MackeNo1
Varför slita på mer än ett hjul i taget?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Har haft en R1 -01 och kör nu CBR 954 -02...
Den absolut största skillnaden mellan dom två var bromsarna, Bladens bromsar är helt underbara med massor av känsla. R1:ans bromsar är i jämförelse helt kassa, svampiga och ingen känsla i dom.
Vet inte om dom uppdaterade bromsarna till -02 på R1:an men tror inte det var några större skillnader mot -01.
Effektmässigt så tror jag nog att du blir nöjd med vilken som helst av dom, även om Gixxern nog går klart värst. Jag menar, även om Bladen är den i det här gänget som anses som lugn och civiliserad så är det fortfarande en hoj med 150hk på 169kg....
Något annat som talar för Bladen är 5års garantin som Blondie nämnde, extra skönt att ha den när man köper en beggad sporthoj som är snart 3år gammal och som kanske har haft 2 eller fler ägare.
Dessutom är den inte fullt lika vanlig som R1 och Gixxer , köp en Honda
Den absolut största skillnaden mellan dom två var bromsarna, Bladens bromsar är helt underbara med massor av känsla. R1:ans bromsar är i jämförelse helt kassa, svampiga och ingen känsla i dom.
Vet inte om dom uppdaterade bromsarna till -02 på R1:an men tror inte det var några större skillnader mot -01.
Effektmässigt så tror jag nog att du blir nöjd med vilken som helst av dom, även om Gixxern nog går klart värst. Jag menar, även om Bladen är den i det här gänget som anses som lugn och civiliserad så är det fortfarande en hoj med 150hk på 169kg....
Något annat som talar för Bladen är 5års garantin som Blondie nämnde, extra skönt att ha den när man köper en beggad sporthoj som är snart 3år gammal och som kanske har haft 2 eller fler ägare.
Dessutom är den inte fullt lika vanlig som R1 och Gixxer , köp en Honda
