R1 o Hayabusa ägare... (Blocket)

RF900 skall väl vara en av de snabbaste hojarna upp till 100. Anledningen är att den är framtung och inte reser sig så lätt som en R1 tex.
 
den går faktiskt som fan från 0... Ettan är väldigt låg och det finns en del kräm i motorn men den är lite svagare, lite tyngre...
 
135 hk eller nåt, stålram o grejor.

Mycket snabb till 100 för att den går att ge järnet på direkt från start.
Den gick visst under 20 sek på kilometern med, inte så vanligt på den tiden.

Jämförelsen hur han körde R1 och Hayabusa tror jag mest är snickelisnack, R1an upplevs nog som betydligt piggare när man inte ser siffrorna framför näsan och en Hayabusa tror jag passerar den dr rätt snart för att sedan aldrig ses till igen:lol
 
försäljarsnack....bla bla...jag rastar han när som helst:)
 
Teo skrev:
den går faktiskt som fan från 0... Ettan är väldigt låg och det finns en del kräm i motorn men den är lite svagare, lite tyngre...
Låg?

Jaså, jag som trodde den var extra hög?

Någon som vill förklara? Får en känsla av missförstånd....:va
 
Last edited:
Bodoe skrev:
Låg?

Jaså, jag som trodde den var extra hög?
Exakt, med låg etta kommer man ju inte långt utan att det wheelar... Fördelen med RF900an i sitt jädra 0-100-acc var väl just en hög etta, rätt mkt effekt, bra tryck från grunden och hyffsat lång sving?
 
Bra bottendrag menar han förmodligen vilket inte är så svårt att förstå... eller?
Some imagination wouldnt hurt...
 
Silwer skrev:
Är du säker att det är bättre än på de hojar den påstås åka ifrån, eller var det bara allmänt du menade?
-Menade rent allmänt. För mycket bottendrag innebär ju en wheelie, vilket man vill undvika vid optimal acceleration... Visst går det att reglera med gasen, men det kanske inte alltid är så lätt... Såg nåra bromspapper på RF900an och den såg trevlig ut, som sagt, nice att kunna hålla fullt tryck i ettan utan att man wheelar bort sig, vilket man verkar kunna göra med RFen. (och min :tummenupp )
 
Kay skrev:
-Menade rent allmänt. För mycket bottendrag innebär ju en wheelie, vilket man vill undvika vid optimal acceleration... Visst går det att reglera med gasen, men det kanske inte alltid är så lätt... Såg nåra bromspapper på RF900an och den såg trevlig ut, som sagt, nice att kunna hålla fullt tryck i ettan utan att man wheelar bort sig, vilket man verkar kunna göra med RFen. (och min :tummenupp )

jo jag har hört från ägarna att det går bra att vrida rullen i botten på ettan.
Men det är en omodern hoj i övrigt och lite dumt att jämföra med de nämnda.
Den hojen är ju bra nog i sig själv och behöver ju inget extra fläsk för att bli såld, han får nog bara en massa kommentarer han kan vara utan.

En jag känner hade en sån där en säsong, den verkade helt ok.
Men nån hayabusa ska man nog inet vänta sig.
Undarra om inte nån sa att den delar motor med gsxr1100 med på nåt sätt.
 
Jag hade en förra säsongen och kan meddela att dem går som satan från stillastående...en av dem roligaste hojar jag haft, Hade inga som helst problem med att rasta nyare "muskelhojar". Lång etta och bra koppling samt framtung,bara att smaska på....Chassit är faktiskt inte alls dumt,en hoj jag skulle rekomendera till vem som...
 
Silwer skrev:
jo jag har hört från ägarna att det går bra att vrida rullen i botten på ettan.
Men det är en omodern hoj i övrigt och lite dumt att jämföra med de nämnda.
Den hojen är ju bra nog i sig själv och behöver ju inget extra fläsk för att bli såld, han får nog bara en massa kommentarer han kan vara utan.

En jag känner hade en sån där en säsong, den verkade helt ok.
Men nån hayabusa ska man nog inet vänta sig.
Undarra om inte nån sa att den delar motor med gsxr1100 med på nåt sätt.

Japp samma grundmotor men har faktiskt en lite bättre topp med fallförgasare
 
Silwer: I och med faktummet att den är väldigt lätt-accelererad med bra tryck så stämmer det säkert rätt bra att man kan rasta en retta till 150 om ägaren till rettan inte kan trycka på riktigt optimalt... Kräver mer av föraren helt enkelt. Som sagt, lite dum jämförelse för att köra hoj innebär nog för de flesta inte vem som är snabbast 0-100, men jag tror att hans argument säkert lockar till sig extra köpare. De som vill ha en RF900 vet antagligen att den är snabbt och låter sig inte störas av hans lilla lista på hojar han dragit, medans de som inte vet vad en RF900 är och letar hoj kanske blir mer intresserade. :) Låt folk skriva vad de vill i annonserna, bara det inte är lögn, och det är det säkert inte...Bara det att han skippade att skriva att busan sen körde om så det skrek om det. ;)
 
Kay skrev:
Silwer: I och med faktummet att den är väldigt lätt-accelererad med bra tryck så stämmer det säkert rätt bra att man kan rasta en retta till 150 om ägaren till rettan inte kan trycka på riktigt optimalt.

det var iofs hayabusan han drog upp till 150.
R1an var hans hoj vassare än.

Skitsamma självklart, men man får räkna med några komentarer om man skriver så där.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Back
Top