R1...Akrapovic system?

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Nån där ute som har erfarenheter av Akrapovic helsystem till
sina Rettor,gärna års mod 98-01 då förgasaren är kvar istället för insprut systemet som på de nyare Rettorna.
Vill bara höra lite av Era erfarenheter,positiva o negativa.
Gärna lite tips om vad för munstycke osv modifieringar ni gjort för o uppnå bästa tänkbara resultat.
Själv kommit över ett begagnat racing line men väntar otåligt på nästa löning så man har råd o fixa montering,luftfilter,bänkning osv.
Mvh Peter
 
Jag hade ett Akrapovic Racing helsystem på min R1 2000.
Det gav enligt Schneiders bromsbänk 148.2 HK på bakhjulet med Dynojetkit och K&N. Fick en effektökning på ca 12 HK med denna modifiering.
Dessutom låter hojen som en fullblodsracer och Akrapovic är det klart snyggaste och mest välbyggda systemet man kan köpa för pengar!

Jag har bara positiva saker att säga om din tänkta modifiering!
 
Jag köpte cykeln med alla prylarna på (Akra helsystem+K&N+dynojet) så jag vet inget om bestyckning osv. Jag har dock enbart positiva erfarenheter, hojen går väldigt rent och bra och effektmässigt är det inget att klaga på(150,9 bakhjulshästar).

Enda nackdelen är väl att du blir tvungen att lossa på systemet när du ska byta oljefilter...
 
Tackar!

Tackar! för svaren.
Jag kommer tillbaka med mina erfarenheter när jag väl får det monterat.
Är där ännu fler annars här på forumet som har erfarenheter av detta?,
det är både kul o nyttigt o snappa åt info från andra.
Mvh Peter.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top