R1 och R6-tråden!

Orginal kraschpuckar till R1 07-08 kostar 2260:-
Ett jädra överpris kan man tycka. Dock är det väldigt bra att använda sig av orginalpuckar på e hoj med garanti om det skulle bli en krasch. Jag vet att Kawasaki inte ersätter på garanti om andra kraschpuckar än deras egna är monterade.

Yamaha-puckar
 
Last edited:
va skönt att höra att dom inte e jobbiga...frågade dom vad du köpt den för etc

japp:tummenupp
han fråga bara vad jag hade för extragrejjer på, så som slipon, db ruta mm.
sen kontaktade han några mcfiromr runt om i västra götaland å fick ett riktpris typ. så förhandla jag till det lite sen. komihåg ta ALDRIG det bud han ger. alltid förhandlingsbart! den skaderegleraren jag hade hade nog fattat att de inte va nån ide å ge skambud för jag har ringt till han varje dag å tjajat typ:) så han gav ett bra pris från början..
 
51000:- blev det tillslut. så får 48000:- insatt på kontot början på nästa vecka. (3k i självrisk) är rätt nöjd med det faktiskt. hade nog inte fått så mkt ens om jag sålt den privat.

har kikat lite på blocket på r6-00 du fick fan riktigt bra betalt för den, grattis...
 
Olje påfyllnings lock..

En fråga! Blir galen på "locket" till olje påfyllningen på min R1, sämsta konrtruktionen någonsin.

Vad använder ni för att få upp denna? Sabbar bara den med verktyget man fick med, gummit har pajjat..
 
Tackar för svaren, har tittat på Yamahas originalpuckar. Lite saftigt pris bara. Får sätta mig och ringa runt, jag vill slippa skär i originalkåporna.
 
Tackar för svaren, har tittat på Yamahas originalpuckar. Lite saftigt pris bara. Får sätta mig och ringa runt, jag vill slippa skär i originalkåporna.

jag köpte mina puckar härifrån http://www.nilssonsmc.se/
fast till R1-04.
Tog cirka 3 minuter att montera när jag hittade rätt nyckel =) behövdes inte skäras i några kåpor, väldigt lätta att montera!!!
Såg ganska bra ut, men måste ändå säga att orginal puckarna är snyggare men 1500kr dyrare :va tveksamt om det e värt det...

Har tyvärr inte "prova" puckarnas uppgift :tuttar
Så jag vet inte om dom e bra men det tror jag
 
Är det någon som sitter med bänkkörningsdiagram (hk/Nm) på en orginal R6:a?

Orkar inte bläddra igenom över 200 sidor :tungan
 
En R1 som gått 3000mil...är d nått man bör akta sig för?

Nej varför skulle det vara det? Första ventiljusteringen är ju inte ens gjord då och motorn är väl inte slut före det, eller? ;) Tidigare modellerna vet jag dock inget om.
Läser man Motorrads långtester ser man ju att vissa hojar som gått 5000 mil knappt har slitits, GSXR1000 byggde de ihop igen och körde vidare efter att ha haft isär motorn och kikat. Nåt R1-test har de inte gjort än vad jag vet men det bör ju inte vara så stor skillnad kan man tro.

Min förra R1a (02) hade gått 3600 mil då jag bytte och den gick som en klocka. Den jag hade före det (04) närmade sig väl 3000 och gick bara fint :)
 
Last edited:
Är det någon som har tips på packväskor man kan ha fastän man skjutsar? Jag och sambon ska ju kanske ut och toura lite i sommar och då vore det ju trevligt om man kunde få med sig lite mer saker än man kan packa i en vanlig ryggsäck. Hade varit kul att toura runt i en vecka eller nått.
Vad tror ni, hur många mil hinner man pressa på en vecka? Man vill ju hinna kika på diverse sevärdheter med så kanske 200-300? Kanske är för mycket det med, men 20-30mil om dagen borde väl inte vara omöjligt?
 
Nej varför skulle det vara det? Första ventiljusteringen är ju inte ens gjord då och motorn är väl inte slut före det, eller? ;) Tidigare modellerna vet jag dock inget om.
Läser man Motorrads långtester ser man ju att vissa hojar som gått 5000 mil knappt har slitits, GSXR1000 byggde de ihop igen och körde vidare efter att ha haft isär motorn och kikat. Nåt R1-test har de inte gjort än vad jag vet men det bör ju inte vara så stor skillnad kan man tro.

Min förra R1a (02) hade gått 3600 mil då jag bytte och den gick som en klocka. Den jag hade före det (04) närmade sig väl 3000 och gick bara fint :)

Ok D känns jö lite betryggande när du skriver detta,för endel andra påstår att "3000 hårda mil" köp inte den...bla bla bla...en 00- på 3000 mil är alså inget man behöver sålla bort om man funderar på o köpa? Finnsd några "svaga" länkar på dom vid vissa mil tal man borde va försiktig med eller kolla extra noga om man ska kolla på en?
 
Ok D känns jö lite betryggande när du skriver detta,för endel andra påstår att "3000 hårda mil" köp inte den...bla bla bla...en 00- på 3000 mil är alså inget man behöver sålla bort om man funderar på o köpa? Finnsd några "svaga" länkar på dom vid vissa mil tal man borde va försiktig med eller kolla extra noga om man ska kolla på en?

Nja, svaga punkter vet jag inte så mycket om. Det får du fråga nån expert om :)

Är det någon som har tips på packväskor man kan ha fastän man skjutsar? Jag och sambon ska ju kanske ut och toura lite i sommar och då vore det ju trevligt om man kunde få med sig lite mer saker än man kan packa i en vanlig ryggsäck. Hade varit kul att toura runt i en vecka eller nått.
Vad tror ni, hur många mil hinner man pressa på en vecka? Man vill ju hinna kika på diverse sevärdheter med så kanske 200-300? Kanske är för mycket det med, men 20-30mil om dagen borde väl inte vara omöjligt?

Det finns ju såna man hänger på sidorna bak, bara att prova sig fram :)

Angående hur långt man hinner på en dag så går det köra 120 mil (start 5.30 i gbg, ankomst 19.30 i Adenau vid Nürburg ring) ;) Nu behöver man ju inte tokblåsa på det sättet men 70-80 mil om dagen är lugnt om man nu inte vill stanna och kika på saker längs vägen. Jag har dock inte provat köra långt med passagerare och det kan ju vara jobbigare kanske.
 
Last edited:
Om man har en strypt R6a, och så vill man ta bort strypningen... vart sitter strypningen och kan man göra de själv eller måste man lämna in den? :pannkyss
 
Om man har en strypt R6a, och så vill man ta bort strypningen... vart sitter strypningen och kan man göra de själv eller måste man lämna in den? :pannkyss

Undrar faktiskt samma sak...
Specs man hittar på nätet säger 120hk vs 98hk.
Hur vet man att sin R6 -00 inte är strypt? Kan man lita på reg.beviset?

Tacksam för svar!
 
Finnsd några "svaga" länkar på dom vid vissa mil tal man borde va försiktig med eller kolla extra noga om man ska kolla på en?

Dom har inga direkt svaga punkter vad jag vet. Min förra 00:a hade gått 5000 när den belv stulen, och det var inga problem med den förutom att TPS-sensorn hade behövt bytas. Varken speciellt dyrt eller jobbigt.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top