R1 och R6-tråden!

Kontakterna passar inte där..:(

Har slagit på tändningen och blinkat o lyssnat, men de låter som att de kommer från under sadeln..svårt o sätta fingret på vart ljudet kommer ifrån.

Men tack för hjälpen iaf...får se ifall jag löser de från annat håll :)

mvh Iman

Du borde kunna känna med ett finger vilken som är reläet ifall du har blinkersen på. Det jan ju iofs vara så att blinkersrelät sitter lite annorlunda på din hoj.
 
Har en uppsättning stompgrips till R1 04-06 liggandes hemma i oöppnad förpackning. Om någon är sugen.. priset är 250kr + ev frakt....

Har ett svagt minne av att det inte satt nått "standard" relä på min R6 08a utan man fick koppla med motstånd vid blinkerserna istället..... Relät har bara 2 kablar som går in i det i alla fall....
 
Last edited:
Kontakterna passar inte där..:(

Har slagit på tändningen och blinkat o lyssnat, men de låter som att de kommer från under sadeln..svårt o sätta fingret på vart ljudet kommer ifrån.

Men tack för hjälpen iaf...får se ifall jag löser de från annat håll :)

mvh Iman
Skulle gissa på att det finns på hojens vänstra sida, i närheten av +polen, med tanke på dess utseende samt denna sprängskiss.

Som sagt, känn och lyssna när du har på blinkersen för att lokalisera.
Sen är en Haynesbok att rekommendera. :)

Ädit: Blinkersreläet är #26 i bilden.
 

Bifogat

  • r6.jpg
    r6.jpg
    186.3 KB · Visningar: 82
Sitter o kollar på youtube. Tydligen så sitter relät på 2007-års modellerna under tanken. Jag som har nästintill fulltank oxå..surt sa räven :)
 
Sitter o kollar på youtube. Tydligen så sitter relät på 2007-års modellerna under tanken. Jag som har nästintill fulltank oxå..surt sa räven :)

Det ska väl gå bra att vinkla upp tanken ändå? Man behöver ju inte ta bort tanken normalt sett.
 
Sitter o kollar på youtube. Tydligen så sitter relät på 2007-års modellerna under tanken. Jag som har nästintill fulltank oxå..surt sa räven :)

Snabbkoppling till tanken,lossa skruven,lyft och ta bort bränsleslangen och drän/luftslangen och elen så är det bara att ta bort den fulla tanken utan spill.

Henrik
 
Snabbkoppling till tanken,lossa skruven,lyft och ta bort bränsleslangen och drän/luftslangen och elen så är det bara att ta bort den fulla tanken utan spill.

Henrik

Jag ser relät om jag lyfter på tanken..den sitter precis framför batteriet om man står bakom hojjen. Måste jag ta bort alla slangar? Isåfall..e de bara o dra loss dom från undersidan av tanken? Finns de risk för att bensinen rinner ut?
Sista frågan nu :) : om jag inte tar bort tanken helt..kan man göra så att tanken står upp på nått sätt..svårt o samtidigt hålla tanken och montera bort relät :)

Tack på förhand!
 
Jag ser relät om jag lyfter på tanken..den sitter precis framför batteriet om man står bakom hojjen. Måste jag ta bort alla slangar? Isåfall..e de bara o dra loss dom från undersidan av tanken? Finns de risk för att bensinen rinner ut?
Sista frågan nu :) : om jag inte tar bort tanken helt..kan man göra så att tanken står upp på nått sätt..svårt o samtidigt hålla tanken och montera bort relät :)

Tack på förhand!

Min är det bara att lossa allt och lyfta bort,ska va samma på din,soppan stannar i tanken.

Henrik
 
Sugen på en tank?

Tänkte höra ifall de är någon som är på jakt efter en bränsletank till en R1-99 som har haft en mindre bula nu fixad men med lite mindre slipjobb kvar!?
 
Efter många om och men så lyckades jag sätta på de nya relät (bild) Någon som vet vad den gröna sladden e till för?

Märkte oxå att inga blinkers fungerar nu, halvljuset lyser inte och hojjen startar inte. Batteriet dog (igen) efter 2 st startförsök. Har kollat alla säkringar och dom är hela.

Jag har verkligen inte haft någon vidare tur med denna hoj. Mascot motor säger att de inte är något fel på batteriet..men ja undrar jag. Funderar på o sälja den, någon intresserad?

mvh Iman
 

Bifogat

  • Namnlös.jpg
    Namnlös.jpg
    73.9 KB · Visningar: 73
Last edited:
Slappa - Tydligen din gamla =) för det är den - Blå ska den ju vara eftersom jag har de kåporna och tanken liggandes med, funderar på att skruva på de nån helg - Har du behandlat den väl..? hehe

Jodå det kan X-up här på forumet intyga :)

Jag köpte till saker till den hojen när ja först skaffade den så som tex akra slipon, hyperpro dämparn, kraschpuckarna, växelindikatorn, stålomspunnet osv. Dom vita kåporna var det dock inte jag som monterade, ja hade andra kraschkåpor!

Vet dock inte hur många ägare det har varit imellan men jag servade den väl! Hade gått runt 3200 mil när jag sålde den om jag inte minns fel.
 
tjena undrar bara om det är någon som har justerat exup systemet någon gång på en r1:a års 08..tycker att den understa wiren är slappare än den övre. ingen aning om det ska bara så..hur spända ska dom egentligen vara.
 
Efter många om och men så lyckades jag sätta på de nya relät (bild) Någon som vet vad den gröna sladden e till för?

Märkte oxå att inga blinkers fungerar nu, halvljuset lyser inte och hojjen startar inte. Batteriet dog (igen) efter 2 st startförsök. Har kollat alla säkringar och dom är hela.

Jag har verkligen inte haft någon vidare tur med denna hoj. Mascot motor säger att de inte är något fel på batteriet..men ja undrar jag. Funderar på o sälja den, någon intresserad?

mvh Iman

Klart du inte ska sälja den än... är det en 2007 är den ju inte 5år gammal än och då ska det finnas garanti kvar på den... Hör med mascot igen om detta alt så står mitt erbjudande kvar.. alt komma hem till mig i vaggeryd så ska jag sätta på laddaren och mäta lite på den !
 
Klart du inte ska sälja den än... är det en 2007 är den ju inte 5år gammal än och då ska det finnas garanti kvar på den... Hör med mascot igen om detta alt så står mitt erbjudande kvar.. alt komma hem till mig i vaggeryd så ska jag sätta på laddaren och mäta lite på den !

Gäller garantin även när jag bytt till miniblinkers o öppnat kåpan? Jag klippte ju av blinkers kontakterna på hojjen (av misstag)..de värsta e väl att den aldrig någonsin kommer va helt original längre. Ibland önskar man att man kunde vrida tillbaka tiden...

Ska höra me mascot igen, återkommer till dig.
 
Den undre vajern ska vara slappare. Men spelet får vara max 3 mm. Fick själv felsignal då den blev för slapp.


tjena undrar bara om det är någon som har justerat exup systemet någon gång på en r1:a års 08..tycker att den understa wiren är slappare än den övre. ingen aning om det ska bara så..hur spända ska dom egentligen vara.
 

Bifogat

Gäller garantin även när jag bytt till miniblinkers o öppnat kåpan? Jag klippte ju av blinkers kontakterna på hojjen (av misstag)..de värsta e väl att den aldrig någonsin kommer va helt original längre. Ibland önskar man att man kunde vrida tillbaka tiden...

Ska höra me mascot igen, återkommer till dig.

Såklart är det inte garanti på just blinkers när du varit och klippt i dom men att hojjen inte startar trots ett ok batteri borde vara garanti alt om den står o drar ur strömmen ur batteriet...
 
Såklart är det inte garanti på just blinkers när du varit och klippt i dom men att hojjen inte startar trots ett ok batteri borde vara garanti alt om den står o drar ur strömmen ur batteriet...

Hej. Jag står i garaget, har inte handboken med mig. Men jag kollade säkringsboxen en gång till (framme vid vänster strålkastare). Såg att en brun säkring (7,5A) har gått. Bytte ut den...så nu funkar allt förutom halvljuset.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top