"R1" Fel på kopplingen? Hjälp!

R1 Uffe skrev:
Är oxå på lamall bytar taget, så det är Yamaha orginal man ska köpa alltså, det är dee som gäller eller..... :confused:

Jag köpte mina på mascot motor i Nässjö. Jag hade lite bråttom så jag åkte ju dit och hämtade dom. 2104:- gick kalaset på när jag ringde men sen fick jag 10% rabatt.

//Score

blom skrev:
det tar 36 minuter att riva det och plocka ihop igen så du hinner nog göra annat oxå

Efter mina otaliga kopplingsproblem förra säsongen så kom jag ner på 11min från starten på första kåpskruven :hihi , fast 36min är helt ok första gången.

R1-ans koppling är så enkel att man tror något är fel och saknas.
Som jag sa tidigare och som Silwer även skrev, orginal är det enda som gäller, det mesta andra är skit om man inte ska söndagsköra under 5000rpm.
Alla säljare säger Heavy Dutty o det ena o andra men ignorera, gå inte på det, visst dom håller säkert för många som inte kör så hårt men framförallt har butiken säkert en helvetesmarginal på dessa lameller jämnfört med orginal som dom inte tjänar många kronor på.

Men det viktigaste, :tummenupp för att din koppling funkar nu. Ut o kör med dig, vad väntar du på? :)

/Nitrous

Last edited:
FETARE FJÄDRAR e bra det skonar lite lameller i längden hör med Erik på mc express han e bra på fjädrar

Peter

Ps Marcus de va väl en dyrköpt erfarenhet de där me kopplingen
hehe :banana

Jag har fjädrar från marklund (Mc-xpress) på min R1 Turbo, funkar skit bra, har kört ca: 1200 mil utan problem.
Kolla på min hemsida så kan du se hur det ser ut.
Jag tror fjädrarna kostar omkring 500:-
http://www.turbo-bike.net

Hur ofta behöver man byta lameller på ett ungefär? När jag köpte min R1:a så hade den gått 1900 mil och nu har den gått 3200 och jag har inte märkt av någon försämring.

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...