R1 och R6-tråden!

kurre3 skrev:
Var hittar man såna feeta (läs med norrländska) röktonaade kåpglas till R1?
jag tror jag får ett på min hoj när jag köper den! vilken årsmodell har du (antar att en modell inte passar till alla årsmodeller) om du vill kan du få köpa det för jag vill ha svart tonat.

lassar upp en bild på hojjen med.. hämtas på söndag. FAN VA GÖTT!!
 

Bifogat

  • 0773268712.jpg
    0773268712.jpg
    41.4 KB · Visningar: 164
Per Fireblade skrev:
Oki,fundera på o dra o kolla på en.Han hade 132 på hjulet vid bänkning med slipon o dynojet.Är det nåt galet då?Eller va tyder det på? :va

Tycker det låter mkt med 138-142 på slangen orginal, va ligger det på veven 154? Effekförlusten till hjulet borde vara större :va

Sen beror det ju på hur långt den gått med lr är ja helt ute å cyklar? Alla cyklar är ju olika iof...
 
Anderzzon skrev:
Tycker det låter mkt med 138-142 på slangen orginal, va ligger det på veven 154? Effekförlusten till hjulet borde vara större :va

Sen beror det ju på hur långt den gått med lr är ja helt ute å cyklar? Alla cyklar är ju olika iof...
Hmmm,skulle va intresant o veta....Ingen som bänkat sin R1a??? :confused:
 
Tjena

Är det någon som vet om det finns någon r1 club i stockholm?
 

Bifogat

  • bild_110[1].jpg
    bild_110[1].jpg
    103.9 KB · Visningar: 100
Last edited:
Per Fireblade skrev:
Hmmm,skulle va intresant o veta....Ingen som bänkat sin R1a??? :confused:


Har mina papper i näven just nu, R1 -01 Bänkning med enbart slipon å inget skruvat alls, 127,2 Torque 98,2.

Efter ca 30k i nerlagda pengar 152,8 Tourque: 105,6. Vad den är på nu när allt är inkört har jag inte en anning om.

så var det i alla fall med denna, skiljer ju som sagt men 140+ original låter mer som en våt dröm än fakta tycker jag i alla fall.
 
Anderzzon skrev:
Ja har 143 på slangen enligt bänken med pcIII, akra burk och öppet filter, en -03:a...
Tackar för det.Hur ligger det till med orginal effekten mellan en 00a och 03a?

Swedda skrev:
Har mina papper i näven just nu, R1 -01 Bänkning med enbart slipon å inget skruvat alls, 127,2 Torque 98,2.

Efter ca 30k i nerlagda pengar 152,8 Tourque: 105,6. Vad den är på nu när allt är inkört har jag inte en anning om.

så var det i alla fall med denna, skiljer ju som sagt men 140+ original låter mer som en våt dröm än fakta tycker jag i alla fall.
Tack ska du ha
 
Per Fireblade skrev:
Tackar för det.Hur ligger det till med orginal effekten mellan en 00a och 03a?

I bilregistret 110kw på -00, 111kw på -03 på veven måste det ju vara...

Har all info på jobbet, inget hemma :huvet

Men det är ingen större skillnad förutom förknasare och insprut då...
 
Jag försöker få tag på kåpor till min risiga R1:a. Det är en -00 men jag är inte säker på att strålkastaren jag har är ifrån samma årsmodell. Jag måste lista ut det så att jag vet vilken årsmodell på toppkåpan jag ska leta efter. Hittar inget artikelnummer på strålkastaren heller.

Jag har för mig att placeringen av positionsljuset är ändrat mellan årsmodellerna. Positionsljuset sitter uppe i hörnen, till vilken årsmodell är den då?

Är det någon som vet ifall det skiljer mycket på toppkåpan som sitter på 98-99 motför den som sitter på 00-01?
 
Hornet_Nicke skrev:
Jag försöker få tag på kåpor till min risiga R1:a. Det är en -00 men jag är inte säker på att strålkastaren jag har är ifrån samma årsmodell. Jag måste lista ut det så att jag vet vilken årsmodell på toppkåpan jag ska leta efter. Hittar inget artikelnummer på strålkastaren heller.

Jag har för mig att placeringen av positionsljuset är ändrat mellan årsmodellerna. Positionsljuset sitter uppe i hörnen, till vilken årsmodell är den då?

Är det någon som vet ifall det skiljer mycket på toppkåpan som sitter på 98-99 motför den som sitter på 00-01?
Tror att p.ljusen blev ändrat från -02 sitter så på min -03 iaf,sen tror jag att
kåpan är lite längre på -00/-01 om det passar vet inte har inte provat.
 
Belial skrev:
Tror att p.ljusen blev ändrat från -02 sitter så på min -03 iaf,sen tror jag att
kåpan är lite längre på -00/-01 om det passar vet inte har inte provat.

Jaså... om strålkastaren jag har är ifrån -02 så kommer den ju förmodligen inte att passa så bra överhuvudtaget.
 
Last edited:
Djupsnö även i södra Skåne...... ack,ack,ack :va

Får pigga upp med lite bilder från sensommaren... :tummenupp
 

Bifogat

  • mini2.jpg
    mini2.jpg
    68.2 KB · Visningar: 448
  • 123-2339_IMG33.jpg
    123-2339_IMG33.jpg
    95.1 KB · Visningar: 224
Last edited:
Per Fireblade skrev:
Oki,fundera på o dra o kolla på en.Han hade 132 på hjulet vid bänkning med slipon o dynojet.Är det nåt galet då?Eller va tyder det på? :va

Inget onormalt, jag hade 138hk på hjulet vid bänkning. Men du ska veta det kan skilja rejält från bänk till bänk.

Polaren hade en 00:a med 132 på hjulet i e annan bänk.

Mätningarna i gamla Bike tidningar är 142hk men deras mätningar kan man kanske ta med en nypa salt.

Det enda jag hade extra var 520 drev/kedja x-ring ca 1-2 hk. Akrapovic Slip-on/Kn filter. Vid bänkning visade den 135 hk efter justering av förgasaren 138 (137,8).
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top