R1 och R6-tråden!

Mr Helmut skrev:
skilnaden , ger du mig orginal drevning och den drevning du tänkt köra med så kan du då få se hur fort den kommer gå dom olika växlarna, har program.

Vad är orginal drevningen egentligen?:3freak


ne dom där 750 kr skulle man ju kunna lägga på annat men man får ju max hastighetn bla bla en kul grej kanske, men visst är den onödig egentligen...

Orginal drevning på -00 är 16/48. Jag ska byta till 15/48.
Jag är mest intresserad hur karaktären på hojen ändras.
Men du får gärna räkna ut åt mig, det vore bussigt :tummenupp

Jo en sak till. Såg att du hade klistrat på röd tejp på fälgarna. Jävligt schysst.
Vart kan man få tag i det?
Har sökt lite men inte hittat ännu.
 
Last edited:
Boman skrev:
Orginal drevning på -00 är 16/48. Jag ska byta till 15/48.
Jag är mest intresserad hur karaktären på hojen ändras.
Men du får gärna räkna ut åt mig, det vore bussigt :tummenupp

Jo en sak till. Såg att du hade klistrat på röd tejp på fälgarna. Jävligt schysst.
Vart kan man få tag i det?
Har sökt lite men inte hittat ännu.



Du det satt faktiskt på när jag köpte den, men jag vet att bikersneed har

Bikersneed-styling-fälgstripes-sen ser du 199kr

Sådär nu kan du se...
 

Bifogat

  • org r6a.JPG
    org r6a.JPG
    85.3 KB · Visningar: 121
  • r6 15 48.JPG
    r6 15 48.JPG
    88.2 KB · Visningar: 91
Last edited:
Mr Helmut skrev:
Du det satt faktiskt på när jag köpte den, men jag vet att bikersneed har

Bikersneed-styling-fälgstripes-sen ser du 199kr

Sådär nu kan du se...

Tack :Bugar
Intressant och se skillnaden på växlarna :tummenupp

Perfekt då är det bara att beställa, se där en länk på sh-sidan tillochmed. Ibland är det för lätt.
 
Boman skrev:
Tack :Bugar
Intressant och se skillnaden på växlarna :tummenupp

Perfekt då är det bara att beställa, se där en länk på sh-sidan tillochmed. Ibland är det för lätt.

Nu håller du säkert på å kör bakhjulet eller nått sånt kan ja tänka mig men dom få milen jag kört tyckte jag den varvade högt på tex 6an i 100km/ va ju typ 5-6K rpm, om man tänker sig en körning på 30 mil så måste ju det bli plågsamt för cykeln:rolleyes:

aja, jag tror ja tänker för mycket kanske, ska nog sova nu i alla fall :)

God natt!
 
Mr Helmut skrev:
Nu håller du säkert på å kör bakhjulet eller nått sånt kan ja tänka mig men dom få milen jag kört tyckte jag den varvade högt på tex 6an i 100km/ va ju typ 5-6K rpm, om man tänker sig en körning på 30 mil så måste ju det bli plågsamt för cykeln:rolleyes:

aja, jag tror ja tänker för mycket kanske, ska nog sova nu i alla fall :)

God natt!


Det finns ju 10000/rpm till att använda, så inte tror jag det sliter något mer om det varvar 1500 rpm hit eller dit.
 
är det någon som har ett repigt kåpsett till en r1 04-05 till salu??
 
Tjena!

Är det ngn som har Shogun Extreme crashpuckar från bikersneed? Ska inhandla och dom är ju betydligt billigare än dom på S-RACING. Är det värt och ta dessa billigare? Lika bra som de på s-racing?

Och sen en liten fråga nu när det är dax för avställning. Vad bytar ni till för olja? Bra dyr en som ni vanligtvis kör på eller kan man ta ngn billigare variant för att ha ståendes i under vintern?

Kom gärna med förslag på vad ni kör på för olja åxå :)

thx
 
Last edited:
Vatusan, ingen som testat puckarna? Måste va ngn ju! :7peta
 
Finns ju en kille som gör puckar till dessa maskiner
för kring 1000 spänn för båda puckarna, främre och bakre.
Han annonserade både på sporthoj och blocket.
campar har han som nick på sporthoj

heke skrev:
Vatusan, ingen som testat puckarna? Måste va ngn ju! :7peta
 
Last edited:
Vad ska det vara för kedja till en R6 -00 ?
Eller vad rekomenderar ni för kedja?
 
^Mats^ skrev:
Finns ju en kille som gör puckar till dessa maskiner
för kring 1000 spänn för båda puckarna, främre och bakre.
Han annonserade både på sporthoj och blocket.
campar har han som nick på sporthoj

han hade då inte till r6 då jag frågade
 
Byter filter och till BILTEMAS racingolja för 60 kr / liter vid avställningen och sedan är det bara att tuta och köra när snön smälter. om man sedan är jättenog kan man ju byta en gång mitt i sommaren med det beror väll på hur mycket och hur hårt man kör..

lycka till!


heke skrev:
Tjena!


Och sen en liten fråga nu när det är dax för avställning. Vad bytar ni till för olja? Bra dyr en som ni vanligtvis kör på eller kan man ta ngn billigare variant för att ha ståendes i under vintern?

Kom gärna med förslag på vad ni kör på för olja åxå :)

thx
 
Efter en säsong med R1:an så kan man väl inte vara annat än nöjd. Det har blivit en hel del på bana och där händer det att man kan få något styrslag men aldrig så att det har blivit otäckt.
Har funderat på att skaffa styrdämpare men ser det inte som något stort problem, så därför har jag sökt efter en begagnad men inte hittad någon på länge då jag har en 02:a men till äldre R1 verkar det finnas gott om.
Det verkar som att till de äldre r1 har de flesta styrdämpare med till de nyare (från 02 och framåt) verkar det inte så vanligt.
Jag undra vad ni har för erfarenheter med och utan styrdämpare och skillnaden mellan äldre och nyare R1.
 
heke skrev:
Tjena!

Och sen en liten fråga nu när det är dax för avställning. Vad bytar ni till för olja? Bra dyr en som ni vanligtvis kör på eller kan man ta ngn billigare variant för att ha ståendes i under vintern?

Kom gärna med förslag på vad ni kör på för olja åxå :)

thx

Här är väll ett ganska bra svar

Isengrim skrev:
Helt ärligt tycker inte jag att de tre sakerna jag skrev är någon stor grej att göra.Det känns som om man kan minska slitaget på något sätt, så tycker iallafall jag att det är värt det.

1) Man måste ju ändå byta olja, varför inte pricka in det så att sista oljebytet hamnar i närheten av vinteravställningen?

2) Fylla bensintanken är väl ganska simpelt också, bara att ta en tur till macken (så får man ju en ursäkt till att ta en liten sväng samtidigt!)
Sen kan jag säga av erfarenhet att bensinen KAN BLI helt kass under vintern, förra våren när jag tog ut hojen och startade, gick den illa som fasen. När jag tankat i ny soppa var det inga problem! Snacka med en verkstad som också sa att det förmodligen var soppan som blivit dålig...

3) Mitt sista förslag att pytsa i olja i cylindrarna är något som jag själv aldrig gör, hara bara hört att en del gör så och det låter väl rimligt att det är nyttigt för motorn...

Varmgarage är nog det snällaste sättet att vinterförvara hojen (för dom lyckostar som har tillgång till ett sådant...:huvet :huvet )

PS. Ska man sen starta den under vintern så måste den blir helt genomvarm så att man inte får kondensvatten på konstiga ställen...men det visste du säkert redan. :tummenupp :tummenupp DS. :huvet
 
Köpte för nte så länge sedan en R6a 00 som var utan kåpor förutom sitsen då, det jag undrar är vad ni tycker om R6/R1or som är omgjorda till Streetfighters istället för orginal kåpor.

Bra eller Anus
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top