R1 och R6-tråden!

Tjo!

Funderar på att åka och kolla på den här:

http://www.blocket.se/vi/25703463.htm

R1 -05.. någon som har tips om jag bör kika på nåt extra noga?
speciellt som den inte går att provköra pg a all snö..

Ännu bättre om någon vet nåt om den, pm:a gärna isf :)

(och ja, priset behöver det göras nåt åt såklart) :tummenupp

Först & främst om miltalet stämmer överens med skicket, men det stämmer förmodligen.

Därefter om TPS:en är utbytt på återkallningsgarantin. Ingen ko på isen om den inte är bytt för det var långt från alla exemplar som drabbades av den störningen en trasig TPS innebär. (motorstopp efter hårdare körning).

För övrigt finns inga direkta barnsjukdomar så det är mest att kolla efter det ordinarie som gäller vid begagnatköp.

Lycka till! :)
 
skall du ha till orginallampan ??
det blir nog klurigt...

men om du byter till "styling-undertray" så verkar nästan alla vara för 01-02 baklampan med dubbla runda bakljus
dessa bakljus svämmar hela E-bay över av.....

har någon som jag inte sett på någon annan på min....
innehållet (elektroniken) har jag själv knåpat ihop för bak(röd)/broms(röd)/blinkers (gul/orange) funktion.
Allt finns på Elfa, förutom kopplingsschema, det finns i huvet :tungan

lånadbild på en 02:a
jag kan dock ej se om det är org tail, eller eftermarknad :gnissla
bild lånad från www.motoso.de

Ah jo, har nu R6'an köpt och är glad för baksidan, hur den ser ut.
Följde med miniblinkers så några ändringar kommer nog inte bli förrän senare isf.

Men ifall du har ork att förklara lite vidare så kanske det blir något,
har tyvärr inte så mycket kunskap inom hoj eller elektronik för att vara
ärlig.

MvH,
Humper
 
Last edited:
Ah jo, har nu R6'an köpt och är glad för baksidan, hur den ser ut.
Följde med miniblinkers så några ändringar kommer nog inte bli förrän senare isf.

Men ifall du har ork att förklara lite vidare så kanske det blir något,
har tyvärr inte så mycket kunskap inom hoj eller elektronik för att vara
ärlig.

MvH,
Humper

Grattis! Då får du ändra till "hojägare" uppe i din avatar! ;)
 
någon som vet om ventilshimsen på R1 -05 är likadana som på Honda? om de följer någon sorts standard?
anledningen är att jag har långt till Yamaha och väldigt nära till Honda!
 
så nu har man hamnat i R1 träsket, en 03 med krasch kåpor och orginal.
1700mil och 1 ägare. Nu är det bara sommaren som saknas.
 

Bifogat

  • r1.jpg
    r1.jpg
    121 KB · Visningar: 70
Tack tack!

Hade planer på att flytta upp fotpinnarna, hittade "adapterplattor" hos lelle som man kan höja med, för 3500:- kändes lite mycket för en hel brygga för fotpinnarna.

Och sen undrar jag vad för styrdämpare som funkar på R1an som inte är allt för dyr, öhlins kostar ju skjortan.
 
Tack tack!

Hade planer på att flytta upp fotpinnarna, hittade "adapterplattor" hos lelle som man kan höja med, för 3500:- kändes lite mycket för en hel brygga för fotpinnarna.

Och sen undrar jag vad för styrdämpare som funkar på R1an som inte är allt för dyr, öhlins kostar ju skjortan.

Det går utmärkt att tillverka egna plattor om man bara har tillgång till en mekanisk verkstad eller känner ngn som arbetar på en likaledes.

Vill du komma billigt undan så köp en styrdämpare från R1 04-06, det räcker för att hålla undan de flesta styrslagen, men kör du verkligen inspirerat så behövs nog en ställbar.
 
Det går utmärkt att tillverka egna plattor om man bara har tillgång till en mekanisk verkstad eller känner ngn som arbetar på en likaledes.

Vill du komma billigt undan så köp en styrdämpare från R1 04-06, det räcker för att hålla undan de flesta styrslagen, men kör du verkligen inspirerat så behövs nog en ställbar.

har tyvärr ingen so vän för tillfället, han vart som av med jobbet :gnissla:huvet men dom på lelles skulle dom ha 695:- för eller nått sånt så.

Hm, aja man får kika runt litegrann så kanske man hittar nån vettig styrdämpare. vad brukar ställbara kosta ungefär?
 
Tjo!

Någon som har koll på vad stora servicen på R1 -05 kostar på ett ungefär?

Jag vet inte om det är samma saker (förutom förgasare) som kollas på 99 och 05. Men servicen vid 4200 mil på 99:a kostar:

MC Montörerna i nkpg 8820:-
Beviks i lkpg tog 8162:-
Mascot Motor i Nässjö 6600:-

I den ingick:
Justering ventiler.
Justering förgasare.
Byte tändstift, oljor, filter och lite annat smått.
Sen ett flertal kontrollpunkter.
 
Last edited:
efter vintermecket så går den något ojämnt på tomgång (vad jag tror så är det mer än vanligt). varvar man upp till 1400-1500 varv så går den hur fint som helst. har haft ur motorn så jag kan ha pillat på någon justering, någon som vet vad det kan vara?

jag har powercommander slipon och kn-filter.
 
efter vintermecket så går den något ojämnt på tomgång (vad jag tror så är det mer än vanligt). varvar man upp till 1400-1500 varv så går den hur fint som helst. har haft ur motorn så jag kan ha pillat på någon justering, någon som vet vad det kan vara?

jag har powercommander slipon och kn-filter.

Kärringkörd innan du ställde in den :rolleyes:
 
Hej,

Har sökt i forumet, men inte hittat något svar på denna fråga....
Går det att montera en orginal undertail från en R1 -00, på en R1 -99?

/Martin
 
hej..är ny här på forumet..funderar på lite kolfiber tillbehörtill r1:an..nån som har nått tips på nåt bra o billigt ställe??nån som har erfarenhet av pureracing.com..kvalite passform..ha de:tummenupp
 
Antar att det är fler än mig som väntar på våren..

Lite sommarkänsla och riktigt skönt ljud!

[YOUTUBE-ID]hqL_yL_yBLI[/YOUTUBE-ID]

Upp med fler sköna länkar på diverse R1'or :tummenupp
 
Ca tid för standard R1 - 1/4 mile?

Dragracing loken med pros som förerare ligger visst på låga sjuor. I vilken range ligger "normalåkaren" från SH på en standard R1 av senare årsmodell (typ 06-10) tro? :)

Har aldrig klockat mig själv på 402 m.

/Olzki


http://www.motorrad.se/?nid=416
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top