r1 försäkring??

Nicc

Vill ha sommar året runt!!
Gick med
3 Jun 2005
Hoj
Kawasaki Vulcan S
hallå alla, e d e nån som vet va de skulle kosta å försäkra en r1a, 26år i zon 1 med körkort endast 1år gammalt??.. hel e la bara å glömma men halv kontra trafik?? e lite sugen på en sån men de måste ju va lite jobbig premie.. obs, jag vill INTE skriva hojjen på nån släkting eller så!!

Rallysmurfen skrev:
hallå alla, e d e nån som vet va de skulle kosta å försäkra en r1a, 26år i zon 1 med körkort endast 1år gammalt??.. hel e la bara å glömma men halv kontra trafik?? e lite sugen på en sån men de måste ju va lite jobbig premie.. obs, jag vill INTE skriva hojjen på nån släkting eller så!!

bor i Borås lika gammal som du, 2700:- i månaden (IF) :gnissla

helförsäkrat då och betalar månadsvis.

Bara att glömma.

Köp en Blade och kör Hondas halvförs. hos IF, 6500 balobas/år. :tummenupp

21 år i somras halvförsäkring hos IF 1100/månaden att bo i norrland ROCKAR :yoparty R1 98

Ja, och så slipper man sådana jobbiga saker som sommar, värme och människor.

burner skrev:
Verkar vara bra pris, vad är självrisken hos dom då ?

Det är ju där skon klämmer....

15000:- på stöld och om man tar hel så är det 25000:- på vagnskada :3freak så det lönar sig knappt, iaf inte på en äldre årsmodell.

Det är iaf det enda sättet för mig att köra SP1'a utan att bli fattig!

zilog skrev:
Ja, och så slipper man sådana jobbiga saker som sommar, värme och människor.

Vi kör hojj dyngnet runt här uppe då vi har solen uppe hela natten här , det är ganska underbart, Dessutom så har vi haft några riktigt grymma somrar nu, Lite onödig info är att norrlandskusten tävlar med gotland om mest soltimmar i sverige så :blah

Att slippa människor är positivt speciellt sörlänningar och annat pack :tummenupp

Kör hoj dygnet runt? aha, nu bekräftar du min fördom att ni är arbetslösa hela bunten ;)

zilog skrev:
Kör hoj dygnet runt? aha, nu bekräftar du min fördom att ni är arbetslösa hela bunten ;)

Klart vi är!! Att leva på bidrag och skattefuska är norrlänsk tradition, Att sedan hävda att all skit kommer söderifrån är kronan av motägelser då det är ni som föder denna landsdel.

A-kassa + jobba svart blir en bra månadslön, brukar bli ca 30-35 i månade :hihi

Allvarligt tillbaka till ämnet :tungan :7peta

Klabbe skrev:
Det är ju där skon klämmer....

15000:- på stöld och om man tar hel så är det 25000:- på vagnskada :3freak så det lönar sig knappt, iaf inte på en äldre årsmodell.

Det är iaf det enda sättet för mig att köra SP1'a utan att bli fattig!

har funderat lite på en blade också.. men då kan jag nästan lika gärna ha kvar min nåra år till å köpa nåt värre när man e äldre med fler år på mckortet så kanske de kan bli en "överkomlig" försäkring..
vfr:en av min årsmodell e ju den dom tävlade med på den tiden så den e rätt ok, lite mindre touring än dom äldre och nyare.. ok, inte som bladen men också mer hållbar och billigare att äga och inte sååå mkt slöare faktiskt.. :)

29 år, haft kk i en säsong, kör R1, 01 ,bor i Karlskrona, betalar en årspremie på 4996 kr, har cykeln påställd året runt, halvförsäkrad.
Om någon kan slå det så gratulerar jag :tummenupp

Hmmm

spinnanders skrev:
29 år, haft kk i en säsong, kör R1, 01 ,bor i Karlskrona, betalar en årspremie på 4996 kr, har cykeln påställd året runt, halvförsäkrad.

Vart fan har du den försäkringen, på fiffel å båg kanske?????

Gratulera.... :fyllisar

Rallysmurfen skrev:

Jag är 26 år bor i zon 1 har haft R1:or, nu har jag gsx1000r -01. Billigaste :huvet försäkringen (om man vill ha stöld- men inte helförsäkring) är länsförsäkringar (ställa av den när man vil).

Förra året var det T-H = kolla upp vilken som är billigast nu eller efter nyår. Good luck

spinnanders skrev:

Tja 30år, haft kort sen 2002, bor utanför sjöbo , kör R1-00

Hel/hel 3884kr per år

Rallysmurfen skrev:
ring o kolla på dig! de enda o göra.. de räcker ju att man pratar me två olika personer på samma bolag för att få olika premier :död

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park