R1 och R6-tråden!

VaRvStopPEt skrev:
2278581 OK. Min har jag haft i 272 på mätaren. Då låg gixxern efter och började knappa in på mig. Enligt honom så hade han sin mätare på 299. Och han antog att min gjorde mellan 260-270 eftersom han tog i så lite på mellanrummet.

Men men dom ena jävlar till att gå r6:orna. Väldigt positivt överraskad över prestandan på denna, då jag aldrig kört någon innan jag köpte min förra veckan :yoparty

Min är lite klent bestyckad på högt varv (fixas idag) men jag tycker min blir markant dryg redan vid 220 typ, har haft upp den i ca 250. Skiten skär väll ihop om man toppar den :gnissla

Dock har jag och en kompis på cbr 900 (http://www.sporthoj.com/annonser/?id=36754) kört 10tal fullgasrepor emot varandra från 70-230 och han hängde inte med 600an :banana blev så ledsen att han säljer den :pannkyss
 
Last edited:
Gick förbi hojjen idag & såg lite rost på kedjan (regnade inatt) & det ena ledde till det andra så nu har jag tagit bort alla kåporna. Nån med nåt kul förlsag på vad jag kan passa på att kolla/fixa nu när de är borta?

Inget fel på hojjen som behöver fixas men nåt förebyggande kanske?

:)
 
inställning

Tänkte höra om nån vet vad man ska ha för inställning på dämparna samt fjädern
på en r1 -01 om man ska köra på bana ja väger ca 82kg. Har inte en susning tog körkort i år och ska på min första bandag!
 
Last edited:
VaRvStopPEt skrev:
2278581 OK. Min har jag haft i 272 på mätaren. Då låg gixxern efter och började knappa in på mig. Enligt honom så hade han sin mätare på 299. Och han antog att min gjorde mellan 260-270 eftersom han tog i så lite på mellanrummet.

Men men dom ena jävlar till att gå r6:orna. Väldigt positivt överraskad över prestandan på denna, då jag aldrig kört någon innan jag köpte min förra veckan :yoparty
Nu framgår det inte vilken årsmodell du har, men några 260-270 km/h vågar jag lova att den inte gör. Med ett lite mindre framdrev kunde jag se både 270 och 280 på hastighetsmätaren, men efter att ha installerat en Speedohealer (http://www.speedohealer.com), som kaliberades mha GPS kommer man ned på jorden igen. En R6, 99-02, gör drygt 250 km/h, plus/minus ett par km/h. Upp till 200 km/h går det ok, sen blir den trög. Fast det gör inget, om man använder den som det är tänkt, på banor och kurviga landsvägar, är det en kanonhoj.

/A
 
matte.v skrev:
2310064 Tänkte höra om nån vet vad man ska ha för inställning på dämparna samt fjädern
på en r1 -01 om man ska köra på bana ja väger ca 82kg. Har inte en susning tog körkort i år och ska på min första bandag!
Börja med att ställa in förspänningen AKA hänget AKA spring pre-load.
På Öhlins finns en bra manual: http://www.ohlins.se/pdf/07241-02A.pdf.
I manualen finns även rekommendationer för kompressions- och retur-dämpning, notera vilka inställningar du har innan du börjar fippla, ändra sedan bara på en inställning åt gången, om inte har du snart skruvat bort dig.

/A
 
Von Vettet skrev:
2278184 här e några bilder på min nya retta.hade en 06:a (svart) men den blev stulen och därefter inlöst. Så det blev en pippigul med små moddningar.FLer kommer vartefter...håll till godo...

Gratinerar till snyggaste hojen! :tummenupp
Bort med skjutspinnarna bara så ser det bättre ut!
 
Va svårt det skulle vara att få ett svar. Sista försöket och det blir i denna tråd.

Jag kör en r6:a 00.
Vet nån hur man löser problemet med att köra på 70 profil på framdäcket?
Hade org innan 120/60.
Jag köpte 120/70 men det tar i framskärmen. Däcket som tog i för mig är ett, Michelin power race (Om det har någon sexuell betydelse :hihi ). Har sökt och funnit att det hänt många.

1# Någon som har höjt framskärmen? Hur?

2# Vet någon om s-racings kolfiberskärm eller skärm från kraschkåpsetet är högre?

3# Eller är det bara jag som råkat ut för detta?

Vet att den blir mera nervös, men det är ju bara kul :)
 
VaRvStopPEt skrev:
Vet nån hur man löser problemet med att köra på 70 profil på framdäcket?

1# Någon som har höjt framskärmen? Hur?

2# Vet någon om s-racings kolfiberskärm eller skärm från kraschkåpsetet är högre?

3# Eller är det bara jag som råkat ut för detta?

Vet att den blir mera nervös, men det är ju bara kul :)
1. Ja. Använd en rund fil eller en Dremmel med lämpligt slipstift, om du slipar till hålen så de blir lite avlånga kan du höja upp skärmen 3-4 mm, det räcker.

2. Ingen aning.

3. Nej.

Ett däck i 70-profil är högre, så den blir inte mer nervös, tvärt om. För att kompensera detta kan du sänka cykeln fram genom att höja gaffelbenen 8-10 mm.

/A

Edit: På min räckte det med att modifiera de främre hålen, ta bort gummibussningarna och slipa till hålen. Om du inte tar bort så mycket täcker gummibussningarna de avlånga hålen.
 
Last edited:
Rundningsmärke skrev:
2314886 1. Ja. Använd en rund fil eller en Dremmel med lämpligt slipstift, om du slipar till hålen så de blir lite avlånga kan du höja upp skärmen 3-4 mm, det räcker.

2. Ingen aning.

3. Nej.

Ett däck i 70-profil är högre, så den blir inte mer nervös, tvärt om. För att kompensera detta kan du sänka cykeln fram genom att höja gaffelbenen 8-10 mm.

/A

Edit: På min räckte det med att modifiera de främre hålen, ta bort gummibussningarna och slipa till hålen. Om du inte tar bort så mycket täcker gummibussningarna de avlånga hålen.

Tackar för ett vettigt svar.
Fick till svar i en annan tråd: Varför ska du ha den profilen? Hojen blir ju bara nervös.

Har redan sänkt för att kompencera. Men som sagt va just problemlösningen med skärmen som jag som jag blev nöjd med.
 
VaRvStopPEt skrev:
Fick till svar i en annan tråd: Varför ska du ha den profilen? Hojen blir ju bara nervös.
Njae, om man sänker cykeln så den hamnar på samma nivå som om den haft ett däck i 60-profil blir den mer lättsvängd eftersom 70-profilsdäcket är "toppigare", men nervös håller jag inte med om. Nu har jag visserligen en styrdämpare på min, men den kommer bara till användning om man kör som en riktig vilde. Rent generellt tycker jag R6:an blir en mycket trevligare hoj med 70-profil fram.

/A
 
Rundningsmärke skrev:
2315018 Njae, om man sänker cykeln så den hamnar på samma nivå som om den haft ett däck i 60-profil blir den mer lättsvängd eftersom 70-profilsdäcket är "toppigare", men nervös håller jag inte med om. Nu har jag visserligen en styrdämpare på min, men den kommer bara till användning om man kör som en riktig vilde. Rent generellt tycker jag R6:an blir en mycket trevligare hoj med 70-profil fram.

/A

Då är vi två
:)
 
VaRvStopPEt skrev:
2314971 Tackar för ett vettigt svar.
Fick till svar i en annan tråd: Varför ska du ha den profilen? Hojen blir ju bara nervös.
Jag använder 76-profil på min framsula just nu (visserligen R1:a, men det är ju liknande geometri). Inga som helst problem vare sig på bana eller i trafik.
 
Rundningsmärke skrev:
2314886 1. Ja. Använd en rund fil eller en Dremmel med lämpligt slipstift, om du slipar till hålen så de blir lite avlånga kan du höja upp skärmen 3-4 mm, det räcker.

2. Ingen aning.

3. Nej.

Ett däck i 70-profil är högre, så den blir inte mer nervös, tvärt om. För att kompensera detta kan du sänka cykeln fram genom att höja gaffelbenen 8-10 mm.

/A

Edit: På min räckte det med att modifiera de främre hålen, ta bort gummibussningarna och slipa till hålen. Om du inte tar bort så mycket täcker gummibussningarna de avlånga hålen.

Haha va bra det blev. Pinsamt att man behövde hjälp för att komma på en sån simpel sak :brinnerup
 
Henken skrev:
2315021 Ser bra ut! Likadan som min, hehe. Blev rätt läckert med wheelstripes. :tummenupp


JA för tusan! , som dag o natt enl mig..löööv it!

Funderar lite på prestanda..d sitter Acrapovic slipon på R6:an men osäker om d e ngt dynjet kit lr så..

Tänkte beställa ett 520-kit iaf..typ 50kugg bak o 15kugg fram..så ja får en rappar cykel som är lite busigare.

Men sen då?...finns det ngt mer att göra?
 
Köpte en R6 01 igår Nöjd :yoparty.

Blå och riktigt fin =)), bilder kommer

Men den verkar vara lite tjurig att starta, försökte några ggr. Sedan gav batteriet upp. Hur laddar man det enklast?

Går det att ladda med en 12v bilbatteri laddare?

Kan man putta/springa igång en R6:a? dvs om man e 2personer.


Fick igång den efter laddat batteriet starta perfekt =)))
 
Last edited:
Någon som vet om r1-05 oljegivare går på tryck?
 
PatrikW skrev:
2333582 Köpte en R6 01 igår Nöjd :yoparty.

Blå och riktigt fin =)), bilder kommer

Men den verkar vara lite tjurig att starta, försökte några ggr. Sedan gav batteriet upp. Hur laddar man det enklast?

Går det att ladda med en 12v bilbatteri laddare?

Kan man putta/springa igång en R6:a? dvs om man e 2personer.


Fick igång den efter laddat batteriet starta perfekt =)))

två skruvar i bakkant av sadeln (viker lixom upp den) sen kan du lyfta av sadeln och ladda batteriet. helst ska du ha en mc laddare tex Ctek 3600

Jag klarar springa i gång den själv så det kan jag garantera att ni klarar! Lägg i 1an , håll in koppling och spring. Sen kan man få i det ögonblicket man släpper upp kopplingen gunga ner den för att få fäste:)

Blå:näsblod köpt fel färg ju:tungan
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top