Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
nogiE skrev:Blir man förbannad eller,
Gjorde en premieberäkning på www.susab.com......
28 år & bor i Helsingborg
Skadefri 9 år
Omfattning Helförsäkring
Årsmodell 2000
Fabrikat YAMAHA YZF R1
Försäkringspremie: 219 170 kr/år :kocko
KONSTIGT MAN DRICKER!!!!![]()
nasholm6 skrev:Satte mig o ringde runt till alla större bolag för att kolla pris, här är restultatet:
Hoj: Yamaha YZF-R1 -98
Jag: 26år, bor i umeå, mckort i 2 år.
Priset är månads vis, avställning möjlig utom hos länsförsäkringar.
____________Hel:__________Halv:_________Fråga om:
Folksam_____1488:-________648:-_________-----
T H_________2625:-_______1125:-_________Skyddställ, lås
Länsförsäk___2948:-________972:-_________År kort, skyddställ
IF__________1630:-________639:-_________Lås, självrisk hel 6000:-
Bil o Mcsport___Enbart trafik, 24700:-_______Har inga andra försäk till YZF
Bara trafikförsäkring var ca 100-200:- billigar per månad jämför med halvförsäkring.
Jag hade IF förra året, betala 568:-/månad så deras pris har gått upp, men dom var ändå billigast i år så det blir nog dom igen.
24 år i Malmö och tog kortet föra året. Jag kollade upp lite försäkringar igår lite snabbt och alla kostar 80k+/år för helförsäkring. Med andra ord kan jag glömma r1/r6 tills jag är 55 och bor på landet -.-
Förvånas av hur billigt det är hos folksam, dom skulle ha 300kr/mån för en cbr600 -97, någon som vet varför det är så billigt hos dom?
Förvånas av hur billigt det är hos folksam, dom skulle ha 300kr/mån för en cbr600 -97, någon som vet varför det är så billigt hos dom?
den klassas inte som supersport, tror den klassas som sporttouring som min SV och ja det låter rimligt med 300:-/mån i trafik.
Jo, men har inte ens haft körkort i ett halvår, är 19 år, och bor i stockholm. Dom andra försäkringsbolagen vill ha långt över 10000kr/år.
Haha "2005-04-15, 22:55" bara 6½ år sedan. hittade du ingen äldre tråd att lyfta
Kolla lite till. Jag bor oxå i ett getto och jag ger ca 1150:- halv/mån påställd.
Folksam. Funderade på att byta upp mig lite från -00 och kollade vad en 07 och en ny skulle kosta. 4600:- för en -07 och 5700:- för en ny.. I månaden![]()
Haha "2005-04-15, 22:55" bara 6½ år sedan. hittade du ingen äldre tråd att lyfta
Kolla lite till. Jag bor oxå i ett getto och jag ger ca 1150:- halv/mån påställd.
Folksam. Funderade på att byta upp mig lite från -00 och kollade vad en 07 och en ny skulle kosta. 4600:- för en -07 och 5700:- för en ny.. I månaden![]()
Man ska söka innan man gör trådar!![]()
kan vara att dom andra bolagen går på ursprungseffekt medans folksam går på 25kw?
förra året när jag tog mellankortet hade jag en 25kw, tecknade försäkring hos lansföräkringar på ~300kr/mån, bara dagar efter får jag en räkning på 900kr/mån för att dom inte godkände att försäkra som 25kw men det gick ändå beställa det på nätet men sen vart det dyrare![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |