R1:an känns touring...

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag fick möjlighet att testköra en f.d. Veidec-hoj (Kawaskaki) nu idag och även om den är lite tom i botten jämfört med en litershoj, så fanns det bra med pulver upp i registret (bänkad till 130hk+ om jag minns rätt) och så mjuk och len i gången att 200 nåddes och passerades innan fartvinden påminde om att det faktiskt gick undan. Nåja, det och så ylandet från ett Akra helsystem... :drool

Att sedan sätta sig på R1:an kändes som en touringhoj i uppförande - mjuk i fjädringen, fotpinnar som satt nästan nere vid backen och en fet tank som man får bresa ordentligt för att sitta bakom. Farligt det där att provköra bättre preppade hojar... :galen

TomK skrev:
2143127 Jag fick möjlighet att testköra en f.d. Veidec-hoj (Kawaskaki) nu idag och även om den är lite tom i botten jämfört med en litershoj, så fanns det bra med pulver upp i registret (bänkad till 130hk+ om jag minns rätt) och så mjuk och len i gången att 200 nåddes och passerades innan fartvinden påminde om att det faktiskt gick undan. Nåja, det och så ylandet från ett Akra helsystem... :drool

Att sedan sätta sig på R1:an kändes som en touringhoj i uppförande - mjuk i fjädringen, fotpinnar som satt nästan nere vid backen och en fet tank som man får bresa ordentligt för att sitta bakom. Farligt det där att provköra bättre preppade hojar... :galen

Låter som en trevlig upplevelse! Och jag kan bara hålla med om det där om att provköra andra hojar. Jag skulle inte ha provat den där 560 SMR på Åland... Eller vad säger du Ronta :3freak

Jag prov körde en R1:a förra sommaren och jag har ingen lust att köpa någon sån.......Förstår inte vad ni pratar om ..... :)

Jag provkörde min egen racehoj på Kinnekulle förra lördagen och nu vill jag inte köra något annat :hihi

M:et skrev:
2143395 Låter som en trevlig upplevelse! Och jag kan bara hålla med om det där om att provköra andra hojar. Jag skulle inte ha provat den där 560 SMR på Åland... Eller vad säger du Ronta :3freak

560 SMR.. :bow Vill ha en sån..

/R

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien