R1 fighter vajrar?

alex1976tv

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
Honda Goldwing
Tja.

Håller på o mekar ihop en fighter av min r1 03a. Men gasvajern räcker inte till. Ser inte så smidigt ut och byta så jag skulle behöva lite tips. Nån som vet nån som är 10-15cm längre som passar och hur man kommer åt smidigast och ta loss den vid insuget.. Letar kopplingsvajer också som är typ 10cm längre. Men det ska väl inte vara så svårt o hitta antar jag.

64_DSC00259.JPG

Nu vet jag inte hur det ser ut på din R1. Jag gjorde som så när jag byggde min gixxer: Gick in till moppehandlaren och köpte 2 st vajrar med lödnippel i ena änden och inget i den andra. Komplett med hölje förstås. Sen köpte jag 2 st skruvnipplar(6 mm). Då var det bara att klippa originalvajrarna och flytta över nipplarna och VIPS så funkade det. Kopplingsvajern lyckades jag behålla original men man fick dra den så att den hänger utanför ramen/kylaren på vänstersidan. Hoppas det är till lite hjälp.

Tja.

Håller på o mekar ihop en fighter av min r1 03a. Men gasvajern räcker inte till. Ser inte så smidigt ut och byta så jag skulle behöva lite tips. Nån som vet nån som är 10-15cm längre som passar och hur man kommer åt smidigast och ta loss den vid insuget.. Letar kopplingsvajer också som är typ 10cm längre. Men det ska väl inte vara så svårt o hitta antar jag.

64_DSC00259.JPG

Tips: Prova i mekhörnan, säkert fler som kan hjälpa dig där, finns säkert tidigare trådar också, fast det ska jag inte gnälla på.

Ok tack för tipsen. Jag gick och köpte mig en kawavajer till kopplingen och moddade lite med nippel.. blev kalasbra.

91.jpg

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back