r1 försäkring??

och jag är 24 haft kk sen jag var 21 bor i zon1 Göbteborg kör en r1 98 hos folksam för 900 kr trafik och 1600 halv med avställningsmöjligheter!

Helt klart värt pengarna tycker jag det tråliga är att garageförsäkringen kostar 700 när den är avställd därför har jag ingen försäkring under vinterhalvåret.

Rallysmurfen skrev:
hallå alla, e d e nån som vet va de skulle kosta å försäkra en r1a, 26år i zon 1 med körkort endast 1år gammalt??.. hel e la bara å glömma men halv kontra trafik?? e lite sugen på en sån men de måste ju va lite jobbig premie.. obs, jag vill INTE skriva hojjen på nån släkting eller så!!

Försök att få tag i ett reg nr till en önskad årsmodell på R1 som du tänkt dig.
Använd sedan telefonen och ring runt till alla bolagen (gärna 2 gånger då du kan få olika svar på samma ställe).Du kommer nog få vettigast svar på vad just din premie blir då.
Här får du ju svar på vad vi andra har och det skiljer kanske ett x antal år på innehav av körkort,område man bor i osv.Faktorer som oxå kan spela in är om man tecknar bil,hemförsäkring på samma bolag och får då en lite förmånligare mc försäkring.

Själv 30,innehaft körkort sen 18.Har en R1-04 och en helförsäkring på ca 12-13,5 tusen om året,beroendes lite på när jag ställer på/av.
Lycka till i sökandet :)
Ps men räkna inte med att det är billigt(är man under 24 så är det oxå en gräns bolagen beräknar på,samt att du haft kort mindre än 5 år)

Last edited:
mojjsan skrev:
är 30 har haft kort sedan 18, ca 13000:- helf hel året

ger 600 månaden /halvf

r1 -99

ok tack för alla svar, nu e de bara å fundera å ringa runt å fundera igen då, men jag lutar åt att behålla min nuvarande i allafall 1år till :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park