R1 och R6-tråden!

För att det var ett tag sen jag var i ditt garage sist och hur ska jag veta vad som är till salu :D :tungan


Satt 190 på R1.an när jag köpte den, bytte direkt till 180 och ångrar redan min beställning Raceteck som ligger på 190.

Jag skulle ha satsat på ett 180 däck :)

Iofs, men nu vet du! ;)

På race R1:an har allt från 180/55 till 195/65 provats. De sistnämnda var de som det raceas med, hojen kändes bra med samtliga dimensioner men ballongdäcken gjorde hojen fint stabil.

Jag är inte helt 100, men jag tror det. Den är blå iaf :)

Racehojen hade också orginalhuggern till 195/65 & det var inga problem!
 
Last edited:
Racehojen hade också orginalhuggern till 195/65 & det var inga problem!

Oki! Har du testat 190/50 på bana? Det är väl ett sånt jag siktar på om det blir 190.
Pilot road 2 verkar inte finnas i 195/65.

Bara jag som väntar på leverans med däck från mcdäckonline? Dhl är sega!

Hehe, nej men jag väntar på fyra andra leveranser. Seeegt :gnissla
Luft- och oljefilter har tagit över en månad. Galet.
 
Last edited:
Oki! Har du testat 190/50 på bana? Det är väl ett sånt jag siktar på om det blir 190.
Pilot road 2 verkar inte finnas i 195/65.

Japp jag körde 3 dagar på Gotland Ring förra året med Michelin Pilot Power 2CT med dimensionen 190/50.
 
Stabilt! Det är väl nästan lika bra att testa ett 190 så man vet hur det är. Jag kanske inte märker någon större skillnad ändå.
 
Fan mina däck skulle ha varit levererade den 25 Feb, idag är de den 4 Mars alltså över en vecka försenat och inte sett till några däck.

Har mcdackonline kursat ?
Eller är bara dhl sega.

Har inte lyckats fått tag på nån på mcdack heller så man börjar ju bli lite nervös!
 
Fan mina däck skulle ha varit levererade den 25 Feb, idag är de den 4 Mars alltså över en vecka försenat och inte sett till några däck.

Har mcdackonline kursat ?
Eller är bara dhl sega.

Har inte lyckats fått tag på nån på mcdack heller så man börjar ju bli lite nervös!

Man kan inte spåra kollit på dhl.se?
 
Bra iniatitiv :tummenupp
Köpte min r6 i nov (tror jag det var) det e min första hoj så jag svarar mer än gärna på avancerade teknik och mekfrågor :gnissla

En fråga:
Vet du nåt om bakrundsbelysning i hastighetsmätaren på R1 99??
Min lyser inte men funkar klockrent.


Såg att ditt inlägg va lite gammalt men va fan ett försök är aldrig fel:D
 
Last edited:
När det fattas dekaler på en Mc, blir jag alltid lite förbryllad. Detta får mig att tro att den är lagad eller omlackad på något sätt.
Nån som vet ifall tyska hojjar var utan dekaler på framkåporna?
Kanske kan vara så att de bara är borttagna med...
http://www.blocket.se/vi/15343457.htm?ca=10_s

Så här ska de se ut med klibbor...
http://www.blocket.se/vi/13541182.htm?ca=10_s


många som rensar hojen från dekaler, funderar på att göra det på min 04:a också

men det kan vara så att den varit tappad eller lagd i låg fart, samt omlackad.
man får helt enkelt prata med ägaren, samt syna hojen
 
Tappat gummihättorna till luftningsskruvarna på alla oken. Ska man silikona då eller bara strunta i det?

Det är mest för att du inte ska få smuts i nipplarna som dessa hättor sitter där. Eftesom du kör bana så kan det vara bra att skydda dem på något vis. Ett besök i bollhavet kan ju göra så att det kommer in smuts om de är oskyddade.
 
Hur bökigt är det att byta kopplingshitet på en r1-98 ?

Alltså hela wiren o allting, inte handtaget... :)

Alternativt, dyrt för verkstad o fixa?
 
Hur bökigt är det att byta kopplingshitet på en r1-98 ?

Alltså hela wiren o allting, inte handtaget... :)

Alternativt, dyrt för verkstad o fixa?

Hmm, vad mer än själva wiren ska du byta menar du? Det är ju inte så mycket mer än handtag, wiren och armen nere vid kopplingskåpan..? :)

Har inte bytt wire själv, men kan inte tänka mig att det skulle vara svårt.
 
Hmm, vad mer än själva wiren ska du byta menar du? Det är ju inte så mycket mer än handtag, wiren och armen nere vid kopplingskåpan..? :)

Har inte bytt wire själv, men kan inte tänka mig att det skulle vara svårt.

den slirar... och har gjort ett tag (slutet på förra säsongen) o det hjälepr inte att ställa in eller så, den e slut liksom
 
den slirar... och har gjort ett tag (slutet på förra säsongen) o det hjälepr inte att ställa in eller så, den e slut liksom

Jaha, då får du nog plocka av kopplingskåpan och byta lameller och kanske stålskivor. Inte svårt om man har lite mekvana, men annars kan jag tänka mig att det kanske är ett par timmars arbete för en verkstad.
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top