R1 och R6-tråden!

freding skrev:
Nu är mina kraschkåpor "lackade" :3freak :hihi :hihi
Ska bara sätta dit R1 dekal i samma blå på sidokåpa och bakdel :tummenupp

Rcäkte inte färgen till huggern och stönkskärmen fram?? :va

Annars läcker hoj!
 
Lackering R1 -03?

Tjenare! Som (förhoppningsvis, ska kolla i morgon) nybliven R1 ägare undrar jag lite om lackering. På följande bild;

1099471685.jpg


är den undre kåpan blå plus att det står R1 på röven. Så ser det dock inte ut på de R1 -03/-04 jag sett i annonser i Sverige. Skiljer det alltså mellan USA-sålda och Sverige/Europa-sålda? Tycker faktiskt att denna "USA-modell" är snyggare... Kan man köpa R1-dekalen till röven nånstans?

/Mange
 
Skorpan skrev:
smörj in växelpinnen (där den rör sej) med 5-56 eller liknande
var samma med min och det var lite skit/korrision där bara,efter en dusch med 5-56 så funka det klockrent :tummenupp

ok jag får göra det och kolla om det blir bättre. :tummenupp
 
nån som har fått bytt sin kamkedja på sin r6a och isåfall varför? service? missljud? ventilsallad? berätta gärna vill ställa lite frågor.
 
Gummi

Funderar på att beställa nya däck till hojen. Vilka däck kör ni på? Är dom bra/dåliga. Funderar lite på Michelin Pilot power eller road. Tips mottages.
 
FUBAR skrev:
Funderar på att beställa nya däck till hojen. Vilka däck kör ni på? Är dom bra/dåliga. Funderar lite på Michelin Pilot power eller road. Tips mottages.


Michelin Pilot power bästa jag haft på provoerar dom som fan men släpper fan inte när dom är varma kalla jo visst men då släpper ju fan allt :3freak
 
FUBAR skrev:
Funderar på att beställa nya däck till hojen. Vilka däck kör ni på? Är dom bra/dåliga. Funderar lite på Michelin Pilot power eller road. Tips mottages.
Villy har ett par splitter nya Bridgestone som han säljer, satt på hans gixxer 750 när han hämta den ur affären. Men vill du ha maximal "torr"grepp så satsa på beggade racedäck typ Rennsport eller SuperCorsa, Pilot Race funkar oxå men behöver betydligt mer för å bli varma, väldigt hala innan så de passar kanske inte lika på gatan. Åk till oljedepån å köp där för 1200 pix. Hämtade själv daär idag, håller i princip lika länge som sportiga gatdäck, men mycket billigare :tummenupp
 
Gottis skrev:
Michelin Pilot power bästa jag haft på provoerar dom som fan men släpper fan inte när dom är varma kalla jo visst men då släpper ju fan allt :3freak
Ok, låter ju perfa ju :)

freding skrev:
Villy har ett par splitter nya Bridgestone som han säljer, satt på hans gixxer 750 när han hämta den ur affären. Men vill du ha maximal "torr"grepp så satsa på beggade racedäck typ Rennsport eller SuperCorsa, Pilot Race funkar oxå men behöver betydligt mer för å bli varma, väldigt hala innan så de passar kanske inte lika på gatan. Åk till oljedepån å köp där för 1200 pix. Hämtade själv daär idag, håller i princip lika länge som sportiga gatdäck, men mycket billigare
Ja, Martin snackade om det också, 1200 för både fram o bak var det va? Låter iof jävligt intressant. Hur pass begagnade är dom då?
 
bstrand skrev:
Tjenare! Som (förhoppningsvis, ska kolla i morgon) nybliven R1 ägare undrar jag lite om lackering. På följande bild;

1099471685.jpg


är den undre kåpan blå plus att det står R1 på röven. Så ser det dock inte ut på de R1 -03/-04 jag sett i annonser i Sverige. Skiljer det alltså mellan USA-sålda och Sverige/Europa-sålda? Tycker faktiskt att denna "USA-modell" är snyggare... Kan man köpa R1-dekalen till röven nånstans?

/Mange
USA marknaden har ofta fler varianter och andra färgsättningar än vad europa har på hojarna.
Om just din variant är riktig vet jag inte eftersom det kan vara omlackat men faktum är tat de inte alls behöver ha samma särgsättningar som vi.
 
FUBAR skrev:
Ok, låter ju perfa ju :)


Ja, Martin snackade om det också, 1200 för både fram o bak var det va? Låter iof jävligt intressant. Hur pass begagnade är dom då?
Så lite så du inte märker nån skillnad mot nya.
 
Gottis skrev:
Michelin Pilot power bästa jag haft på provoerar dom som fan men släpper fan inte när dom är varma kalla jo visst men då släpper ju fan allt :3freak
Beror väl på hur snabb man är, polarn fick highsider flera gånger med dom, dom är absolut inte dåliga, men räcker absolut inte till om du börjar bli snabb på bana... mina rennsport supersoft släppte oxå när det gick fort... :arsele
 
däcken...

MostWanted skrev:
nån som har fått bytt sin kamkedja på sin r6a och isåfall varför? service? missljud? ventilsallad? berätta gärna vill ställa lite frågor.


AVON modell VIPER.. håller i som fan. :tummenupp
 
däck igen..

FUBAR skrev:
Funderar på att beställa nya däck till hojen. Vilka däck kör ni på? Är dom bra/dåliga. Funderar lite på Michelin Pilot power eller road. Tips mottages.

svarade på fel men titta på tråden åvanför :huvet
 
Nu ska jag åka och kolla på en R6 -00 och vill ha lite tips!
2000 mil nånting...
Begärt pris 58000:-, ev prutbart vid snabb affär.
Enligt säljaren är hojen som ny, inte en repa. Nytt drivpaket och hyffsade däck.
Då det inte är ägaren som säljer hojen, utan hans farsa, så kunde han på telefon inte säga att den har varit inne på nån service (grabben är utomlands). Antagligen har den inte varit det då grabben hade bytt drivpaketet själv.
Kan hända att ägaren innan har servat den, det får man ju hoppas...
Till saken hör att grabben som äger den här hojen har tydligen åkt bana tidigare (hans farsa "råkade" säga det i telefon), inte med R6an men med en annan hoj.
Som ni kanske förstår så får man ju lite onda vibbar här.. hmm, van banåkare brukar väl sällan vara snäll mot grejorna.. eller?! Den ska ju vara i nyskick...

Finns det nåt speciellt att kolla på och lyssna efter för att höra om den är plågad?

Är 58 för mkt för en R6 00:a? Jag menar, med lite flyt får man ju en Gixxer 750 för de pengarna (-00)...
55 låter mer rimligt i mina öron.. vad säger ni?
 
skoteridioten skrev:
Nu ska jag åka och kolla på en R6 -00 och vill ha lite tips!
2000 mil nånting...
Begärt pris 58000:-, ev prutbart vid snabb affär.
Enligt säljaren är hojen som ny, inte en repa. Nytt drivpaket och hyffsade däck.
Då det inte är ägaren som säljer hojen, utan hans farsa, så kunde han på telefon inte säga att den har varit inne på nån service (grabben är utomlands). Antagligen har den inte varit det då grabben hade bytt drivpaketet själv.
Kan hända att ägaren innan har servat den, det får man ju hoppas...
Till saken hör att grabben som äger den här hojen har tydligen åkt bana tidigare (hans farsa "råkade" säga det i telefon), inte med R6an men med en annan hoj.
Som ni kanske förstår så får man ju lite onda vibbar här.. hmm, van banåkare brukar väl sällan vara snäll mot grejorna.. eller?! Den ska ju vara i nyskick...

Finns det nåt speciellt att kolla på och lyssna efter för att höra om den är plågad?

Är 58 för mkt för en R6 00:a? Jag menar, med lite flyt får man ju en Gixxer 750 för de pengarna (-00)...
55 låter mer rimligt i mina öron.. vad säger ni?
själv gav man ju 45 för en R6 00 2000mil inga defekter och poserkörd, känns bra =)
 
skoteridioten skrev:
Nu ska jag åka och kolla på en R6 -00 och vill ha lite tips!
2000 mil nånting...
Begärt pris 58000:-, ev prutbart vid snabb affär.
Enligt säljaren är hojen som ny, inte en repa. Nytt drivpaket och hyffsade däck.
Då det inte är ägaren som säljer hojen, utan hans farsa, så kunde han på telefon inte säga att den har varit inne på nån service (grabben är utomlands). Antagligen har den inte varit det då grabben hade bytt drivpaketet själv.
Kan hända att ägaren innan har servat den, det får man ju hoppas...
Till saken hör att grabben som äger den här hojen har tydligen åkt bana tidigare (hans farsa "råkade" säga det i telefon), inte med R6an men med en annan hoj.
Som ni kanske förstår så får man ju lite onda vibbar här.. hmm, van banåkare brukar väl sällan vara snäll mot grejorna.. eller?! Den ska ju vara i nyskick...

Finns det nåt speciellt att kolla på och lyssna efter för att höra om den är plågad?

Är 58 för mkt för en R6 00:a? Jag menar, med lite flyt får man ju en Gixxer 750 för de pengarna (-00)...
55 låter mer rimligt i mina öron.. vad säger ni?

Det är ju iof bra att andrahandsvärdet är högt nu när man redan har hoj så kanske man kan göra bra affär när det är dags att sälja. Men jag gav 43500 för min -00, 1800 mil (iof import) men i välvårdat skick. Så 58 låter lite grovt i mina öron men det är svårt att hitta billiga r6/r1 nu (kollar annonserna ibland och man hittar knappt en enda under 50).
 
Näe.. helt plötsligt har R-modellerna stigit typ 10k. R6 99:orna kostar ju 55k...
Men jaja.. kanske ska vänta lite då =/
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top