R1 eller cbr 929rr?

NikkeA

Ny medlem
Gick med
6 May 2012
Hoj
ingen :(
Kommer säkert att lyckats posta i fel tråd eller något sådant..:confused:

jag ska byta upp mig till större hoj nu till sommaren är tänkt. Nu står jag i valet och kvalet mellan en Yamaha R1-03 eller cbr 929rr -00.

Jag får båda för samma peng.
Dock har hondan gått nästan 6000mil och r1an 4000mil.

Min fråga lyder: Vilken av dem är pålitligaste hojen och vilken får man ut mest nöje av?
Problem?

Tacksam för svar! :hihi

Kommer säkert att lyckats posta i fel tråd eller något sådant..:confused:

jag ska byta upp mig till större hoj nu till sommaren är tänkt. Nu står jag i valet och kvalet mellan en Yamaha R1-03 eller cbr 929rr -00.

Jag får båda för samma peng.
Dock har hondan gått nästan 6000mil och r1an 4000mil.

Min fråga lyder: Vilken av dem är pålitligaste hojen och vilken får man ut mest nöje av?
Problem?

Tacksam för svar! :hihi

Nu undrar jag.. Hur är det när en hoj har rullat 6000mil är det inte typ "slut körd"

En R1 -03 alla dagar i veckan, å ja.. jag e partisk..!
Idiotiska överpriser på 929 å 954or i allmänt...

Smaksak känns det som... Effekten är ju densamma, så då står det väl bara mellan körkänsla och utseende egentligen.

Själv är jag ju väldigt förtjust i just 929 (naturligtvis) :tummenupp

...men får du tag i en r1 -04 så är det ju betydligt mer knuff i den än -03... :tummenupp

Last edited:
Även jag är ju partisk...men 929 är ju en hoj som är väldigt bra. Det är det nog många som kan intyga. Passar som bushoj, tilljobbethoj och som påsemesterhoj. Kommer själv åka till alperna till sommaren på min.

Kvaliten på Hondorna är ju också bra, min har rullat 4700 och kommer rulla länge till bara man ger den rätt service, jag har bara bytt vanliga slitdelar på min.
Den har väl inga kända fel,kopplingskorgen var väl en sak men det bör ju vara åtgärdat på goodwill(google it).

Sen är det ju såklart en fråga om tycke å smak, prova..gillar du Yahamahahahan bättre så köp den...hojåkning handlar väl ändå om att åka/köra det som man gillar och trivs med..lycka till i ditt val, hoppas du blir nöjd.

Långtesterna från Motorrad bevisar att det finns mycket kvar på en cykel trots att den gått 5000 mil. Krångelfritt med några få undantag

Googlade ett exempel i mängden. I detta fall en traja - men nyskick efter 5000 mil är väl godkänt

http://www.pressinformation.com/servlet/VSP?id=triumph&lang=&page=clipitem.vsp&$dialog.IDITEM=C000000069

Hondan har väl sina fördelar och Yamahan sina, det enda jag kan säga är att jag är nöjd med min R1 och att du ska köpa den DITT hjärta klappar mest för!

Självklart R1an, en generation nyare hoj. Som bonus är -02/03 R1orna mkt snyggare.

Har du sökt, denna frågeställning borde ju behandlats X antal ggr på SH sedan -03 ;)

Jag antar att båda är riktigt billiga, annars brukar ju begmarknaden svämma över i mars/april och då har du mer att välja på. Men mellan dom båda om skicket är lika så skulle jag gå på R1:an. 3 år nyare och 2000mil mindre är skälet.

Smaksak känns det som... Effekten är ju densamma, så då står det väl bara mellan körkänsla och utseende egentligen.

Själv är jag ju väldigt förtjust i just 929 (naturligtvis) :tummenupp

...men får du tag i en r1 -04 så är det ju betydligt mer knuff i den än -03... :tummenupp

Thanks ya all!
Men jag har ändrat mig, åker o hämtar en R6 -00 som endast rullat 940mil.
Några kända fel på denna modellen? :)

En äldre hoj med mer mil mot en nyare med färre mil för samma pengar?! Fett lätt R1:va

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT