R1 Gummibälg bromsvätskebehållare???

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1
Det sitter en gummibälg i locket till bromsvätskebehållaren, nu till frågan ska man fälla ihop den till utgångsläge eller ska den vara utfälld när man fyller på eller byter bromsvätska.

I den bakre behållaren va den infälld när jag kollade, men i den främre va den utfälld.

Har kollat i verkstadsmanualen och jag blir inte klok på hur det ska vara, det står ingenstans. Men på bilderna verkar det som att den främre är utfälld och den bakre infälld.

Mest logiskt borde ju va att fälla ihop gummit till utgångsläge, då det är av dragspelsmodell ...

Nån som hajar vad jag menar???? tacksam för svar :)

Last edited:
Den är där för att skärma av mellan vätskan och luften. Är behållaren full ska den "vikas ihop". När nivån i burken minskar vecklar den ut sig vartefter.

Den är till för att bromsvätskan inte skall skummpa runt i behållaren, fyller du på vätska skall den tillbaks i sitt "infällda" läge !

Edit: en hel minut efter mattias, skall det vara så..va ...VA ! :D

Klockrent tack så mycket :) :Bugar Märkligt att dom inte kunde skriva det i verkstadsmanualen, blev lite fundersam när den främre visades i utfällt läge på alla bilder :va

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...