R1 och R6-tråden!

Nyckelkodning

Får fortfarande inte dom svarta nycklarna att fungera. Har tyvärr amerikanska servicemanualen - ingen immobilizer. Någon som har europeisk servicemanual? Och kan posta ett utdrag hur man programmerar dom svarta nycklarna?

MVH/HR
 
Tyvärr har jag bara R6an 08a...s på pdf nån som tror att det är samma på dom hojjarna? Ellar ja instruktionsboken är det jag har på pdf antar att det är den du menar?
 
Får fortfarande inte dom svarta nycklarna att fungera. Har tyvärr amerikanska servicemanualen - ingen immobilizer. Någon som har europeisk servicemanual? Och kan posta ett utdrag hur man programmerar dom svarta nycklarna?

MVH/HR

Har för mig att det där står i instruktionsboken till hojen. Eller har nollsjuorna nått spezialespeziale?
 
Har den tyska instruktionsboken, som hänvisar till Yamaha-verkstad.
Står det mer i den engelska? Eller finns det tom en svensk?

Jag hade nog fel. Det som står är att den röda nyckeln är kodåterregistreringsnyckeln och att man, om det behövs, BÖR åka till en yamahaåterförsäljare för att göra detta..

Varför står det BÖR för?

Står iofs också att återregistreringsprocessen är komplicerad.

Är det inte bara att göra så som det står beskrivet högre upp i tråden då? Yamaha lär ju vilja ha en vacker slant för att göra detta åt dig..
 
I den svenska står de att hoj och alla nycklar ska tas till yamaha återförsäljare. De e tydligen komplicerat.

Och på Yamma-verkstaden sa dom att det bara var att starta motorn med röd nyckel, och sedan stanna, och starta med svart. Funkade inte. Måste stå i verkstadshandboken, någon som har den?
 
Jag mailade mc-online igår ang om R6 -00 skulle passa & fick detta svar...

"Vi känner inte till om stompgrips för R6 -00 skulle passa specifikt.
Däremot vet vi att kunder har köpt stompgrips till Daytona 955
som har passat ganska bra.

En del har även valt Universal, men Daytona 955 har i jämförelse passat bättre"
Låter ju bra, tack för att du delar med dig!
Blir nog ett par från USA, en kompis ska dit i december å då brukar det va rea på mc grejer, så då blir ett par set :tummenupp

De universal som de säljer passar perfa rakt på!
Bildbevis? :)
 
Last edited:
Ja? Det undrar jag med, eller om nån vet om någon annan modell passar någorlunda?

Jag mailade mc-online igår ang om R6 -00 skulle passa & fick detta svar...

"Vi känner inte till om stompgrips för R6 -00 skulle passa specifikt.
Däremot vet vi att kunder har köpt stompgrips till Daytona 955
som har passat ganska bra.

En del har även valt Universal, men Daytona 955 har i jämförelse passat bättre"

Kolla här:
http://www.nilssonsmc.se/
Bör ha till din mc.
 
Nu är man tillbaks i R1 träsket:tummenupp
Hämtade min mitt i snöslasket idag. (R1 1998=kult)
 
Har iofs märkt att de sitter uppoch ner, men vad gör det om hundra år? Texten som står ingraverad syns inte om man inte kollar med förstoringsglas.

Och de faktiskt är lika knottriga åt alla håll.

Det såg ju inte heltokigt ut! Stomparna verkar inte göras alls till 98-99.. så det får väll bli universal.. (hellre det än Triumph va?
 
Slänger upp cykeln som står inne på YAMAHA center i Helsingborg
(taget med mobiltelefon) Var där en sväng igår och bokade service.
 

Bifogat

  • R7.JPG
    R7.JPG
    220.5 KB · Visningar: 171
Skall utrusta en R1 -07 och la upp en tråd om effekthöjning. Eftersom det blev dålig respons försöker jag här:

Yamma R1 -07 effektökning

--------------------------------------------------------------------------------

Jag har precis köpte en R1 -07, och beställt PowerCommander och fullmappning (med fartvind), samt K&N filter.

Hur mycket har ni bänkat era R1'or till, med olika avgassystem? Ange även bänkad effekt före mappning. Kan ni dessutom tillhandahålla effektkurvor blir det ännu mer intressant, eller info om förändringar i mellanregistret.

Vilka fördelar vinns med helsystem kontra slipon?

EXUP ventilens påverkan?

Andra modifieringar som rekommenderas?

MVH/HR
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top