TS har helt rätt i att där gått hysteri i att åka omkring med supermjuka däck. ...
Håller fullständigt med. Har själv åkt med Touring däck på Gokartbanan utan problem. Kört medelfort i snabba gruppen. Inga som helst problem. Finns dom så kör ännu fortare på Offroad däck

Och det finns dom som kört betydligt saktare på sportdäck, men fått bita i gräset.
Greppet sitter i huvudet, inte i däcken.
Mats

så är SMC:s kursdagar till för att ge förare en chans att träna på saker som inte alltid är så lätta att träna på i trafik. Att försöka hävda sig (kalla sig för R1-dödare tex) genom att säga att man kört om en massa folk på en av dessa körningar känns lite som att sprinta förbi ett fotbollslag som tränar dribbling och sedan säga att man är snabbast i laget.