R1 och R6-tråden!

Aj fan..Jag använde nånting som heter King Spray eller liknande. Var inga mängder jag sprayade på, bara så pass att man kunde gnugga bort lite rester. Jag satte först tillbaka hjulet utan att göra nånting annat, det var när det gick så tungt jag började försöka rengöra lite. Åker man på att byta packningar i oket också nu?

Jag tror inte du behöver byta något. Börja med att spraya in nåt som smörjer under damaskerna. :tummenupp

Jo men jag tänkte att någon på detta forum hade kollat på lite olika 600cc och kanske fått fram lite olika premier.
Det skiljer ju som sagt inte så mycket i vikt och HK, det är ju det som bolagen kollar på eftersom jag kollat på samma årsmodeller!

Premien är baserad på vikt, effekt, ålder på ägaren och var personen bor. Alltså borde premien vara snarlik på snarlika hojar.
På trygghansas hemsida kan du får prisuppgifter direkt om du har regnummer.
 
Last edited:
Jag tror inte du behöver byta något. Börja med att spraya in nåt som smörjer under damaskerna. :tummenupp

Okej, det känns lite lugnande :)
Men jag har inte blivit av med problemet än. Har sprayat med WD40 nu och försökt motionera oket, men inget hjälper. Hjulet går liktförbannat lika trögt när jag sätter dit oket och pumpar in kolvarna. Helskumt när man inte gjort nånting efter att man plockat bort hjulet tills att man satte dit det igen. Och det vänstra oket fungerar lika klanderfritt som innan.
Började tänka att kanske bromsskivan blivit sne när han la om däcket, men då borde den väl inte gå tungt hela tiden som den gör nu.
 
Heimdall

Går skivan mitt i oket..?
Det kan inte vara så att nån distans hamnat på fel sida eller att det är nån som saknas efter montering(vid hjulaxeln)?
Går kolvarna trögt?
 
Heimdall

Går skivan mitt i oket..?
Det kan inte vara så att nån distans hamnat på fel sida eller att det är nån som saknas efter montering(vid hjulaxeln)?
Går kolvarna trögt?

Skivan går mitt i oket. La distanserna så att jag skulle veta vilken sida de skulle in på. Kollar igenom lite sprängsskisser nu och det verkar som att det är samma distanser till båda sidor.
Däremot så går kolvarna rejält trögt. Det är först nu som de går att rubba med händerna, men man får fortfarande ta i rätt mycket. Och det gäller även när locket till behållaren är borttaget. Har inte tagit bort det vänstra oket och känt på hur tungt kolvarna där går. Med min vanliga tur så har man väl två felande ok efter det.

R1:ans bromsar ser ganska överdimensionerade ut annars så det gör kanske inget om man tar bort det ena oket..
 
R1:ans bromsar ser ganska överdimensionerade ut annars så det gör kanske inget om man tar bort det ena oket..

Hahaha ja gör så:tummenupp

Du får väl fortsätta att motionera oket med ordentligt med smörja (in, ut och sprut :lol)
Annars vettifan.. du få la byta.

Good luck!
 
Ska se om man inte kan få iväg hojen till nån verkstad imorrn. Känns rätt trist att inte kunna köra nu när semestern snart är slut.

Tack för hjälpen iaf! :tummenupp
 
Aj aj aj, använde du Bräkleen? Där kan du ha boven, gummipackningar/o-ringar med mera mår inte bra av Bräkleen.



Ja, jag lurar på det, hur så?


Skulle vara kul att se ett pro in action, och kanske en som visar spårval:D
 
Tjenare!

Polaren har en R1 -06 och han är ute efter en nice skylthållare till hojen. Helst något som inte kräver ett världens ingrepp på, och ska sita cleant. Man ska kunna fästa blinkers på dem med. Någon som kan tippsa en bra sådan?
 
Tjenare!

Polaren har en R1 -06 och han är ute efter en nice skylthållare till hojen. Helst något som inte kräver ett världens ingrepp på, och ska sita cleant. Man ska kunna fästa blinkers på dem med. Någon som kan tippsa en bra sådan?


På Bikersneed köpte jag min !
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    93.7 KB · Visningar: 85
  • 2.jpg
    2.jpg
    117.7 KB · Visningar: 88
  • 3.jpg
    3.jpg
    108.5 KB · Visningar: 84
Eller så kan du bocka till en egen hållare ganska lätt. Har nämnt det förut här i tråden, men tjatig som jag är så lägger jag upp bilden på nytt. :D

attachment.php
 
Ska byta parkeringslamporna verkar inte vara det lättaste, halvljus är inga problem att komma åt men hur går jag tillväga för att komma åt dom lättast?
 
Ska byta parkeringslamporna verkar inte vara det lättaste, halvljus är inga problem att komma åt men hur går jag tillväga för att komma åt dom lättast?

Kolla under själva strålkastarna, ovanför framskärmen. Har du inga gummitätningar där du kan pillra lös och ta ut lamporna den vägen?
 
Jag funderar på att köpa en -02 ev. en -03 R1.. Finns det några kända fel med dom årsmodellerna? Skriv lite för och nackdelar om dom så vore jag tacksam!
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top