R1 bakdel på FZR

Berrkan

Alltid är nått paj
Gick med
23 Jan 2005
Hoj
Aprilia Falco
Jag har läst lite om detta men inte fått något direkt svar om det är någon här som har gjort detta.

Jag har bakdelen liggandes i garaget men jag hade tänkt köra upp (privatist) innan jag börjar slakta hojen.

Om det inte är någon som kan komma med några tips om hur detta görs mest smärtfritt får jag väl vara försökspilot.

(förar)Sadeln kommer jag att måsta bygga själv för den fick jag inte med, men det skall nog gå med spånskiva, ett liggunderlag, lite konstskin och en hög svordomar.

Bilder kommer sen!

(eller just fan, glömde att jag pajade kameran förra helgen men det skall nog gå att ordna)

Inte häda! :fatta!

Klämmer du på en R1-baka så kommer det se helflummigt ut. Inte en linje som stämmer över hojen. :tummenner En R1-röv är en R1-röv för att den passar bäst på en R1a...

Jag letade som fan efter en R6 bak i månader men förjäves

Bifogat

• 53.jpg
    53.jpg
    129.2 KB · Visningar: 252
Last edited:
morlock skrev:
Inte häda! :fatta!

Klämmer du på en R1-baka så kommer det se helflummigt ut. Inte en linje som stämmer över hojen. :tummenner En R1-röv är en R1-röv för att den passar bäst på en R1a...

Har sett en blade med R1-bakdel!! :7peta

Inte en R1 men dock en R6 på min rgv. Allt går "nästan" bara man vill.

Bifogat

• rgv klar.jpg
    rgv klar.jpg
    58 KB · Visningar: 228
Berrkan skrev:
Jag har läst lite om detta men inte fått något direkt svar om det är någon här som har gjort detta.

Jag har bakdelen liggandes i garaget men jag hade tänkt köra upp (privatist) innan jag börjar slakta hojen.

Om det inte är någon som kan komma med några tips om hur detta görs mest smärtfritt får jag väl vara försökspilot.

(förar)Sadeln kommer jag att måsta bygga själv för den fick jag inte med, men det skall nog gå med spånskiva, ett liggunderlag, lite konstskin och en hög svordomar.

Bilder kommer sen!

(eller just fan, glömde att jag pajade kameran förra helgen men det skall nog gå att ordna)

Var en som hade en häftigt ombygd fzr 1000 på blocket, såg ut som det var r1 bakdel samt yzf 750 r kåpor, var riktigt snyggt!!

Jag har en R6 bakände på min CBR900 -96:a.... Tycker det ser fint ut! :tummenupp

Bifogat

• uppload.JPG
    uppload.JPG
    68.3 KB · Visningar: 92
  • up.JPG
    up.JPG
    71.1 KB · Visningar: 140
DFMSWEDEN skrev:
Behåll din fzr i orginal skick.....snyggare! och framför allt ...lättare att sälja !

Säkert, så sant.. Men hojen kostar, typ 20-25 papp, och enligt min mening j-t mycke hoj för pengarna, vill man lägga 3-5 papp å spraya om den så lär man inte få igen dom pengarna, lite som du säger, med tanke på åldern, spelar roll, bara det är bra gjort :tummenupp Lycka till :yoparty :yoparty

Berrkan skrev:
Jag letade som fan efter en R6 bak i månader men förjäves

tänk den röven upp lite o ta bort de fula toppkåpan :yoparty

edit: jag shoppa till den :tummenupp

Bifogat

• fzr600.jpg
    fzr600.jpg
    139 KB · Visningar: 108
Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!