvat åt fel håll på skruven så att den tar ännu högre förmodligen vilket betyder att kopplingen ligger på och därför slirar!
Om du inte får det spel på kopplingen du vill genom att skruva på handtaget får du gå ner och skruva på vajern nere vid kopplingen, så funkar det på min R1:a 05 iaf..


ok, hade bara en känsla av att kopplingen borde ta när halva kopplingshantaget är utsläppt? men då kanske det är bra som det är. tack för hjälpen.
 
ok, hade bara en känsla av att kopplingen borde ta när halva kopplingshantaget är utsläppt? men då kanske det är bra som det är. tack för hjälpen.

Lugnt!
Självklart kan du justera så du tycker det känns bra. Nånnsstans mittemellan funkar med men ha minst 1-2cm spel högst upp annars finns risk att kopplingen slirar..
 
Nyligen köpt en r6 -03.

Men tyckte en sak var väldigt furt. Fan ska de var att två lysen lyser på halv och sen tänds bara en lamapa starkare vid hel, plus halv.

kan man fixa de där enkelt?
 
Funderar på att slänga på ett slipon på min r1 -02. Behöver jag mappa om hojen för det och isåfall vart kan jag göra det? Eller gäller det bara byte av helsystem?

Vad kan hända om jag struntar det? (förutsatt att det behövs)
 
Tjena,

Någon som har koll på om det finns färdiga sänkningssatser för passagerarfotpinnarna till en R1 -01?
 
Fixat lite småsaker under vinter.

Tänkte bidra med lite bilder på vad jag plockat med under vinter.

LSL styrdämpare. Oj va tajt det var att montera den! ( OBS.. se den fina strumpan över bromsbehållaren.. Började skvätta olja på mitt skinnställ under premiärturen, överfyllde visst lite när jag böt bromsolja)
KingCarbon ramskydd.
Mivv Pipa..Gött ljud.
Lite eloxerat små kraffs.
Stompgrip.. Oj vad mycket snabbare jag kör med dom monterade :D
Diod blinkare fram.
Enkel cuts.

Tycker dom små sakerna blev bra på hojen..
 

Bifogat

  • SANY0979.JPG
    SANY0979.JPG
    79.4 KB · Visningar: 100
  • visabild[1].jpg
    visabild[1].jpg
    70.9 KB · Visningar: 96
  • visabild[6].jpg
    visabild[6].jpg
    85 KB · Visningar: 113
  • visabild[7].jpg
    visabild[7].jpg
    81.5 KB · Visningar: 82
  • visabild[9].jpg
    visabild[9].jpg
    67.9 KB · Visningar: 110
Tänkte bidra med lite bilder på vad jag plockat med under vinter.

LSL styrdämpare. Oj va tajt det var att montera den! ( OBS.. se den fina strumpan över bromsbehållaren.. Började skvätta olja på mitt skinnställ under premiärturen, överfyllde visst lite när jag böt bromsolja)
KingCarbon ramskydd.
Mivv Pipa..Gött ljud.
Lite eloxerat små kraffs.
Stompgrip.. Oj vad mycket snabbare jag kör med dom monterade :D
Diod blinkare fram.
Enkel cuts.

Tycker dom små sakerna blev bra på hojen..

Ser jävligt bra ut! Små ingrepp här och där gör mycket, gillar Mivv pipan by the way :tungan
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top