R1:an testvinnare i MCN!

Näst minst hästkrafter men högst toppfart hos Hondan :)

Tråkigt att det ska vara så svårt att få provköra sånna här hojjar, iaf i norrland :( Det är ju nästan så man måste köpa i blindo! Å då spelar ju tyvärr sånna här tester relativt stor roll :/
 
Nej, nu blandar du ihop äpplen och päron.

Den ger så mycket effekt för att den trots taskigt vrid kan varvas och därmed ge mycket effekt. Effekt är en produkt av vrid och varv... inte tvärtom.

Holger skrev:
verkligen jämna effektmässigt....... dock lite klent vrid i R1 men det beror väl på att den varvar mycket
 
Är det verkligen NÅGON här som kan säga att de tycker att den nya R1an är snygg?
Ser ju skitful ut med sina underseat-pipes och sina uppsplittrade kåpor. Skitfult!
Ett akrasystem skulle säkert göra en del för att göra den snyggare, men det skulle ändå inte göra allt..

OCH vad faan är det med den hjärtformade stjärtlappen de kallar sadel? Är alla som jobbar på Yamaha GAY??

Tacka vet jag Kawwan, den, hondan och Succan ser ju faktiskt ut som riktiga motorcyklar!!

//Anders.
 
UnderDOG skrev:
Är det verkligen NÅGON här som kan säga att de tycker att den nya R1an är snygg?
Ser ju skitful ut med sina underseat-pipes och sina uppsplittrade kåpor. Skitfult!
Ett akrasystem skulle säkert göra en del för att göra den snyggare, men det skulle ändå inte göra allt..

OCH vad faan är det med den hjärtformade stjärtlappen de kallar sadel? Är alla som jobbar på Yamaha GAY??

Tacka vet jag Kawwan, den, hondan och Succan ser ju faktiskt ut som riktiga motorcyklar!!

//Anders.

Yamahan är den enda som verkligen har en snygg design rakt igenom. De andra har en design där vissa saker känns helrätt medans andra verkar vara konstruerade på träslöjden.
 
Hmm, jag gillar inte seatpipesen på nya rettan... Å sadeln är läskig... Fast å andra sidan tycker jag inte att varken den nya hondan eller kawwan är speciellt snygga dom heller...

Det är bara ducce som gäller, eller MV...

:banana
 
UnderDOG skrev:
Är det verkligen NÅGON här som kan säga att de tycker att den nya R1an är snygg?
Ser ju skitful ut med sina underseat-pipes och sina uppsplittrade kåpor. Skitfult!
Ett akrasystem skulle säkert göra en del för att göra den snyggare, men det skulle ändå inte göra allt..

OCH vad faan är det med den hjärtformade stjärtlappen de kallar sadel? Är alla som jobbar på Yamaha GAY??

Tacka vet jag Kawwan, den, hondan och Succan ser ju faktiskt ut som riktiga motorcyklar!!

//Anders.

jajaa.. du behöver inte vara avis för att du har en tjejhoj
 
Jag måste hålla med, R1:an har blivit fulare till 04 och inte lite heller..bläh! :tummenner
 
Bj.O.rn skrev:
Värt att notera för allihop är att ärrettan har 0,3 hästkrafter mer än någon annan av hojarna... Det är o så viktigt att komma ihåg!

/B


Med andra ord så kan ägare av nya R1:an ta en pizza mer i månaden och ändå inte förlora hästkrafter gentemot sina konkurrenter :hihi
 
Smaken är som baken men jag har svårt att förstå hur den här designen kan framkalla kräkkänslor...
 

Bifogat

  • D2CC6262.jpg
    D2CC6262.jpg
    98.8 KB · Visningar: 75
Det som Yamaha har lyckats med till skillnad från andra tillverkare är att de gör ett väldigt snyggt litet sidostöd, det är snyggt!

//A.
 
cbjorkman skrev:
The R1 makes 147.9bhp, 70.47ftlb of torque and hits 177.72mph. The Blade delivers 146.6bhp, 73.9ftlb of torque and 178.15mph. We recorded 175.57mph, 144.4bhp and 74.8ftlb of torque for the GSX-R1000. And the ZX-10R was tested to 176.3mph, made 147.7bhp and 74.6ftlb of torque.[/FONT]

är dom här siffrorna hur många hk dom har på slangen?

177mph x 1,6 = 283km/h

är inte det lite lite med så många hästar? eller har dom en sån utväxling att man slår i varvtalsregulatorn vid 283 km/h på högsta växel?

tex ninja zx9r med 144 hk ska väl toppa runt 285 ärlig fart. borde inte dessa toppa bra mycket mer? dom ligger väl på lika hög effekt i motorn som en hayabusa och väger 40-50kg mindre än en hayabusa. borde väl lätt toppa 310 ärlig fart eller mer.
 
bmwjohan skrev:
är dom här siffrorna hur många hk dom har på slangen?

177mph x 1,6 = 283km/h

är inte det lite lite med så många hästar? eller har dom en sån utväxling att man slår i varvtalsregulatorn vid 283 km/h på högsta växel?

tex ninja zx9r med 144 hk ska väl toppa runt 285 ärlig fart. borde inte dessa toppa bra mycket mer? dom ligger väl på lika hög effekt i motorn som en hayabusa och väger 40-50kg mindre än en hayabusa. borde väl lätt toppa 310 ärlig fart eller mer.

Vikten spelar inte så stor roll för toppfarten...aerodynamiken gör det dock och vi vet alla hur en Hayabusa ser ut. Tycker toppfarten verkar rimlig.
 
bmwjohan skrev:
är dom här siffrorna hur många hk dom har på slangen?

177mph x 1,6 = 283km/h

är inte det lite lite med så många hästar? eller har dom en sån utväxling att man slår i varvtalsregulatorn vid 283 km/h på högsta växel?

tex ninja zx9r med 144 hk ska väl toppa runt 285 ärlig fart. borde inte dessa toppa bra mycket mer? dom ligger väl på lika hög effekt i motorn som en hayabusa och väger 40-50kg mindre än en hayabusa. borde väl lätt toppa 310 ärlig fart eller mer.

App, app, app, app....
177,72 X 1,62 = 287,9064 km/h
 
Back
Top