R1 importerad lågmilare ?

Lucius skrev:

Hade givetvis budgeterat för två nya däck direkt :)

Kan snabbt konstatera att man fortfarande inte ska köpa hoj i April om man vill ha ett pris som har någon som helst förankring i verkligheten. Trodde jag skulle hitta en okej R1:a för 55 faktiskt.

haha, vad e det för priser?

jag köpte min förra r6:a 01 med 1500mil på mätaren för 40´

jag köpte min nya r1:a 01 med 1700mil på mätaren för 42´

skulle aldrig betala över 50 för en hoj som e över 5 år gammal!

svensksålda båda och hyffsat skick

pakopak skrev:
2076956 haha, vad e det för priser?

jag köpte min förra r6:a 01 med 1500mil på mätaren för 40´

jag köpte min nya r1:a 01 med 1700mil på mätaren för 42´

skulle aldrig betala över 50 för en hoj som e över 5 år gammal!

Och de köpte du i April förstår jag?

nej, men om två månader gör 10-15 tusen på priset så tycker jag att det är konstigt. Priserna är ju helt tokiga nu. Sålde min r6:a i år för 45 och killen som köpte tyckte det var billigt, visst, jag kör gärna 1000 mil och får 5000 extra om andra vill betala för det.

pakopak skrev:
2076975 nej, men om två månader gör 10-15 tusen på priset så tycker jag att det är konstigt. Priserna är ju helt tokiga nu. Sålde min r6:a i år för 45 och killen som köpte tyckte det var billigt, visst, jag kör gärna 1000 mil och får 5000 extra om andra vill betala för det.

Jag är väl medveten om att det är knasdyrt att handla nu men det är inget unikt, har redan kommenterat det i tråden. Kan vänta nån månad med att handla men vill ha hojen nu och får betala för det.

Livet är hårt men orättvist... :)

jo, det är nog sant, men det finns alltid folk som behöver pengar fort, jag blocketsurfade i 3 veckor hur mkt som helst innan jag hittade mina.

första gången var det en kille som behövde pengar samma dag till en elektrikerkurs, andra gången var det en kille som var i thailand som behövde pengar. snabbt och lätt!

jag säger som henke larsson, jag är helnöjd! :tummenupp

(hoppas jag får se er på skånevåren turen den 22:a på nya hojar!)

pakopak skrev:
2077035 då kan du få köpa min för 56!!! :tummenupp

Max 00:a, försäkringen skenar sen. :)

Kolla han längre bak i denna tråden som ska ha 62 och inte prutar en spänn. Om 10 år har han jordens dyraste ankare...

Last edited:
ilstallione skrev:
2077038 Max 00:a, försäkringen skenar sen. :)

Kolla han längre bak i denna tråden som ska ha 62 och inte prutar en spänn. Om 10 år har han jordens dyraste ankare...

nej, 01:a ska funka bra om den är uttagen 01, hade samma problem med min r6:a men det var för att den var uttagen 02, när den är över 5 år så ska det ju vara lugnt med försäkringen. min r1:a är 3 tusen billigare i halv än vad min r6:a va... gött!!!

pakopak skrev:
2077066 nej, 01:a ska funka bra om den är uttagen 01, hade samma problem med min r6:a men det var för att den var uttagen 02, när den är över 5 år så ska det ju vara lugnt med försäkringen. min r1:a är 3 tusen billigare i halv än vad min r6:a va... gött!!!

Jag har inget garage och är därmed hänvisad till TH. Jämför gärna själv på deras sida, en 01:a kostar över 13k och en 00:a 7221 för mig.

ilstallione skrev:
2077109 Jag har inget garage och är därmed hänvisad till TH. Jämför gärna själv på deras sida, en 01:a kostar över 13k och en 00:a 7221 för mig.

jag har if och inget garage under 8000 halvförsäkring avställningsbar

kostar 40 kr i månaden när den är avställd. ställer bara på när jag ska köra, effektiv kostnad ca 3000 kr om året

pakopak skrev:
2077118 jag har if och inget garage under 8000 halvförsäkring avställningsbar

kostar 40 kr i månaden när den är avställd. ställer bara på när jag ska köra, effektiv kostnad ca 3000 kr om året

Trevligt! Kolla motsvarande när du är skriven i centrala Malmö. Borde skilja en del annars är jag helt fel på det :)

pakopak skrev:
2077142 jo, klart om man inte har garage i malmö. trist. :död

Vi får se, lär kanske känna några människor nu när jag själv börjar köra som erbjuder plats. Bara att skriva över på tjejen och byta försäkring då.

Jag börjar snart gråta! Kommer överrens med killen om att en polare i sthlm ska kika på hojen och ta bilder. Är de ok för jag över handpenning och hämtar den på Fredag. Polaren drar över och fotar, mailar över bilderna för ägaren har inte bredband. Får bilderna och ringer upp, hojen är såld! Allt detta på någon timme. Tack för den!

Dock lite lustigt, kollade försäkring på den och den skulle kosta ca 12500 mot 7200 för andra exakt likadana jag kollat(flera stycken). Importhojarna har kostat ca 8500. Vad är det som händer egentligen?

Last edited:
Back