Om man har dynojet så sliter dessa nålar betydligt hårdare på sätena, vilket i sin tur gör att det blir ett lite för högt flöde. Om man gasar så möter man upp detta problem då nålen "lämnar" sätet (går alltså bra vid varv uppvarvning), men då nålen är i lägsta positionen så blir ju problemet att den släpper in för mycket soppa och den går då kass på de cylindrar som får för mycket soppa.
Kan ju vara en idé att kolla detta eller så tar man lite tandkräm och en tops. På det sättet slipar du extremt lite och det kan fixa problemet.
Väcker lite liv i den här gamla tråden. Precis haft min hoj inne på en strulig service pga soppa som trycktes ut ur förgasarna mm. Nu läcker den iaf inte och förgasarna har rengjorts osv. Men, jag har numera precis det problemet/beteendet som du nämner på min R1 -99 som är Dynojet-kittad av föregående ägare.
Så min fråga blir. Tar hojen skada av att gå fett? Vad kan man göra åt detta för att ordna? Gärna en så detaljerad beskrivning som möjligt då jag är lite novis på området. Tack för all hjälp på förhand

Last edited: