r1 kopplingskorg

mattiazze

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2003
Ort
Norrköping
Hoj
R1-01 blåofin
Var o handlade en r1 01:a i veckan, men nu blev jag lite osäker på det här med kopplingskorgen. Har inte fattat vilka årsmodeller som hade problem, har hört lite olika både 98-99 o 00-01, kollade ramnumret o det finns en stjärna framför o bakom. Vad är det som kan hända om den är defekt? generalras eller vadå?
 
mattiazze skrev:
Var o handlade en r1 01:a i veckan, men nu blev jag lite osäker på det här med kopplingskorgen. Har inte fattat vilka årsmodeller som hade problem, har hört lite olika både 98-99 o 00-01, kollade ramnumret o det finns en stjärna framför o bakom. Vad är det som kan hända om den är defekt? generalras eller vadå?


korgen kan spricka.. men det är samma problem på FZR:en, och den har väl funkat på din, eller?

jag har inte haft problem med min korg (än så länge) och jag har nog varit ganska hårdhänt med den.. och lika med min gammla hoj som var en FZR 1000R -88

//Roger.
 
Enbart 98an, men de ska vara bytta på garantin.
Det ser du på ramnummret, detta ska ha ett par stjärnor istansade när garantin ä utförd, skulle tro att åtminstonde alla svensksålda har fått det gjort.
 
Du hade en 01a väl?
isf finns inte problemet med kopplingskorgen på din, de byggdes med de rätta grejorna från början, vet inte faktiskt varför man ändå ser stjärnor på dessa, kanske fanns andra små garantijobb som gjordes, eller så ville de förtydliga att hojen hade rätt korg.
 
Ok, anledningen att jag undrade var att i senaste numret av Bike så stod det att kopplingskorgen byttes på garantin på 00-01,men de kanske menade de tidigare modellerna?
 
Nä det var enbart på 98an det med kopplingskorgen och de har då TVÅ st stjärnor före och TVÅ stycken stjärnor efter sitt ramnummer.
Sen hade ju även senare modeller mindre problem, nåt med stödbult och kontakt plus belägg på 99an tex, säkert nåt litet på de efterföljande med.
 
Poacher skrev:
Sen hade ju även senare modeller mindre problem, nåt med stödbult och kontakt plus belägg på 99an tex, säkert nåt litet på de efterföljande med.
Fyller på lite där,en slangklämma till kylarslangen bytades ut med.Ialf på min gamla 99a :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top