R1:a vs. Audi RS4

PMR skrev:
Tycker att en hayabusaturbo borde tas med i jämförelsen!
PMR skrev:
Kom nu inte och prata om sporthoj VS. STCC-bil eller liknande, de har inte så speciellt mycket att göra med de bilarna som rullar på våra vägar...

Det är ju du som jämför äpplen med päron. För vad har en Haya-turbo med en R1 och 1000r att göra då? Inte mer än en RS4 och en STCC bil iaf..
 
fazerfun skrev:
Nybörjare på hoj, kör R1 och rejsar mot bilar....??? :va :va låter moget :kocko ...har du någongång undrat varför det kostar blod att försäkra R-hojar? Titta dig själv i spegeln...trodde den här typen av "jämföra kuken" debatter var förebehållet moppeforum på bike.se men tydligen inte...
hehe sant, det slår dom aldrig att körförmågan kanske behöver lite tid på sig.
Men å andra sidan på sånna småvägar så vinner väl den allra galnaste och dummaste över alla andra.

I övrigt så tycks ju racet här ha gällt rakt fram och inte kurvor i 230, inget har sagts om att bilen skulle vara annat än möjligen måttligt vässad.
Då är utgången ganska given, eller sitter ni på era R1or och 1000r hojar och tror att standard Audis kommer flygande om er hur lätt som helst?:lol
 
Last edited:
Biturbo skrev:
Inte specielt mycket som skiljer faktiskt.

Sen är jag helt övertygad att S4power vet skillnaden på en S4 å en RS4. ;)

penga mässigt så är det en hel del .... s4 an ser mer gammal ut.... rs 4 har väll typ dubbelt så mycket hk :confused:

nu vet inte jag men har inte s4 an typ 200-250 och rs4 an 350 - 450- 500hk

edit han har väll inte svarat på om han har en rs4 a eller en s4 a :confused:
 
RS "Alex" skrev:
penga mässigt så är det en hel del .... s4 an ser mer gammal ut.... rs 4 har väll typ dubbelt så mycket hk :confused:

nu vet inte jag men har inte s4 an typ 200-250 och rs4 an 350 - 450- 500hk

edit han har väll inte svarat på om han har en rs4 a eller en s4 a :confused:

Nu får du kamma dig lite och leta fram en bilsport. :fatta!

S4power har en RS4. Han har dock haft en S4 förut, därav namnet. (En blå med för små bromsar)

S4 Biturbo och RS4 ser för den otränade väldigt lika ut på utsidan även om det bara är taket som är gemensamt. Motorn är en 2,7L dubbelturbo i båda bilarna. RS4 har dock ett nummer större på allt såsom turbo, IC, luftmängmätare, osv.

S4 levererades med 265 hk och RS4 med 380.

Så är det.
 
S4power skrev:
Till och börja med har jag inte sagt hur mycket trimmad RS4:an är...
Jag har inte heller sagt hur utgången vart...

Sen så handlade det om farter från ca 90 och uppåt


Du lär ju åkt på Bra med pisk!! Eller?

:confused:
 
D. Vine skrev:
Du lär ju åkt på Bra med pisk!! Eller?

:confused:

hade själv en rs4 som jag sålde för nån månad sen,jag körde faktiskt ifrån en ducati sporthoj (kan inte hålla reda på alla deras konstiga mod :kocko .) dock körde vi mellan 150 och uppåt :banana ...när vi låg runt 250 drog jag ifrån mer och mer..that`s it. men typ 0-200 e bara att fetglömma :va
 
Biturbo skrev:
Det är ju du som jämför äpplen med päron. För vad har en Haya-turbo med en R1 och 1000r att göra då? Inte mer än en RS4 och en STCC bil iaf..

Det blev lite fruktsallad när jag inte skrev hela tanken :rolleyes: ....
Tanken var:

Rakt fram
Standard häftig bil vs. standard sporthoj
Turbotrimmad häftig bil vs. Turbotrimmad sporthoj

På bana
standard häftig bil vs. standard sporthoj
Sen kan man tänka sig STCC vs. Superbike
Utgången här beror oftast på banan.

Det blir ibland så att en turbotrimmad Supra eller liknande jämförs med std. hoj.
Det låg någon film här där man testade en supertrimmad Viper mot en Hayabusa. Där hade det varit skoj om busan också fått stresfläkt.

Men egentligen bryr jag mig inte..... tror jag i alla fall :va
 
Jag körde mot en Porsche GT3 rs och jag hade fan svårt att hänga med honom med min r1:a. Vi låg väl i en 70-90 på påfarten till motorvägen när han plötsligt drar på. Man är ju inte sen för å race:a så man hänger på så gott man kan tills man ska av på nästa avfart. Jag hängde på ganska bra då ca 70-150 iaf. Sen kom det bilar ivägen och sen så kom min avfart så det blev inte mer race för min del.

En annan gång så körde jag mot en Audi s3. Fast då hade jag r6:an. Ägde honom i acc men vi låg jämsides och pressade i ca 250-260. Ingen kom någonstans så det blev ganska dött lopp där. Men roligt var det!
 
:samuel: skrev:
hade själv en rs4 som jag sålde för nån månad sen,jag körde faktiskt ifrån en ducati sporthoj (kan inte hålla reda på alla deras konstiga mod :kocko .) dock körde vi mellan 150 och uppåt :banana ...när vi låg runt 250 drog jag ifrån mer och mer..that`s it. men typ 0-200 e bara att fetglömma :va

kanske var det en 750 SS....??? :rolleyes: :)
 
PMR skrev:
Det blev lite fruktsallad när jag inte skrev hela tanken :rolleyes: ....
Tanken var:

Rakt fram
Standard häftig bil vs. standard sporthoj
Turbotrimmad häftig bil vs. Turbotrimmad sporthoj

På bana
standard häftig bil vs. standard sporthoj
Sen kan man tänka sig STCC vs. Superbike
Utgången här beror oftast på banan.

Det blir ibland så att en turbotrimmad Supra eller liknande jämförs med std. hoj.
Det låg någon film här där man testade en supertrimmad Viper mot en Hayabusa. Där hade det varit skoj om busan också fått stresfläkt.

Men egentligen bryr jag mig inte..... tror jag i alla fall :va



Var det inte då det var typ 5-6 hojar, hayor och en ninja 12a, orginalbusen körde nästan jämt med en 900 hästarsviper, busa turbon och zx21an hängde av den rätt lätt.. Den du menar?
 
PMR skrev:
Det låg någon film här där man testade en supertrimmad Viper mot en Hayabusa. Där hade det varit skoj om busan också fått stresfläkt.
Det finns en sån film, de testar nån sån monstervässad viper (900 hk eller nåt sånt) bla en standard busa, den blir bara knappt spöad av bilen, sen är det en busa med helsystem, då får bilen pisk.
Sen är det en zx12a med värre väss på(tror den hade turbo bla), den drar bilen som skit.

Men egentligen käns ju dessa saker rätt ointresanta, det finns bilar som kan köra ifrån hojar självklart, men hojar som kan köra ifrån bilar är ju var mans egendom nästan.
Det är ju otroligt sällan man träffar på en riktigt kompetent bil medans man ser supersporthojar och liknade dagligen.
 
uggla skrev:
Var det inte då det var typ 5-6 hojar, hayor och en ninja 12a, orginalbusen körde nästan jämt med en 900 hästarsviper, busa turbon och zx21an hängde av den rätt lätt.. Den du menar?

Låter som en rätt så kul film.. :banana Någon koll på hur man hittar den? :va
 
PMR skrev:
Det blev lite fruktsallad när jag inte skrev hela tanken :rolleyes: ....
Tanken var:

Rakt fram
Standard häftig bil vs. standard sporthoj
Turbotrimmad häftig bil vs. Turbotrimmad sporthoj

På bana
standard häftig bil vs. standard sporthoj
Sen kan man tänka sig STCC vs. Superbike
Utgången här beror oftast på banan.

Men egentligen bryr jag mig inte..... tror jag i alla fall :va
Lite svar.. eller nått.

0-402m
Koenigsegg CCR vs. R1 = CCR vinner med 1-2sec
Turbotrimmad häftig bil vs. Turbotrimmad sporthoj = Utan förlängd sving eller Wheeliebar kan hojjen hälsa hem..

På bana
Prosche 996 vs. R1 = Bilen vann precis. (sett på Topgear, men sen kan man ju undra hur det hade gått med en GT3 RS alt GT2 ist..)
STCC vs. Superbike = STCC är väll lite snabbare på samtliga svenska banor?
 
kajlyl skrev:
Lite svar.. eller nått.

0-402m
Koenigsegg CCR vs. R1 = CCR vinner med 1-2sec
Turbotrimmad häftig bil vs. Turbotrimmad sporthoj = Utan förlängd sving eller Wheeliebar kan hojjen hälsa hem..

På bana
Prosche 996 vs. R1 = Bilen vann precis. (sett på Topgear, men sen kan man ju undra hur det hade gått med en GT3 RS alt GT2 ist..)
STCC vs. Superbike = STCC är väll lite snabbare på samtliga svenska banor?

Ok, bara för att vara lite obstinat eftersom jag vet hur det verkligen ligger till.

Gör Koenigsegg kvartsmilen på 8-9 sekunder? Verkar inte stämma......

GT3 och GT2 har inte en chans mot en R1 runt en bana, det är faktum och oberoende av vilka sneda test med sunkiga hojpiloter Top Gear visar(då kan du lista ut att en 996 i själva verket får fetpisk). Superbike är ganska mycket snabbare än STCC, en riktig Superbike cirka 10 sekunder snabbare runt Anderstorp. En 125 cc var två sekunder snabbare än STCC runt Anderstorp på EM:et 2004.

Inte ens en Radical lyckades slå en riktig Superbike med Niall MacKenzie i sadeln runt Silverstone.
 
Tjenare, vilken bil/mc är snabbast runt Nurburgrings nordslinga ? Där hittar vi den rätta värdemätaren med en mix av kurvor och rakor.

Ha det bra
 
z0grd skrev:
Tjenare, vilken bil/mc är snabbast runt Nurburgrings nordslinga ? Där hittar vi den rätta värdemätaren med en mix av kurvor och rakor.
Då den slingan inte håller någon modern standard när det gäller säkerhet så finns det väl inte så färska rekord vad jag vet. Jag tror att en Porsche 956 och en Honda RC30 har rekorden fortfarande och de är nog minst 15 år gamla.

I Bike kunde man läsa om en duell mellan Lamborghini Gallardo och MV Agusta 1000 på Nürburgrings GP-slinga och då vann hojen lätt p g a överlägsen acceleration. Bilen bromsade bättre och hade högre hastighet mitt i kurvorna men det hjälpte inte.
 
Last edited:
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top