R1 och R6-tråden!

Iceman1975 skrev:
2235150 Nån som har lust att berätta för mig hur service intervallerna liggerpå R6 99/00?

När rekomenderas ventiljusetering osv..

Tackar på förhand..

/Lännström




Följande 100mil - 1000 - 2000 förgasarsynk - 3000 - 4000 ventiler - osv
 
Vilken olja är bäst, (bör man använda) ?? filter ??

( R1 - 99, ca 3000mil )
 
donziR1 skrev:
2239221 Nån som vet vad det kostar att göra en ventiljustering på en R1:a års 2001???


är inne på min 3000 service nu men vågar inte lämna in hojen kommer kosta som fan tror jag hehe

men det är bara fråga killen så vet dom vad det typ hamnar på kan jag täönkte mig
 
donziR1 skrev:
2239221 Nån som vet vad det kostar att göra en ventiljustering på en R1:a års 2001???
Är ganska lätt att göra men tar lite tid.
Du kan ju alltid förbereda genom att ta av tank rensa rent och lyfta på
ventilkåpan, då spar du dyr tid och verkstaden kan ta fram 12:ans och bladmått direkt :tummenupp
 
Kommer förmodligen införskaffa en R6:a årsmodell 99-01. Finns det någon större skillnad på dessa modeller? Någonting speciellt man ska titta på vid köp?
 
Nej det fattar jag det är väll som min polares tok trimmade bil med lastbilsturbo,
det jag grunnade på var om efekten är hanterbar... eller är det bara att hålla i styret och hoppas att man inte landar i norge ??
 
Många tror att en turbo hoj är helt okörbar? Men det sitter ett gashandtag på dom oxå som har fler än ett läge...d går utmärkt att tygla effekten. Dom som inte kört turbohoj vet inte vad dom gått miste om..och dom som provar en kommer inte vilja ha nått annat sen :D
 
Så det är inte värre än orginal bara en jeffla massa mer kan man säga...
jaja får väl prov åka ett sådant monster när tillfälle ges. Tack för infon.
 
faan, precis nu när jag tänkte beställa nytt avgas så har jag glömt vart jag har hittat det, därför undrar jag nu det är till en r1/r6a, som ett slutrör bara längst under motorn. från usa. någon som har tips, har sätt det här på sporthoj, tacksam för svar.
 
Fråga:
När jag växlar från 1:an till 2:an på höga varv 10 000 < så smäller det till ganska bra i växellådan, och ibland kan det vara svårt att få i den, hamnar i friläge istället. vad är det som är fel då? alla andra växlingar går fint 2-6.
 
Va ute och tog en bild på hojen. Är bara så nöjd med den :banana
Vad tycks om mitt kapade Acra?
 

Bifogat

  • IMG_2872-fixed.jpg
    IMG_2872-fixed.jpg
    138.7 KB · Visningar: 146
Last edited:
Nyheter
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Back
Top