R1 och R6-tråden!

Med risk att få stryk av... alla. Vad e meningen med kraschpuckar? Förstår alltså vilken funktion de fyller, men om man nu kör helförs varför ska man då betala en massa pengar för puckar? Jag mena... det kostar pengar, förstör utseendet (å man kan ev få göra hål i kåpor..)

Gärna en bra förklaring, inte stryk :tomten

Lucifer skrev:
Med risk att få stryk av... alla. Vad e meningen med kraschpuckar? Förstår alltså vilken funktion de fyller, men om man nu kör helförs varför ska man då betala en massa pengar för puckar? Jag mena... det kostar pengar, förstör utseendet (å man kan ev få göra hål i kåpor..)

billigare än självrisk.. eller så är det så att alla inte kör med helförsäkring..

Lucifer skrev:

H ha även om du förtjänar stryk så besparar vi oss det. Är det konstigt att försäkringen är dynghög då det finns folk som resonerar såhär? Dessutom så får du ju sämre bonus då du tar ut på försäkringe, För att inte tala om vilket besvär det är att få hojen lagad på firma. Det tar ju som bekant inte timmar utan ofta veckor. Jag har vurpat R1an i ganska hög fart en gång hojjen gled på sidan då jag reste den var det bara lite repor vid cutsen och lite på styrändan. Halva krachpucken fram saknades och inga skråmor på plasten fram. Krachpuckar gör det möjligt att halvförsäkra och därmed spara MASSOR med pengar, Dessutom vittnar krachpuckar om att man vågar köra lite, gärna riktigt slitna krachpuckar :D

Köpt mig ett nytt skinn härom dagen, på rea, sänkt från 12k till 7k :)
Byte till kraschkåpor nära nu, kommer troligen nu i veckan :banana :banana

Bifogat

• DSCN0668.JPG
    DSCN0668.JPG
    73 KB · Visningar: 257
Tracka inte ner honom nu, kanske hans första hoj... bra att han satsar på utrustning iaf, han har nåt att växa i iaf...

freding skrev:
Tracka inte ner honom nu, kanske hans första hoj... bra att han satsar på utrustning iaf, han har nåt att växa i iaf...

-Det var mest på skoj ;)

Gillar den kombinationen själv faktiskt :fakta

freding skrev:
Köpt mig ett nytt skinn härom dagen, på rea, sänkt från 12k till 7k :)
Byte till kraschkåpor nära nu, kommer troligen nu i veckan :banana :banana
Snyggt ställ :tummenupp , från bike i trollhättan eller?

Benny busee skrev:
Ja kanske berätta lite om den gärna nån bild om du har.
Skicka PM. Glömmer bort att kolla den här tråden. Fixar bilder på den imorgon. Annars är den blå/vit, dubbla slipon (IXIL) undertray. 2800 mil.

ventilkontroll! / justering!

Hur svårt är det och behöver man några verktyg? något man kan köpa eller är det skitdyrt??

FUBAR skrev:
Snyggt ställ :tummenupp , från bike i trollhättan eller?
Selfklart, fanns bara två ex kvar. En 56 och en 54, jag klämde på mig 54:an... har problem att komma ur bara :va blir bra ursäkt när sambon tycker jag kör för mycket... "jamen älskling, jag vill ju inte slita ut det dyra stället i onödan, eller hur?!" :D :D :D

Hm??

Jag är lite sugen på att byta ut r6an mot en r1a en 98-99 vad tror ni är det ett bra byte eller ska jag ha kvar r6an? :va

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT