R1 försäkring

R-Jonas

Medlem
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R1 -99 / R1 -12 / R1 -04 (Banhoj) / R6 -03 (Banhoj) / WR450F (Supermotard).
Snacka om att jag har problem :huvet Ska köpa en helt ny R1 -03, allt är fixat utom försäkringen. Kollat lite och helförsäkring/ helår kommer kosta mig för mycket pengar. Finns där någon som kan hjälpa mig att hitta rätt. Skulle även sätta den på min morsa för då blev det billigt men när hon sa att jag också köra den blev hojen helt plötsligt svindyr :kocko Snälla kan nån hjälpa mig jag är 23 år haft kortet 3 år men varit av med det en gång. Måste ha den till sommaren så jag kan glida med de andra :squid

Ringa runt till samtliga bolag får du göra själv och dyrt kommer det att bli.

Det är ingen mänsklig rättighet att köra klass sju hoj, låt bli om du inte har råd att vara med och betala vad vi faktiskt kostar i sjukvårdskostnader etc.

Hahaha, lycka till!! :D :D :D :D :D :D :D

Jag fick min försäkring billigast hos if :banana

*tips, kolla gamla trådar*

Bara trafik skulle ju vara en del billigare är du säker på att du "måste" ha hel? Kostar ju en del :3freak

Last edited:
Testa www.tennant.se tillsammans med deras hemförsäkring. Jag fick min 02 R1 försäkrad där för 12000kr om jag tog deras hemförsäkring. Detta var hel/hel.

Gott folk! Jag har rensat denna tråden från alla "du är cp" inlägg. Lugna ner er. Läs hans inlägg igen och förstå att han faktiskt ärligt frågar efter en lösning. Och att säga att han är kocko m.m är inte riktigt svaret.

Du kan skriva över den på mig om du vill, kör hit hojen bara och skriv ett kvitto där du överlåter den till mig. Du får tillbaks den i vår. Typ. :död

speedy_jonas skrev:
Snacka om att jag har problem :huvet Ska köpa en helt ny R1 -03, allt är fixat utom försäkringen. Kollat lite och helförsäkring/ helår kommer kosta mig för mycket pengar. Finns där någon som kan hjälpa mig att hitta rätt. Skulle även sätta den på min morsa för då blev det billigt men när hon sa att jag också köra den blev hojen helt plötsligt svindyr :kocko Snälla kan nån hjälpa mig jag är 23 år haft kortet 3 år men varit av med det en gång. Måste ha den till sommaren så jag kan glida med de andra :squid

Det är ej lösbart att betala försäkringen :mad: ..Men kör lugnt och ta halv försäk. :tummenupp

Skenförsäkra inte hojen för att det kan kosta mer än det ger om man vurpar.
If har biligast premier nu på halv har själv ringt runt och kollat priserna pga att jag själv jagar en R1 bla.

Jag vill tacka alla för råden de har kommit med, swedie jag vill tacka dig specielt med rensningen. Det är inte roligt att bli medlem och trackad på en och samma dag :7peta Tack för allt än så länge.

Swedie skrev:
Testa www.tennant.se tillsammans med deras hemförsäkring. Jag fick min 02 R1 försäkrad där för 12000kr om jag tog deras hemförsäkring. Detta var hel/hel.

Gott folk! Jag har rensat denna tråden från alla "du är cp" inlägg. Lugna ner er. Läs hans inlägg igen och förstå att han faktiskt ärligt frågar efter en lösning. Och att säga att han är kocko m.m är inte riktigt svaret.

Swedie Jag ringde tennant förut och de ville absolut inte försäkra R1 över huvetaget.. hur fan lyckades du?

Santo skrev:
Jag fick min försäkring billigast hos if :banana

Tänk bara på att IF har ändrat på sina villkor vad gäller trafikförsäkring så att den inte gäller på någon som helst körning inom inhängnat område. På avrostningar, bankörningar, mm gäller det alltså att ha någon annan försäkring som kan täcka eventuella skador på sig själv och andra.

Om du har någon släkting som bor ute på landet så kan du väl "bosätta" dig där. Det sparar en del pengar.

Något som har slagit mig är att man säger att motorcykelns värde är det lilla i en ersättningssituiation. Varför spelar det någon större roll om man bor i en storstad eller en håla? Kör man sämre om man bor i det förstnämnda?
//PMR

PMR skrev:
Om du har någon släkting som bor ute på landet så kan du väl "bosätta" dig där. Det sparar en del pengar.

Något som har slagit mig är att man säger att motorcykelns värde är det lilla i en ersättningssituiation. Varför spelar det någon större roll om man bor i en storstad eller en håla? Kör man sämre om man bor i det förstnämnda?
//PMR

Stöld kanske? :näsblod :arsele

speedy_jonas skrev:

AJAJ!

23 år och R1:a är ingen bra kombination om du inte bor långt ute i urskogen! :hihi :hihi :hihi

PMR skrev:

//PMR
Stöld är en faktor, sen är det också så att trafikmängden i storstäderna gör att risken för olyckor ökar markant. Blir inte direkt så mycket krockar om man är en av två fordon på orten och det andra står på verkstaden när man är ute och åker :)

bara som info...

Jag är 24år bor i strängnäs 8 mil från stockholm.
betalar 930/månad halvförs när hojen är påställd (R1 00)
genom IF
haft körkort sedan 2001

//Linus

Oblic skrev:

Men materiella skador är ju ingen stor kostnad jämfört med personskador som ju är den stora utgiften, som därför borde vara premiegrundande.. :arsele

Tom skrev:
Stöld är en faktor, sen är det också så att trafikmängden i storstäderna gör att risken för olyckor ökar markant. Blir inte direkt så mycket krockar om man är en av två fordon på orten och det andra står på verkstaden när man är ute och åker :)

Jag har många kompisar från landet som åker in till Malmö på onsdagar och många som bor i Malmö som gör tvärt om. Så det stämmer ju inte helt.... Altså borde de som bor på landet betala mer eftersom de gärna åker in till stan och snurrar några varv. :va :va Jag är ganska övertygad om att de flesta dyra olyckorna sker utanför staden. :7peta

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!