R1:a + vita kinakåpor = Älgens favorit!

Själv fick man en förmodligen död orre mitt på skallen. Hur stor är chansen för det som hände mig. Kör i 110ca ska möta en bil, ca 100 meter till mötet mellan oss så ser jag en fågel som smackar rakt i rutan på bilen...den flyger spikrakt upp som en projektil.
Bilen vingla till då denne säkert blev rädd som fan för det var en ganska saftig pippifågel, jag fokuserade på bilen så han inte kör på mig...Tror ni fan inte fågelfan trillar ner rakt på min skalle...kändes som bli bankad av en slägga. Shit happens, men va fan är oddsen?! :)

En orre flög in i sidan på min nyinköpta hoj och spräckte kåpan för många år sedan. Jag var väldigt bekymrad över sprickan som hade blivit.

En vecka senare hoppade en VW pick-up upp på vägen och löste det problemet... :kryckor

visst fan e man nojig över allt kryp i skogen, rådjur, älgar, grävlingar, vildsvin (dom jävlarna skulle väl äta upp en om man körde på dom o retade upp dom), feta äckelsniglar på vägen o grodstim.

Har dunkat på rådjur i hög fart som sprungit rakt in i sidan på bilen o bara ruskat av sig o sprungit efter att det tumlat färdigt... var på väg hem från skjutbanan så jag gjorde lite spontant eftersök men det var nästan piggare än mig o försvann... så jag vete fasen om jag skulle vilja klyva ett med hoj.

det gäller bara att ha turen på sin sida.... karma!!

(Edit: Dom SKRÄMMER inga djur, man får vara glad om dom stannar till i diket och "lystrar" till att man kommer åkande istället för att springa rakt ut i vägen. Kan vara skillnaden mellan blod på vägen eller brunt i kallingarna)

Sitter sådana på min R1:a och brukar sitta på alla mina övriga fordon. Tack för påminnelsen, skall klistra fast ett par på Audin imorgon. Rådjuren ute på värmdö brukar så snällt stå still och vänta i diket med spetsade öron åt mitt håll när jag kommer åkande, så jag är övertygad om att dom gör nytta.

Köper mina på jula, kostar 99:- för 2st.

http://www.jula.se/viltvarnare-2-pack-129914

Tejpen man får med brukar vara rätt sunkig så köp till en rulle dubbelhäftande matt-tejp eller en ask fästkuddar.

Det borde man testa. Var fäster du den på hojen?

\Masonit

En orre flög in i sidan på min nyinköpta hoj och spräckte kåpan för många år sedan. Jag var väldigt bekymrad över sprickan som hade blivit.

En vecka senare hoppade en VW pick-up upp på vägen och löste det problemet... :kryckor

Aoch!! Då kan orren kännas rätt bekväm om man jämför.

Du säger att de stannar å "lystrar". Vad händer då om de redan står på vägen när man kommer? :näsblod

\Masonit

Beror väl lite på om du sitter och stirrar 2 meter framför framhjulet när du kör eller om du lyfter blicken och har lite koll på vad som händer längre fram :-) Om det står/ligger skit på vägen så är det ju bara att sakta ner och köra vid sidan om...kan ju vara någon som tappat en madrass från släpet lika väl som något som är på irrvägar från skogen.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back