R1 och R6-tråden!

någon här som kan, vet och vill hjälpa mig att byta 2:ans drev på R1:an? eller vad kan det annars va för fel då det känns precis som att det börjar spinna när man drar på lite? (bara på 2:an)
allt detta pga ett litet j***a kedjelås...

simpen skrev:
någon här som kan, vet och vill hjälpa mig att byta 2:ans drev på R1:an? eller vad kan det annars va för fel då det känns precis som att det börjar spinna när man drar på lite? (bara på 2:an)
allt detta pga ett litet j***a kedjelås...
Dåliga kopplingslammeller, ca 1100 kronor och väldigt lätt att byta.

freding skrev:
Dåliga kopplingslammeller, ca 1100 kronor och väldigt lätt att byta.

okej, men skulle det va bara på 2:ans växel då? :confused:
uppkomsten till problemet är ett kedjebrott där framdrevet låstes och slets helt runt... går kopplingen före lådan då?
(kanske är i fel forumdel nu men tänkte att någon här kanske hade erfarenhet av problemet)

simpen skrev:
okej, men skulle det va bara på 2:ans växel då? :confused:
uppkomsten till problemet är ett kedjebrott där framdrevet låstes och slets helt runt... går kopplingen före lådan då?
(kanske är i fel forumdel nu men tänkte att någon här kanske hade erfarenhet av problemet)
Nä är kopplingen slut börjar den först och främst slira på de högsta växlarna (kraften på kopplingen blir högst där) och höga varv.
Din växel hoppar kanske ur och i när du kör?
iofs brukar det låta hejdlöst illa och knappast slira.

Poacher skrev:
Nä är kopplingen slut börjar den först och främst slira på de högsta växlarna (kraften på kopplingen blir högst där) och höga varv.
Din växel hoppar kanske ur och i när du kör?
iofs brukar det låta hejdlöst illa och knappast slira.

det låter inte illa, känns precis som att bakhjulet spinner loss och sen efter en liten liten stund får fäste igen... :confused:

Last edited:
Arctic#1 skrev:
Ar ingen normalt ingen fan av Yamaha's produkter men din hoj va mycket mycket snygg!!

Jag är väl själv ingen Yamaha/R1 fan direkt, men jag föll helt enkelt för färgen, det var det som avgjorde om det skulle bli R1 eller CBR1000.

Tjena grabbar, någon som har lust att berätta vad jag ska ha för lufttryck i mina däck på min R6 -99?! :va

simpen skrev:
det låter inte illa, känns precis som att bakhjulet spinner loss och sen efter en liten liten stund får fäste igen... :confused:
Taskiga lameller eller till å med fel olja... Ipone kanske... den gör att det kan slira till lite

simpen skrev:
Men du menar att det bara händer en kort stund på 2an och sen inte hur jävligt du än drar ur den på höga växlar?
isf mycket mycket udda.
Men riv ner kopplingen isf det där är inte normalt.

Poacher skrev:
Men du menar att det bara händer en kort stund på 2an och sen inte hur jävligt du än drar ur den på höga växlar?
isf mycket mycket udda.
Men riv ner kopplingen isf det där är inte normalt.

bara på 2:an... ska kolla på det idag, tack för hjälpen iaf. :tummenupp

Kan ni inte vara vänliga och slänga upp lite filmer med r6, har svårt att hitta några :4skrika

Kåpstag

Hej,

Ngn här i tråden som har ett extra stag för topkåpan och instrumenteringen till en R6a?

Lazy skrev:
Hej,

Ngn här i tråden som har ett extra stag för topkåpan och instrumenteringen till en R6a?
Nix, men jag tyckte att någon på annonsavdelningen sålde en hel R6:a i delar (-99 tror jag det var). Ring och fråga.

En till fråga ang däck

Spelar det stor roll om jag köper ett 120/70 framdäck istället för 120/60 som det sitter på org? Vad är skillnaden, hur upplevs det på körningen osv?

Här är min 03a,

Bytte till mig denna för ca 3 veckor sedan..

/C

Bifogat

• smaller.JPG
    smaller.JPG
    141.4 KB · Visningar: 213
FUBAR skrev:
Spelar det stor roll om jag köper ett 120/70 framdäck istället för 120/60 som det sitter på org? Vad är skillnaden, hur upplevs det på körningen osv?

spelar ingen roll alls framskärmen kommer lite nära däcket men det funkar bättre den tar ojämnheterna bra och personligen tycker jag den blir något snabbstyrdare och att slitaget miskar :tummenupp

FUBAR skrev:

minsta lilla grus på däcket & det kommer att skrapa som fan..

trust me :D

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...