R1 och R6-tråden!

dr2fast4u skrev:
2512988 Den hårt kritiserade frambromsen verkar på bild i allafall ha blivit riktigt seriös!
Det är på tiden. Synd den inte är stålomspunnen direkt från fabriken.

Ja ser ut som sexkolvsok nu. Fattar inte varför de inte sätter stålomspunnet direkt?
 
cbjorkman skrev:
2513005 Ja ser ut som sexkolvsok nu. Fattar inte varför de inte sätter stålomspunnet direkt?
För att inte göra tredjepartstillverkarna arbetslösa :) Stålomspunnet kostar inte många slantar extra att montera från början, så någon anledning har de nog...
 
tjena

dax att byta styrlager, var köper jag nya...
R1 -99
Duells har ju 1073 30x55x18/30x55x18 för 430:- st

men det borde vara bättre att köpa genom skf eller något... vad vet jag, vem vet ???

m.v.h

Mike
 
Harder skrev:
2517800 Har kollat igenom en massa sidor fast inget som ser lockande ut. Hade helst velat ha en undertail med org broms ljus och det verka vara lite värre att hitta det =/

Köp bromsljus med integrerade blinkers från www.clearalternatives.com så får du ett snyggt arsle på bågen! Annars så har du ju "hotbodies" också.
 
Hörde att om man kopplar loss lambdan på R6 -06 så går CDIn över från closed-loop till open-loop, är det så? Är det bara till att ta bort katten och ge kattsingen (hi-hi :D) i att koppla in lambda-sonden?
Ngt som vet vilket lambda-värde som den strävar mot (miljövänligt eller effekt)?
 
Någon som beställt bakljus med integrerade blinkers fr http://www.clearalternatives.com/

och kan säga ifall det är krångligt att installera eller ej? Förresten är det lagliga i Sverige? Känns som man kommer få problem varje gång man kör i stan eller ska tanka annars..
 
überkill skrev:
2518874 Någon som beställt bakljus med integrerade blinkers fr http://www.clearalternatives.com/

och kan säga ifall det är krångligt att installera eller ej? Förresten är det lagliga i Sverige? Känns som man kommer få problem varje gång man kör i stan eller ska tanka annars..

Japp, har köpt därifrån till både R1:an & R6:an. De är ej lagliga i Sverige pga att avståndet mellan bakre blinkers skall vara 18cm minst.

Men det är förberett så att man bara drar ur kablarna till blinkfunktionen ur den nya lampan & monterar tillbaka orginalblinkerserna & petar i kablarna i dem. Då är din nya baklampa just bara en godkänd baklampa den dag då du ska besiktiga.

Det tog 4 dagar från beställning innan jag fick dem & de var enkla att montera dit.
 
Vad är det för flasher unit eller liknande de rekommenderar på sin site? Du har du i övrigt åkt fast mycket för polisen sett att det "saknats" blinkers?
 
Är det någon som vet om ett yoshimura slipon ger mer hästar?! :va Jag har hört olika versioner nu... Och om den ger mer, hur många fler hingstar får den då??!?!?!?!?! Någon??
 
überkill skrev:
2519020 Vad är det för flasher unit eller liknande de rekommenderar på sin site? Du har du i övrigt åkt fast mycket för polisen sett att det "saknats" blinkers?

Flasher unit är till för att du ska kunna reglera blink-frekvensen. Du måste antingen använda den eller löda mellan de bifogade motstånden, annars kommer det att blinka för snabbt.

Nej jag har aldrig blivit stoppad frö avsaknad av blinkers, ej heller för att jag har hemmagjord miniskylt i hjulhuset.

Dregen skrev:
2519141 Är det någon som vet om ett yoshimura slipon ger mer hästar?! :va Jag har hört olika versioner nu... Och om den ger mer, hur många fler hingstar får den då??!?!?!?!?! Någon??

Ett slip-on kan ge dig ca 3-5hk, men då måste du byta även katalysatorn. (Y-röret). Alternativt rensa den du har.

Men du.....Yoshimura ägs av Suzuki.
Ska du verkligen ha det då? :)
 
Last edited:
X-up skrev:
2519206
Ett slip-on kan ge dig ca 3-5hk, men då måste du byta även katalysatorn. (Y-röret). Alternativt rensa den du har.

Men du.....Yoshimura ägs av Suzuki.
Ska du verkligen ha det då? :)

Som sagt, måste man behålla lambdan eller klarar den sig utan den inkopplad?
 
X-up skrev:
2519206

Ett slip-on kan ge dig ca 3-5hk, men då måste du byta även katalysatorn. (Y-röret). Alternativt rensa den du har.

Men du.....Yoshimura ägs av Suzuki.
Ska du verkligen ha det då? :)

:confused: Visste jag inte! Men Y-röret??? Vart sitter det??
 
flugan skrev:
2519276 Som sagt, måste man behålla lambdan eller klarar den sig utan den inkopplad?

Är inte säker, men jag tror man klarar sig utan den. Det kommer dock att visas felkod. Hör med ett Yamaha-Center!

Dregen skrev:
2519378 :confused: Visste jag inte! Men Y-röret??? Vart sitter det??

Y-röret sitter inne i hjulhuset, alltså där avgasarröret grenar ut sig till vardera ljuddämpare. Den delen ser ut, och kallas för "Y-röret". inuti den sitter katalysatorn som består av keramiska "rör". Antingen får du köpa ett nytt Y-rör som kostar ca 1000:- eller så får du demontera Y-röret & slå sönder innanmätet. Har inte gjort det själv, men har hört om andra som har gjort det.

Hittade en annons på Blocket som visar Y-röret (längst uppe till vänster).
http://www.blocket.se/vi/8697728.htm?ca=23_3_s
 
Last edited:
X-up skrev:
2522114 Marginellt skulle jag tro, viss ökning men ljuddämparen stoppar nog det mesta.

Jag har ju satt på Akrapovic men skillnaden är inte stor mot original!
Frågan är om Y röret ger större skillnad, på Bike ville de knappt sälja denna då det var onödiga pengar och skulle inte göra ett skit i varken effekt eller prestanda, men det är ju ljudet man är ute efter!
 
Eureka skrev:
2523068 Jag har ju satt på Akrapovic men skillnaden är inte stor mot original!
Frågan är om Y röret ger större skillnad, på Bike ville de knappt sälja denna då det var onödiga pengar och skulle inte göra ett skit i varken effekt eller prestanda, men det är ju ljudet man är ute efter!

Har Akra på min R6:a & polaren hade det på sin R1 -04:a, & det är ingen enorm skillnad på ljudet. Tror inte Y-röret gör så stor skillnad, det hänger nog mer på själva ljuddämparen. Ljudet kommer iofs succesivt att öka då ljuddämparstoppningen "eldas" upp.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top