R1 och R6-tråden!

Köpte min r6:a nu i veckan! Är riktigt nöjd! :tummenupp
Några bilder:

va tycker ni? snyggt eller anus med strålkastarkåporna? :va

Edit: la för nån dag sedan upp gamla bilder på hojen som var förra ägarens. Nu tog jag o tog lite egna kort på skönheten. :tungan

Grattis! Den ser välvårdad ut! Kan vara snyggt med strålkastarskydden (light lids) men personligen skulle jag köra utan eller med helt genomskinliga, jag menar vi hojåkare syns dåligt nog på vägarna som det är!
 
snyggt med vita fälgar, jag har svarta på min röda 01a :)

BTW någon som har ensits Cuts å sälja till en R6a?
 
Marknaden är verkligen stendöd! Kanske tur eftersom jag också kommit fram till att jag skall behålla bettan och köpa en enduro också, inte istället.

/D.
 
Grym lack på hojen själv kör jag en R1 blå skall fixa bild tog kortet för 3 veckorsen så detta e första hojen å kan man ha en bättre :yoparty
 
snyggt med vita fälgar, jag har svarta på min röda 01a :)

jo tackar, men jobbigt att hålla rena, men men.,
Fälgarna är dock inte vita, de är pärlemolackade. riktigt snygga i solsken, :tummenupp

Snygg färsättning de va på din r6:a, skulle dock vilja göra nått åt din nummerplåtsupphångning, gillar inte orginal. byggde om min iförgår. blev riktigt nöjd faktiskt.
 
Tog en liten nätt liten tur ner till Lund igår, åkte hem idag igen, landade på ca. 80 mil totalt. Har grymt jävla ont i röven!!!! Men det är fullständigt skit samma!!! Jag har ett leende på läpparna!!! :yoparty
 

iställe för att köpa en ny för ca 1000kr så byggde jag en egen, tog en liten aluplåt som jag vinklade i en vinkel och gjorde lite hål och monterade blinkarna på sidorna. skitenkelt, tog ca 1timme med montering o allt. blev klart en förbättring, de två sakerna framför plåten är belysning, köpte dem hos våran lokala återf.

. är dock lite finjustering kvar, ska ta bort lite material runt blinkarna, annars är jag grymt nöjd.
 

Bifogat

  • DSC00010.JPG
    DSC00010.JPG
    92.3 KB · Visningar: 116
  • DSC00024.JPG
    DSC00024.JPG
    59.6 KB · Visningar: 131
.........................

Hej igen på er!

Sålde som sagt min R1a-06 i Juli, fick riktigt bra pröjs för den inser jag nu när jag kollar annonser!
Fick 110 för min med 175 mil, får ju en 07a idag med samma om inte mindre mil för dom pengarna!
Är riktigt sugen på att köpa en nu, men är velig som fan, vad tror ni experterna om priserna, kommer dom gå upp i vår? eller kommer 07orna vara i samma prisklass då?

MVH Roothen
 
Hej igen på er!

Sålde som sagt min R1a-06 i Juli, fick riktigt bra pröjs för den inser jag nu när jag kollar annonser!
Fick 110 för min med 175 mil, får ju en 07a idag med samma om inte mindre mil för dom pengarna!
Är riktigt sugen på att köpa en nu, men är velig som fan, vad tror ni experterna om priserna, kommer dom gå upp i vår? eller kommer 07orna vara i samma prisklass då?

MVH Roothen

Jag vet inte varför priserna är så sjukt låga helt plötsligt. Tror det rör sig om att många plötsligt insett att de inte vill ha en så pass dyr hoj ståendes över vintern. Marknaden är helt död och jag tror de som köper en begagnad 07:a nu gör en mycket bra affär. Jag hade min till salu av samma orsak men har kommit fram till att det vore idioti att sälja en sådan kanonhoj för de pengar det rör sig om nu. Ett smart val bör vara att köpa nu, inte i vår då priserna bör gå upp. Kan gå i god för att 07:an är en suverän hoj precis som testerna säger.

/D.
 
iställe för att köpa en ny för ca 1000kr så byggde jag en egen, tog en liten aluplåt som jag vinklade i en vinkel och gjorde lite hål och monterade blinkarna på sidorna. skitenkelt, tog ca 1timme med montering o allt. blev klart en förbättring, de två sakerna framför plåten är belysning, köpte dem hos våran lokala återf.

. är dock lite finjustering kvar, ska ta bort lite material runt blinkarna, annars är jag grymt nöjd.

Mycket snyggt blev det.
Hela hojen i övrigt ser riktigt fräsch ut. :tummenupp
 
Hej.. Jag har en fråga ang min r1 -98.
Min reserv lampa har ingen funktion. den lyser när man sätter på täningen, för att sen slockna efter några sek, men inte fan börjar den lysa när man är inne på reserven eller skit soppan är slut..:huvet
Jag har för mig att man ska få en fel kod via varvräknaren när givaren är paj.

Tips på vart jag kan börja felsöka, kan jag mäta upp givaren?
 
Hej.. Jag har en fråga ang min r1 -98.
Min reserv lampa har ingen funktion. den lyser när man sätter på täningen, för att sen slockna efter några sek, men inte fan börjar den lysa när man är inne på reserven eller skit soppan är slut..:huvet
Jag har för mig att man ska få en fel kod via varvräknaren när givaren är paj.

Tips på vart jag kan börja felsöka, kan jag mäta upp givaren?

Om det är fel på tankgivaren så ställer sig varvmätarnålen på 8000rpm i 2.5 sek. sedan visas aktuellt varvtal i typ 3 sek osv.

Det hela står tydligt beskrivet i Haynes servicebok för R1 98-01. Beskriver dessutom hur man mäter upp motståndet.

Nåt man bör se upp för tex barnsjukdommar osv på -98:ans R1?

Vet att växellådan brukar vara ett problem.

Kolla så att fjädern för 2:ans växel är åtgärdad (bytt).
Har det skett på återkallningsservicen ser du detta på att en extra stjärna är instansad före & efter motornumret.

Har den gått runt 4000 mil, kolla så att ventiljusteringen är gjord.
Äldre R1:or tenderar att dricka mycket olja, fråga!
Dricker den väldigt mycket är det dags att se över kolvringarna (byta).

Annars är det väl mest styrlager & hjullager som du behöver kolla upp då dessa kan fått duktigt med stryk om folk hjulat mycket genom åren. :)

Hittat ett lämpligt objekt?
 
Last edited:
Hade en R1-01:a tidigare vars låda hamnade i mellanläge i tid och otid. En renovering på YC fixade detta. Har nu en R1-07:a som gått ca 450 mil. Under förra rundan fick jag till ett mellanläge för första gången. Nu har jag 5 års garanti så det är väl ingen större fara men min fråga är om ni andra får ett mellanläge ibland och om det isåfall är ett tecken på bygynnande slitage?

Nu var det jäkligt kurvigt och smalt där jag körde vilket gör att jag inte var 100% fokuserad på vilken växel jag hamnade mellan men det var åtminstone inte kring friläget. Gissar mellan 2:an och 3:ans växel. När den hamnar i detta läge rasslar det rejält i lådan och det är inte kul om det händer vid fel tillfälle.

Är det en gång ingen gång eller?

/D.
 
Hade en R1-01:a tidigare vars låda hamnade i mellanläge i tid och otid. En renovering på YC fixade detta. Har nu en R1-07:a som gått ca 450 mil. Under förra rundan fick jag till ett mellanläge för första gången. Nu har jag 5 års garanti så det är väl ingen större fara men min fråga är om ni andra får ett mellanläge ibland och om det isåfall är ett tecken på bygynnande slitage?

Nu var det jäkligt kurvigt och smalt där jag körde vilket gör att jag inte var 100% fokuserad på vilken växel jag hamnade mellan men det var åtminstone inte kring friläget. Gissar mellan 2:an och 3:ans växel. När den hamnar i detta läge rasslar det rejält i lådan och det är inte kul om det händer vid fel tillfälle.

Är det en gång ingen gång eller?

/D.

Är inte riktigt säker på vad du menar med mellan läge, förmodar att den kommer ut och lägger sig mellan 2 växlar och inte driver?

Kan ha svårt att få in 2an ibland på lite högre varv, får ta i lite mer än vanligt och så slår den i med en ganska rejäl smäll. men på lägre varv är det lättare, ngt ni har erfarenhet av?
 
Är inte riktigt säker på vad du menar med mellan läge, förmodar att den kommer ut och lägger sig mellan 2 växlar och inte driver?

Kan ha svårt att få in 2an ibland på lite högre varv, får ta i lite mer än vanligt och så slår den i med en ganska rejäl smäll. men på lägre varv är det lättare, ngt ni har erfarenhet av?

Rätt uppfattat, den hamnar mellan två växlar och driver inte men det rasslar som tusan och bakhjulet låser eller bromsar då växlen tidvis ligger i för att sedan hoppa ur igen. Det hände mig under nerlägg men det fanns plats att räta upp den och in med kopplingen och slå i 3:an. Sedan går allt bra igen. Som sagt, det har bara hänt en gång.

Just 2:an är den växel som kan vara svårast att få i, eller rättare sagt, minst lätt att få i. Har fått för mig att det är så på många hojar:va .

Jag har inga problem med det iallafall.

/D.
 
Rätt uppfattat, den hamnar mellan två växlar och driver inte men det rasslar som tusan och bakhjulet låser eller bromsar då växlen tidvis ligger i för att sedan hoppa ur igen. Det hände mig under nerlägg men det fanns plats att räta upp den och in med kopplingen och slå i 3:an. Sedan går allt bra igen. Som sagt, det har bara hänt en gång.

Just 2:an är den växel som kan vara svårast att få i, eller rättare sagt, minst lätt att få i. Har fått för mig att det är så på många hojar:va .

Jag har inga problem med det iallafall.

/D.


Ok har faktiskt inte råkat ut för att den uppfört sig så men som du säger 1 gång ingen gång, men helt klart ngt att vara uppmärksam på om det händer igen.

Okay kanske e det så med 2an då, ngt problem kan ja inte heller säga att ja har med det men bara att den kan vara svårare än andra, just att den känns som den "släpar" och inte kuggar i när man med vanlig kraft skjuter växelspaken upp
 
Har någon sett 2008 modeller, asså fy fan, blir sugen som fan på den nya r1 i röd färg
 
Back
Top